Skriveinstrumenter

Et tips om du regner med at pennen kan få litt stemoderlig behandling i PC-vesken av og til - alt av slitasje synes mye bedre på 3776

Edit: i dokumentmappen i PC-vesken.
Er dermed ikke redd for unødig slitasje eller hairlines, om vi kan ta inn et begrep fra klokkeverdenen til skriveinstrumentverdenen.

Heller nå 99% mot en 3776. Må bare jobbe litt mer med meg selv for å rettferdiggjøre å bruke 2000kr på en penn og blekk. (Selv om jeg innerst inne allerede har overbevist meg selv).

Den i Celluloid Jade er vel en slags jubileumsutgave, om jeg ikke tar feil?
Har hatt den til vurdering også selv om den ligger et prisknepp over vanlig 3776.
Har du noen bilder av den i livets bruk? Den ser uslåelig vakker ut!

Edit: Celluloid referer vel til materialet pennen er lagd av? Dermed også forskjellig fra 3776 Bourgogne som er lagd av resin, vel?
Mtp det du sier om slitasje.
Nå er ikke jeg noen dyp kjenner av materiale, men resin er vel relativt sterkt?
 
Heisann,

Skal nok kunne ordne bilder om noen dager, er ute og roter i felt for tiden og har bare med meg en AG7. Den tåler det. :D

Jeg har ikke den superduper-utgaven i celluloid (som jeg mener å erindre er et relativt mykt materiale, som du sier - uten at jeg tror jeg har noe som er laget i det, det være seg penner eller annet.) - min er i resin/plast og har holdt meg følge i årevis, disse pennene har blitt laget i en hel drøss farger oppigjennom.

1705256781317.png

Ah, der var den. Laurel Green heter visst denne fargen, ikke Jade Green. Til mitt forsvar er jeg fargeblind. :D
 
  • Liker
Reaksjoner: stourbillon og sholan
Det er ikke den mest bildetunge tråden dette, så la oss gjøre noe med det! :D
På veldig kort tid har jeg blitt veldig glad i fyllepenner. Startet for et par uker siden med en Kaweco Sport, og i dag fikk jeg min Platinum #3776 Bourgogne.
No regrets! For en nydelig penn å skrive med!

Her er mine fire fyllepenner atm, samlet og hver for seg:

1000002886.jpg

1000002890.jpg

1000002888.jpg

1000002884.jpg

1000002877.jpg

1000002878.jpg

1000002881.jpg


Har dog funnet ut at jeg trives best å skrive med F eller finere. EF på Platinum var magisk!
Så de to Kawecoene med M splitt skal erstattes, en med F og en med EF tenker jeg.


Vis gjerne flere bilder av deres penner folkens! :love:


Edit:
Glemte jo i farten å legge ved bilde av Rollerballen!
Ser tydelig på blekk føringen at det ikke er på samme nivå som en fyllepenn.
1000002894.jpg



Og til slutt, fyllepenngjengen samlet i dokumentmappen

1000002895.jpg
 

Vedlegg

  • 1000002879.jpg
    1000002879.jpg
    105,1 KB · Visninger: 0
Redigert:
Vær forsiktig med kjøp av brukte penner på finn.no, ebay o.l. Ekstremt mange fakes. Kjøpte nylig en Montblanc som viste seg å ikke være ekte vare. (Fikk refundert pengene)
 
Dette trenger jeg ikke å lese, tenkte jeg…
Penner har vi jo nok av, tenkte jeg…
Og de blir jo uansett bare borte, tenkte jeg…

Så jeg bestilte en (crap, neida - to!!) Lamy Safari.

«Kjøp en ok Seiko først du, så får du se hva som skjer» sa de…
Har 2 lamy safari selv. Første ble kjøpt i 2014 og still going strong! Er i daglig rotasjon med min Montblanc LeGrand ballpoint. Sikler veldig på en Montblanc 146, men synes Safariene gjør et utmerket jobb inntil videre :)
 
  • Liker
Reaksjoner: jbratteli
Fikk meg en tur på Montegrappas butikk i Bassano del Grappa. Tok ikke noen bilder av de villeste spesialmodellene der, men dro hjem med en Zero, og fikk en flaske fuksiafarget blekk og en notatbok fra Hemingwayserien deres på kjøpet. Veldig trivelig dame som jobbet der, men jeg tror fort hun kunne bli litt ensom - det var et stykke unna selve "byen" og gamlebrua, og om jeg ikke visste hvor jeg skulle hadde jeg nok ikke funnet frem.
Skal legge inn noen bilder når jeg vel kommer hjem.
 
  • Elsker
Reaksjoner: stourbillon
Vis vedlegg 357202

Fikk meg en rOtring 600 i posten i går. Ah, som jeg har savnet å ha en god trykkblyant på skrivebordet! (Den forrige favoritten, en rOtring Rapid Pro, forsvant da jeg skiftet jobb for et par år siden og ble bare aldri erstattet - før nå...)
Funnet spon i HVA? ;)

Dette er en gammel favoritt for meg også. Kjøpte vel min i 2019 tror jeg. Er også godt fornøyd med Uni Kuru Toga som roterer blyet ca 9° når man legger trykk på det, slik at spissen blir konisk mens man skriver. Herlig nerdete!

I bakgrunnen ligger min gamle space pen som er med meg i det våte element fordi den alltid skriver og er omtrent like lang som Leatherman og lommelykt som den deler lomme med daglig.

1000010093.jpg


Blokka er fra belgiske Atoma. Fint system der man kan sette inn ulike papirtyper for å kunne notere på linjert papir, regne på rutet papir og lage system i tanker og notater som ikke alltid er like lineære.. Har sikkert 7-8 forskjellige til ulike fag, for det måtte jeg naturligvis absolutt ha når jeg oppdaget dette. Nå går det mest i OneNote til slikt.. Praktisk men kjedelig!

1000010095.jpg
 
Redigert:
Funnet spon i HVA? ;)

-En liten freudian slip der, altså. Rødme.

For litt kontekst: En kunde hadde kommet i skade for å kjøre griseskitten hydraulikkolje gjennom et par sylindere, slik at både sylindere, pumper og tilliggende herligheter hadde blitt traumatisert. Store mengder spon i returFILTER er alltid et dårlig tegn - det må jo ha kommet et sted ifra.

Dog hadde altså jeg klart å skrive returFITTER. Øh.

I'll lead myself out. Får finne frem notisboken i morgen for å sjekke om jeg virkelig skrev det, eller om det bare er et rusk... :D
 
  • Haha
Reaksjoner: stourbillon
-En liten freudian slip der, altså. Rødme.

For litt kontekst: En kunde hadde kommet i skade for å kjøre griseskitten hydraulikkolje gjennom et par sylindere, slik at både sylindere, pumper og tilliggende herligheter hadde blitt traumatisert. Store mengder spon i returFILTER er alltid et dårlig tegn - det må jo ha kommet et sted ifra.

Dog hadde altså jeg klart å skrive returFITTER. Øh.

I'll lead myself out. Får finne frem notisboken i morgen for å sjekke om jeg virkelig skrev det, eller om det bare er et rusk... :D
Ja, jeg har aldri sett spon i en sånn! Ikke engang på Hareid.. :mrgreen: