Skrutrekker rolexlenke

Medlem
12. okt. 2011
Innlegg
818
Sted
Vinterbro
Hei, det hender jeg justerer lenker på Rolex og jeg trenger en skrutrekker som passer, ingen av bitsene til Minathoren min er optimale. Jeg ser det er kit å få kjøpt i webshopen, men jeg trenger igrunn bare én. Er en Rolex Exp I 39mm jeg spesifikt skal ta av et ledd på nå.
 
Vet ikke helt hvem du skal ha, men Panerai sin flate skrutrekker til reimer passer perfekt på GMTc lenke hvertfall ;)
 
En lilla trekker er 1.60 mm og det skal passe godt. En utfordring for å få det ideelt er at den skulle ha vært slipt flat i enden i stedet for spiss som er standard. Er ikke vanskelig å slipe men man må være stø på hånden så det blir helt rett. Flat ende for holdbarhet på trekker og mindre sjanse for å deformere skruer av denne store størrelsen :)
 
Kjøp et Sea-Dweller toolkit på eBay, så får du Rolex-brandet trekker ;)

SeaDwellerTK-6.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Mulliner
Det blir en dyr lenkejustering :)

Fant faktisk en tredje bit som passet på klokkeswissarmyknifen så det løste seg.
 
Ikke et Rolex-relatert spørsmål, men jeg lurer på om 1.6mm er standard størrelse på lenkeskruene?
 
@Skovdahl
Har aldri brukt loctite på noen av Rolexlenkene mine. Bare å stramme til.
Har gått helt fint selv etter flere års bruk.

Enig med @UJU
Men skal du absolutt bruke noe så bruk noe med svak styrke. Eks. Loctite 221 eller 222.
Bruker du medium 242 må du muligens frem med varmepistol for å få opp skruen ved et senere tidspunkt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Trekker opp denne..

Har en kollega som har opplevd at skruene i lenka har skrudd seg ut 2 ganger nå. Er locktite et alternativ eller bruker de fleste ikke noe for å feste ekstra når de justerer lenka/monterer foldespenna på gummirem etc?
 
Bruker selv tilsvarende locktite (annet merke som fulgte med en klokke), men se @Edzilla sitt innlegg over om å bruke "riktig" variant. Og bruk bare en mikroskopisk mengde..

Sakset fra Rolexforums:
Loctite 242 (blue)is a medium strength thread locker. There is a good chance it would have to be heated to release.
Loctite 271 (red) is a high strength thread locker. It WOULD have to be heated to release.
Loctite 221 and 222 (purple) are interchangeable and are both low strength and hard to find. They are, however, what you want



Apropos skrutrekker, har tidligere bestilt via ebay som linket til over (selger wholesaleoutlet990), men en gang knakk den, bestilte en gang til fikk feil (ikke cut-out) og ikke fått noen ny erstatning. Gikk da til Bjerke KJ og spurte etter skrutrekker til Panerai, og fikk en for 250,- som passer perfekt. Om den er bedre kvalitet vites ikke da den ser veldig lik ut. :)
 
Trekker opp denne..

Har en kollega som har opplevd at skruene i lenka har skrudd seg ut 2 ganger nå. Er locktite et alternativ eller bruker de fleste ikke noe for å feste ekstra når de justerer lenka/monterer foldespenna på gummirem etc?

Dypp skruetuppen i tannkrem - fungerer fint som en lett Locktite.
Lærte dette av verksmester på Bjerke for mange år siden..
 
Er det denne som anbefales for å fjerne/legge til ledd på nyere Rolex lenke?


Er denne såkalt flat og ikke spiss?
 
Er det denne som anbefales for å fjerne/legge til ledd på nyere Rolex lenke?


Er denne såkalt flat og ikke spiss?

Den du skal ha har en flat ende.

 
  • Liker
Reaksjoner: allak