Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Har du kjøpt direkte fra deres nettside? Hvordan er størrelsene / lesten? Bred/smal?
Kjøpte fra pediwear den gangen de eksisterte. Har en klassisk sneaker som passer perfekt, det samme gjør en uber-dressy whole cut, og lesten er normal.

Det tredje paret er et par smørmyke monks, her opplever jeg størrelsen et halvt nummer for stor, men de bruker jeg bare om sommeren og da fyller føttene godt ned i skoene. Må likevel ha spennen på innerste hakk.
 
Tror jeg har funnet svaret på min leting etter Chelsea boots som ikke ser ut som de fra Skoringen og Eurosko!

1697057947242.png
 
Har kikket på Carmina Inca. Noen innspill / erfaringer med dem?

Nærmeste jeg kommer er Carminas Jodhpur Boot med Forest-lest. Tror ikke de hadde Rain- eller Simpson-lest på den da jeg kjøpte dem for 10 år siden, men jeg foretrekker uansett den runde og mindre formelle tåprofilen.

Fantastiske støvler og mye mer formelle enn R.M. Williams'ene mine. Faktisk så formelle at jeg sliter litt med å bruke dem til jeans og cordfløyel slik de var tiltenkt.

Dundas? Det er William Lennon som lager støvlene deres, og de koster ca 1/3 av Crockett and Jones i England. Her koster de nesten det samme...
 
  • Liker
Reaksjoner: KAB
Noen som har forslag til boots som tåler godt med slaps og vann utenom at man blir våt på beina? Finner flere varianter som er interessante, bla. C&J Snowdon men ingen i kongeriket som har disse inne. Foretrekker å prøve før kjøp, derfor er det litt utelukket å kjøpe direkte fra C&J.

Tips mottas med takk :mrgreen:
 
Ta en tur til London og så dra på C&J. Kjøpte selv Snowdon i fjor og har syntes de er knall. Veldig solid såle, mykt skinn oppetter leggen så de er ikke vonde i trapper og de er ganske romslige inni med plass til tykke sokker.
 
  • Liker
Reaksjoner: Humla
Ta en tur til London og så dra på C&J. Kjøpte selv Snowdon i fjor og har syntes de er knall. Veldig solid såle, mykt skinn oppetter leggen så de er ikke vonde i trapper og de er ganske romslige inni med plass til tykke sokker.
Alltid en mulighet å ta en weekend og stoppe innom C&J. Har du erfaring med de i slaps og veldig vått føre? Holder du deg tørr?
 
Alltid en mulighet å ta en weekend og stoppe innom C&J. Har du erfaring med de i slaps og veldig vått føre? Holder du deg tørr?

De er nok ikke helt lagd for norsk vinter fordi de er jo ikke fora i det hele tatt, så kanskje mer britisk vinter enn norsk, men jeg brukte det flere ganger ute på tur i skog og snø forrige vinter hjemme i norge. De har vel de mest solide sålene du kan få med goodyear welt, før du går inn i det som er mer vanlig i norge (limt goretex type ting). Siden det er lær må de helst tørke en stund før du bruker de igjen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Humla
Noken med erfaring fra solovair ? Såg dei hadde noken par på.en butikk her i bya . Urban hiker . Ser av sidene at den om ikkje anna skal tilby bredere lest og skikkelige innleggssåler. Er virkelig i beit for skikkelige vinterstøvler , men er litt lei kalde og vonde( ikkje plass til såler) loake og lignede skinnstøvler.
 
Jeg ser etter et par gode Chelsea boots. Sett på RM Williams, men finner ingen forhandler i Norge med et ok utvalg. Er særlig Gardener modellen jeg kunne tenkt meg å prøve.
Ellers er Loake eller liknende også aktuelt
Noen tips?
 
Jeg har et par RM Williams, tror det er Gardener modellen med gummisåle.

Sammen med et par Red Wing fra ca 2003 er dette det paret med godt fottøy jeg har behandlet desidert dårligst. Det begynte med at læret ble boblete og skjoldete i regnet til tross for skikkelig behandling med fett på forhånd, og så ble det litt mye folder over foten fordi de er et par bredder for brede for føttene mine, og skotrærne mine satte seg fast i sømmene på innsiden, så da droppet jeg skotrær. Og så ble jeg sint, og så fikk jeg dem skummelt billig (derfor jeg kjøpte for brede sko. Steen og Strøm feilpriset dem på et salg og jeg slo til), og så ble de til altmulig-backup-støvler som jeg bruker når det er dårlig vær men ikke vil ha på meg gummistøvler.

De har blitt stygge, og jeg er snart gjennom gummisålen på hælen, men det er ingen sprekker eller sår i læret og jeg har behandlet dem grisestygt. De står uten skotrær uansett hvor våte de er og får fett kanskje et par ganger i året. Spesielt komfortable? Det er de ikke. Omtrent som Red Wings. Men de er fordømt uslitelige. Dette er work boots for et tørrere klima, eller ridestøvler, og ikke støvler-som-passer-til-dress slik de fleste engelske chelsea boots er.

Tips? Hvis du er ute etter et par av disse kommer du til å ende opp med dem også. Care of Carl har god returpolicy, kjøp flere og test. Vær helt sikker på størrelsen! Bruk skotrær!

Av pene chelsea boots liker jeg Carmina. Men det er vanskelig å tråkke feil med noe engelsk heller (eller er det? Jeg har faktisk kastet et par Church's chelsea boots som sprakk overalt i læret til tross for svært pen behandling).
 
Jeg har et par RM Williams, tror det er Gardener modellen med gummisåle.

Sammen med et par Red Wing fra ca 2003 er dette det paret med godt fottøy jeg har behandlet desidert dårligst. Det begynte med at læret ble boblete og skjoldete i regnet til tross for skikkelig behandling med fett på forhånd, og så ble det litt mye folder over foten fordi de er et par bredder for brede for føttene mine, og skotrærne mine satte seg fast i sømmene på innsiden, så da droppet jeg skotrær. Og så ble jeg sint, og så fikk jeg dem skummelt billig (derfor jeg kjøpte for brede sko. Steen og Strøm feilpriset dem på et salg og jeg slo til), og så ble de til altmulig-backup-støvler som jeg bruker når det er dårlig vær men ikke vil ha på meg gummistøvler.

De har blitt stygge, og jeg er snart gjennom gummisålen på hælen, men det er ingen sprekker eller sår i læret og jeg har behandlet dem grisestygt. De står uten skotrær uansett hvor våte de er og får fett kanskje et par ganger i året. Spesielt komfortable? Det er de ikke. Omtrent som Red Wings. Men de er fordømt uslitelige. Dette er work boots for et tørrere klima, eller ridestøvler, og ikke støvler-som-passer-til-dress slik de fleste engelske chelsea boots er.

Tips? Hvis du er ute etter et par av disse kommer du til å ende opp med dem også. Care of Carl har god returpolicy, kjøp flere og test. Vær helt sikker på størrelsen! Bruk skotrær!

Av pene chelsea boots liker jeg Carmina. Men det er vanskelig å tråkke feil med noe engelsk heller (eller er det? Jeg har faktisk kastet et par Church's chelsea boots som sprakk overalt i læret til tross for svært pen behandling).
Takk for råd!
Jeg ser mer for meg at det skal være sko til litt mer Casual bruk enn dress. Ytterst sjelden jeg går i dress på jobb, blir mer bukse og blaser eller bukse og skjorte genser.
Har også kikket på Loake sine men skulle gjerne prøvd ulike sko. En måte kan jo som du sier å bestille flere og sende de jeg ikke liker/de som ikke passer i retur.
 
Takk for råd!
Jeg ser mer for meg at det skal være sko til litt mer Casual bruk enn dress. Ytterst sjelden jeg går i dress på jobb, blir mer bukse og blaser eller bukse og skjorte genser.
Har også kikket på Loake sine men skulle gjerne prøvd ulike sko. En måte kan jo som du sier å bestille flere og sende de jeg ikke liker/de som ikke passer i retur.
Eg plages med litt vonde føtter så eg kjøpte meg nokre Cole haan sneakers med dress overside . Utrulig behagelige om man går mykje og fine nok til å brukes ved mer casual pyntet .
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19
Jeg flytter til Japan for jobb og legger ned sjappa før den tid.
Hvis noen er interessert i Alden ligger det en del klassikere ute til 20% rabatt med rabattkoden SITE20.
Har også noen bra EG i størrelse 10E.
 
Jeg flytter til Japan for jobb og legger ned sjappa før den tid.
Hvis noen er interessert i Alden ligger det en del klassikere ute til 20% rabatt med rabattkoden SITE20.
Har også noen bra EG i størrelse 10E.
Synd at et en så bra sjappe forsvinner @stefanravnanger! Rett og slett den grommeste med ypperlig service, hjelp og fantastiske produkter.
Men skjønner at andre prioriteringer veier tyngre ;). Jobb i Japan høres rått ut og du får ha masse lykke til videre.
 
Synd at et en så bra sjappe forsvinner @stefanravnanger! Rett og slett den grommeste med ypperlig service, hjelp og fantastiske produkter.
Men skjønner at andre prioriteringer veier tyngre ;). Jobb i Japan høres rått ut og du får ha masse lykke til videre.
Takk!
Er delte følelser men noen muligheter må man bare ta. 2-5 år sentralt i Tokyo kan jeg ikke la gå fra meg. :cool: