Skrutrekker rolexlenke

Bruker selv tilsvarende locktite (annet merke som fulgte med en klokke), men se @Edzilla sitt innlegg over om å bruke "riktig" variant. Og bruk bare en mikroskopisk mengde..

Sakset fra Rolexforums:
Loctite 242 (blue)is a medium strength thread locker. There is a good chance it would have to be heated to release.
Loctite 271 (red) is a high strength thread locker. It WOULD have to be heated to release.
Loctite 221 and 222 (purple) are interchangeable and are both low strength and hard to find. They are, however, what you want

Apropos skrutrekker, har tidligere bestilt via ebay som linket til over (selger wholesaleoutlet990), men en gang knakk den, bestilte en gang til fikk feil (ikke cut-out) og ikke fått noen ny erstatning. Gikk da til Bjerke KJ og spurte etter skrutrekker til Panerai, og fikk en for 250,- som passer perfekt. Om den er bedre kvalitet vites ikke da den ser veldig lik ut. :)

Trekker opp denne..

Har en kollega som har opplevd at skruene i lenka har skrudd seg ut 2 ganger nå. Er locktite et alternativ eller bruker de fleste ikke noe for å feste ekstra når de justerer lenka/monterer foldespenna på gummirem etc?

Dypp skruetuppen i tannkrem - fungerer fint som en lett Locktite.
Lærte dette av verksmester på Bjerke for mange år siden..

Er det denne som anbefales for å fjerne/legge til ledd på nyere Rolex lenke?

Er denne såkalt flat og ikke spiss?

Er det denne som anbefales for å fjerne/legge til ledd på nyere Rolex lenke?

Er denne såkalt flat og ikke spiss?

Den du skal ha har en flat ende.

• Liker
Reaksjoner: allak

Ser jeg fikk min i 2014. Så ja. Den har fungert godt :)
Skal sies at på DJ med jubileelenke (i alle fall den til DJ36) så må ha en litt smalere trekker.
Men til oysterlenken til Sub/GMT så er dette den trekkeren du skal ha.

Ser jeg fikk min i 2014. Så ja. Den har fungert godt :)
Skal sies at på DJ med jubileelenke (i alle fall den til DJ36) så må ha en litt smalere trekker.
Men til oysterlenken til Sub/GMT så er dette den trekkeren du skal ha.

Så bra, takk for hjelpen !
:)

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Enig med @UJU
Men skal du absolutt bruke noe så bruk noe med svak styrke. Eks. Loctite 221 eller 222.
Bruker du medium 242 må du muligens frem med varmepistol for å få opp skruen ved et senere tidspunkt.

Var innom Jula for å se etter loctite, men de hadde kun en som var merket «normal».
Var blå-merket, så denne er vel i sterkeste laget.
222 er vel lilla? Tips til steder å kjøpe det, ala Biltema etc?

Var innom Jula for å se etter loctite, men de hadde kun en som var merket «normal».

Drop loctite er mitt tips. Se heller over boltene nå og da. Ettertrekk ved behov.

Tess og Würth pleier å ha på lager.

Jeg kjøpte 222 på verktøy.no

Jeg kjøpte min på ebay da ingen i Norge hadde på lager.(av de jeg spurte da)
Og hvis det skulle bestilles var det lang leveringstid den gangen.
Betalte en 50 lapp fra HK , tok en ukes tid å få den.
IMG_4212.JPG