Slim n' sleek gentleman watch club: en tråd om sportsklokker med klassisk/midsize størrelse

Denne hører hjemme her.

Screenshot 2024-02-03 at 16.20.05.png
 
Det var det med mer enn 50m WR da ;)
Så jeg har dykket 50m uten å vite at den ikke kan det??? Gosj...Må innrømme at jeg ikke er flink nok til å sjekke WR på klokker, regner alltid med at alle er min. 100m.
 
Denne har blitt en go-to det siste halvannet året siden jeg fikk den.
Skiven er ikke så blå som den ser ut til på bilder, så den er litt mer «diskre» om man får lov til å kalle den det. Det kompenseres med en ganske flashy 5-ledds børstet lenke.
Den måler 39mm.

IMG_1651.jpeg
 
Noen av oss har genetisk materiale som gjør at 50mm klokker funker dårlig; og uansett hvor mye jern man pumper så er det vanskelig å gjøre så veldig mye med omkretsen på håndleddet.

Vi trives best med mer klassiske klokkemål: 36-40mm diameter er sweetspot, og lug-to-lug-mål er viktig!

Vintage- og dress-klokker finner man jo lett i de størrelsene. Men hva med moderne, robuste og sporty ur? Ikke alltid så lett, selv om moten har svingt litt tilbake i vår favør de siste par åra. (y)

Del dine modellfunn og wrist-shots! Primært under 41mm og med 50m eller mer vanntetthet...

Nabo/bakvendt-tråden til https://www.tidssonen.no/forum/threads/big-boy-watch-club-–-en-tråd-om-store-klokker.67509/)
40mm, moderne, robuste og sporty:
IMG_5873.jpeg
 
Dette er tråden for meg og mine små håndledd! Jeg vil si lug-to-lug er (mye) viktigere enn diameter. Nytter ikke å ha 38mm diameter med remfester som har et vingespenn som en havørn. Personlig syns jeg 48mm er maks for meg, 50mm blir i hvert fall for stort. Og ja, 1mm fra eller til har mye å si når man har et håndledd på < 16cm.

Sinn 104 passer bra her med diameter på 41mm og lug-to-lug på 47mm (selv om 41mm diskvalifiserer den?). Vanntetthet på 200m med kul countdown-bezel gjør den til en perfekt allrounder i sportskategorien uten å sprenge budsjettet. En favoritt i samlingen :)

IMG_1323.JPG


IMG_2293.JPG