SKX009/007-erstattere i 2016?

På tide å legge et par mint SKXer i bankboksen og bare glede seg til prisstigningen! :D Men jeg liker den med gull, og forsåvidt den helt "plaine" også, så en av dem skal garantert inn etter hvert.

• Liker
Reaksjoner: Frost
Tenker jeg går for den med blå skive og bezel. Vet ikke helt om jeg stoler helt på "gull" finishen på denne. Ser det også som positivt at den blir hakket større enn skx.

For de av dere som er på Instagram, kan dere gå inn på en bruker som heter; macripper
Han har lagt ut en del bilder av de nye turtle-diverene. jeg stusser veldig på at Seiko har valgt blank lume på disse. Ser billig ut

• Liker
Reaksjoner: halkla
Er det noen tekniske/produksjonsmessige forskjeller på J- og K-versjonen, egentlig? Har hørt at begge lages i Malaysia og av kinesiske deler, med den eneste forskjellen at det er japanske teknikere som overser roboten som lager J-produksjonen.

Er det noen tekniske/produksjonsmessige forskjeller på J- og K-versjonen, egentlig? Har hørt at begge lages i Malaysia og av kinesiske deler, med den eneste forskjellen at det er japanske teknikere som overser roboten som lager J-produksjonen.

Det er forskjell på skx009k og skx009j i alle fall. Tenker da på blåfargen på skiva, Japan-versjonen er mye "blåere", mens den vanlige har en mørkere, nesten sort skive. Personlig så liker jeg Japan-versjonen best.

Det er forskjell på skx009k og skx009j i alle fall. Tenker da på blåfargen på skiva, Japan-versjonen er mye "blåere", mens den vanlige har en mørkere, nesten sort skive. Personlig så liker jeg Japan-versjonen best.

Fint om det stemmer, da vil jeg også ha J-versjonen. Men hvordan har du kommet frem til dette? Har lest et par tråder om temaet på Watchuseek nå, samt sett et par videoer. Noen påpeker det du sier, mens andre igjen mener det er motsatt- og da ved kun ha studert ett eksemplar av hver. Det får meg til å lure på om det hele rett og slett er produksjonsavvik.

Kan godt være avvik ja, har lest det i diverse tråder og tok det for god fisk. Skal sies at forskjellen var godt synlig på de bildene jeg så. Tenkte at dette sikkert stemte bra da min skx009k har en utrolig mørk skive, nesten helt sort. Finner dessverre ikke igjen kilden nå. Jeg vil også ha en blåere skive.

Alle disse modellene (i motsetning til hos SKX) blir tilgjengelig hos norske ADer fra februar/mars.