SKX009/007-erstattere i 2016?

Nå har SRP773 og SRP773 kommet i butikk! Om dere er interessert i å prøve dem, kan dere ta turen innom Christensen i Stortingsgaten (Oslo) :)

Edit: Spesielt at CW skriver at veil. pris på SRP773 er 6.329,- for riktig pris et 4.490,-
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: wreckmaster og JonA1
Ser ut som dette blir en hel "haug" med forskjellige referenser, foreløpig sett.
http://watches88.com/cat-seiko-prospex.cfm (kjenner ikke siden så kan ikke "gå god" for den)
SRP773 - bå/blå
SRP775 - sort/gull
SRP777 - sort/sort
SRP779 - pepsi
SRP787 - coke
SRP789 - batman
Creationwatches har som det ser ut nå 773/775/779 inne til $365 og Watches88 $359 (og samme in stock)
 
  • Liker
Reaksjoner: mnl og frj
Kjøpte min srp773 igår hos Urmaker Næss i Sandefjord :) Nydelig ur og meget god service :) Men de hadde kun den ene som jeg stakk av med :p Fikk med skinnreim og forsikring i prisen siden jeg valgte og kjøpe hos norsk AD. Fikk også med forsikring i prisen :) Utelukkende positiv opplevelse og handle hos norsk butikk. Frister til gjentagelse:)
 
Jeg mener lugsene er noe annerledes på den nye modellen. Hele kassa er lengre, så lugsene er ikke så bratte som på 6309-704x...har jeg hørt
 
Mulig jeg tok feil der ;)
Uncleseiko (han som lager en veldig god repro av 6105-waffle strap) har en SEL-SS-oyster lenke til 6309-704x som i følge ebay-linken her, også passer SRP-modellene.
http://www.ebay.com/itm/22mm-Super-...SEIKO-SRP777-SRP775-SRP779-6309-/371537197814

Så da tipper jeg det og funker andre veien..

s-l1600.jpg
 
jeg fikk muligheten å ta en slik SRP bedre i syne i dag og jeg må si jeg ble gledelig overrasket. Som vintage nerd har jeg kanskje vært litt kritisk til denne modellen. Klokken er definitivt i 6309 sin ånd og den er faktisk superfin. Urskiven er veldig mye penere enn det jeg har fått inntrykk av fra Internett. Dog er det noen underlige valg seiko har tatt ved dette redesignet. Kassen er blitt betraktelig lengre hvilket medfører at lugsene blir lengre og spissere. Det gjør at klokken faktisk fremstår som større og annerledes enn orginalen. Bezelen er ikke så definert i serrateringen som 6309 og sekundviseren er fra skx, meeen dette er jo egentlig bare flisespikking :)

Klokka er som sagt nydelig og et fantastisk alternativ for de som ikke er interessert i vintage , men ønsker 6309 looken.
 
  • Liker
Reaksjoner: mnl
Sweet! hvordan føltes den på armen kontra de eldre skx variantene?

Den har fremdeles en smekker og relativt slank urkasse, men formen gjør at den føles større og mer robust.

Synes kvaliteten virker bedre, til og med gummiremmen virker hakket mer "eksklusiv".

Jeg har sagt det før, og sier det gjerne igjen; alle bør prøve en Seiko dykker - og mer klokke for pengene tror jeg man skal lete lenge etter :)