Noen her inne som har erfaring med skotrær fra shoecare.no? Hvordan er passformen og størrelsen på de i forhold til skoene?
Litt superlim for å lime flikken på plass, så vanlig krem over. Var det Dagstad var så snill og gjorde på et par Redwing jeg hadde klarte å gjøre det samme på. Hadde ikke kjøpt de hos han engang, god service og godt tipsKom borti en stein i går. Fikk noen små riper som jeg har dekket med krem og voks men en liten «flikk» kom også halvveis av. Tips for å fikse? Veldig fint sandpapir så dekke med krem?
Vis vedlegg 243199
Kom borti en stein i går. Fikk noen små riper som jeg har dekket med krem og voks men en liten «flikk» kom også halvveis av. Tips for å fikse? Veldig fint sandpapir så dekke med krem?
Vis vedlegg 243199
Kom borti en stein i går. Fikk noen små riper som jeg har dekket med krem og voks men en liten «flikk» kom også halvveis av. Tips for å fikse? Veldig fint sandpapir så dekke med krem?
Vis vedlegg 243199
Litt superlim for å lime flikken på plass, så vanlig krem over. Var det Dagstad var så snill og gjorde på et par Redwing jeg hadde klarte å gjøre det samme på. Hadde ikke kjøpt de hos han engang, god service og godt tips
Det @rolf s skriver er mitt tips og. En svært liten dråpe med superlim, så klemme inn fliken og vente. Så krem og voks.Umiddelbart vil jeg støtte ideen din, men tillater meg å tagge @stefanravnanger her. Han er fagmann.![]()
Litt superlim for å lime flikken på plass, så vanlig krem over. Var det Dagstad var så snill og gjorde på et par Redwing jeg hadde klarte å gjøre det samme på. Hadde ikke kjøpt de hos han engang, god service og godt tips
Umiddelbart vil jeg støtte ideen din, men tillater meg å tagge @stefanravnanger her. Han er fagmann.![]()
Det @rolf s skriver er mitt tips og. En svært liten dråpe med superlim, så klemme inn fliken og vente. Så krem og voks.
Vær forsiktig så du ikke søler limet utover eller presser det ut på skinnet. Selv er jeg elendig på slikt. Kanskje du kan påføre limet med en strikkepinne eller noe sånn.
Det blir sikkert fint. Skoa trenger litt sår for å få sjel!Hmm. Jeg har selv (og min far) litt dårlig erfaring med superlim. Syntes ofte at det etterlater en stygg overflate samt ofte sprekker fra hverandre over tid. Jeg brukte en veldig skarp avbiter til å få av flikken og fylte igjen med det jeg midlertidig har av billig krem og voks -- ser akseptabelt ut nå. Har bestilt veldig fint sandpapir og saphir voks+krem. Skal prøve meg på hælen litt først så får vi se. Statusrapport innen en uke forhåpentligvis..![]()
Det blir sikkert fint. Skoa trenger litt sår for å få sjel!
Saphir har også et produkt som heter renovatrice. Det kan med hell brukes til å fylle opp slike skader, men din så ikke veldig dyp ut.
Sjekk med Dagestad. Vi hadde det da jeg var involvert der, så mulig det bare ikke ligger på nettbutikken.Kom også overens det produktet. Tror planen er å få tak i det, fylle veeeldig lite, forsiktig puss over så krem/voks. Finner det ikke for salg i Norge så må vente til jeg er i UK igjen.
Denne youtube-kanalen dekker det meste av informasjon om shoe shining. Innledningsvis i denne videoen påpeikes det korleis ein bør behandle nye sko:På nye sko, er det tilstrekkelig å gå over lett med f.eks Saphir lotion eller bør man gå med drastisk tilverks?
På nye sko, er det tilstrekkelig å gå over lett med f.eks Saphir lotion eller bør man gå med drastisk tilverks?