slipsknuter & litt snakk rundt det :)

Full Windsor til cut-away skjorter.
FIH til tynne slips og skjorter som har klassisk snitt.

I og med at jeg stort sett bruker skjorter med cut-away så blir det mest full Windsor. Må dog innrømme at jeg er en ihuga tilhenger av å gå UTEN slips....:cool:
 
Er ikke Duke of Kent, Windsor, double windsor og full windsor litt sånn kjært barn mange navn?
Er hvertfall slik jeg har forstått det.

Aner ikke hva Duke of Kent er, men Windsor kommer i minst to varianter, hvorav double og full betyr det samme. Jeg kaller den andre varianten enkel windsor, men half windsor er sannsynligvis samme sak.

BTW, disse knutene som ligner på opp-ned turbaner og alt annet moderne tull passer vel best for spradebasser med Hublot og lignende forferdeligheter.
 
Er ikke Duke of Kent, Windsor, double windsor og full windsor litt sånn kjært barn mange navn?
Er hvertfall slik jeg har forstått det.

Såvidt jeg vet foholder det seg slik: Double og full windsor er tvillinger med samme navn! Den kalles populært double windsor fordi det er en vanlig misoppfattelse at det er en mer omstendelig versjon av det som av de samme kalles windsor. Men egentlig heter "windsor" half windsor og "double windsor" heter windsor da det er half windsor som er en forenklet versjon av windsor-knuten, og ikke vice versa. Windsoren kalles derfor gjerne full windsor av de som bruker de sistnevnte navnene for å unngå tvil ift. misforståelsen.

Ingen av disse har noe slektskap med Duke of Kent :)
 
Aner ikke hva Duke of Kent er, men Windsor kommer i minst to varianter, hvorav double og full betyr det samme. Jeg kaller den andre varianten enkel windsor, men half windsor er sannsynligvis samme sak.

BTW, disse knutene som ligner på opp-ned turbaner og alt annet moderne tull passer vel best for spradebasser med Hublot og lignende forferdeligheter.

Passer veldig fint til min Vintage Omega =) Harry faktoren har lite med slipsknuten å gjøre.. Den er jo mer fo min egen del fordi jeg syntes den er morsom.. tvilsomt at noen legger merke til den uansett..

Å tviler på at noen med Hubolt har noen gang knytt en slik nerdete knute..

Noe som jeg føler er helt for jævla harry er på L4p forumet, hvor gutta har større cufs på skjorten på venstre enn på høyre armen, for å få plass til de store klokkene sine.. Da er du spradebass..
 
Såvidt jeg vet foholder det seg slik: Double og full windsor er tvillinger med samme navn! Den kalles populært double windsor fordi det er en vanlig misoppfattelse at det er en mer omstendelig versjon av det som av de samme kalles windsor. Men egentlig heter "windsor" half windsor og "double windsor" heter windsor da det er half windsor som er en forenklet versjon av windsor-knuten, og ikke vice versa. Windsoren kalles derfor gjerne full windsor av de som bruker de sistnevnte navnene for å unngå tvil ift. misforståelsen.

Ingen av disse har noe slektskap med Duke of Kent :)

Da ender du opp dit jeg ville havnet selv.

Windsor = "double windsor" = full windsor -> originalen " " fordi double blir misvisende
half windsor -> den forenklede, usymmetriske


Blandet sammen Duke of Kent og Duke of Windsor, som jo windsor knuten har fått sitt navn fra. Er så mange av disse dukene. ;)

Hvordan knyter man en duke of kent? Slet med å finne forklaring på nett.
 
Passer veldig fint til min Vintage Omega =) Harry faktoren har lite med slipsknuten å gjøre..

Noe som jeg føler er helt for jævla harry er på L4p forumet, hvor gutta har større cufs på skjorten på venstre enn på høyre armen, for å få plass til de store klokkene sine.. Da er du spradebass..

Du bet på:D

Når det gjelder det med romsligere erme på skjorte, jakke eller genser, så var ikke det noen dårlig ide - og langt fra harry. Seiko Monster, Steinhart Apollon og andre klokker med litt høyde kan være vanskelige å bruke når man kler seg for vinteren. Klokken må altfor langt frem på håndbaken, den blir dermed veldig eksponert, og da er vi tilbake til spradebassen :D
 
Du bet på:D

Når det gjelder det med romsligere erme på skjorte, jakke eller genser, så var ikke det noen dårlig ide - og langt fra harry. Seiko Monster, Steinhart Apollon og andre klokker med litt høyde kan være vanskelige å bruke når man kler seg for vinteren. Klokken må altfor langt frem på håndbaken, den blir dermed veldig eksponert, og da er vi tilbake til spradebassen :D

Det var snakk om var da enorme Panerai klokker osv, dem får vel omtrent ikke igjen skjorte ermene med de største der rundt armen.. Jeg syntes det er veldig show off ;D
 
Det var snakk om var da enorme Panerai klokker osv, dem får vel omtrent ikke igjen skjorte ermene med de største der rundt armen.. Jeg syntes det er veldig show off ;D

Løsningen er dykkerlenke med mulighet for utvidelse slik at man har klokken utenpå ermet.

Det fine med TS er at her finnes ingen posører/spradebasser :)
 
Noe som jeg føler er helt for jævla harry er på L4p forumet, hvor gutta har større cufs på skjorten på venstre enn på høyre armen, for å få plass til de store klokkene sine.. Da er du spradebass..

What! Finnes dette, hadde vært genialt for å få plass til paneraien min. Men jeg liker best å ha den utenfor ermet, da syntes den best. :D
 
Så det å gå med en slik slipskute er det samme som å gå med en dameklokke..

Ikke mye innsikt her skjønner jeg.. :rolleyes:

Jeg er dessverre såpass konservativ at jeg synes det å gå med opp-ned-turban-knuter er like elegant som å gå med hublot dekket av diamanter til dress. Jeg trodde da jeg linket at det ville være lett å skjønne at metaforen gikk på at det var en diamant-hublot, ikke det at det var en dameklokke. :)

Hvordan knyter man en duke of kent? Slet med å finne forklaring på nett.

Her er link http://www.ties-necktie.com/images/krawattenknoten-kent.gif
Double FIH kalles av noen også Prince Albert, men dette er bare et kallenavn :)
 
Noe som jeg føler er helt for jævla harry er på L4p forumet, hvor gutta har større cufs på skjorten på venstre enn på høyre armen, for å få plass til de store klokkene sine.. Da er du spradebass..

Nå er jeg enig i at L4P virker harry fra de ti sekundene jeg brukte der etter at jeg googlet meg frem til hva du mente.

Men du sier altså her at hvis du hadde fått sydd en skjorte, så ville du ikke lagt på en centimeter eller to på den ene mansjetten fordi det ville vært harry å tilpasse skjorten etter de faktiske målene?
 
Nå er jeg enig i at L4P virker harry fra de ti sekundene jeg brukte der etter at jeg googlet meg frem til hva du mente.

Men du sier altså her at hvis du hadde fått sydd en skjorte, så ville du ikke lagt på en centimeter eller to på den ene mansjetten fordi det ville vært harry å tilpasse skjorten etter de faktiske målene?

Skreddersydd er vel litt harry i utgangspunktet! :p I hvert fall slike skjortene som de der folka bruker! Men jeg kommer jo aldri til å gå med klokker til skjorter som er så store at jeg ikke får kneppet igjen.. Er jo en grunn for at jeg har dressklokke.. :)

Se på dressen, se på klokka.. passer jo ikke veldig bra sammen!? :p
05698958.jpg
 
Überharry bilde, ja.

Men ellers forstår jeg ikke bruken din av "harry" (folkelig, vulgær) om skreddersøm. En gentleman bruker selvfølgelig skreddersydde skjorter - men de er neppe sydd i Thailand og i allefall ikke av silke!
 
Überharry bilde, ja.

Men ellers forstår jeg ikke bruken din av "harry" (folkelig, vulgær) om skreddersøm. En gentleman bruker selvfølgelig skreddersydde skjorter - men de er neppe sydd i Thailand og i allefall ikke av silke!

En plain skreddersydd skjorter er jo ikke noe problem, men de som gjerne får noe spesial sydd bestemmer gjerne litt mer en bare fasongen på skjorten, det jeg sikter til! =) Ikke at den er skreddersydd =)

Å det å få skreddersydd en skjorte bare for å akkompagnere en alt for stor klokke, er også veldig "harry"..
 
Da er det opplest og vedtatt, om du bruker noe annet enn plain hvit skjorte som ikke passer skikkelig er du harry.

Nå må folk gi seg og la folk kle seg som se vil. Det er ikke Harry å ville ha klær litt ulikt hele saueflokken.