Skjorter

Liker også Eton, men erfaringsmessig er ermene altfor lange, dessverre.
Samme her. Som nevnt over - Charles Thyrwitt. TM Lewin lager også skjorter i flere passformer hvor du kan velge lengde på ermene, men jeg foretrekker CT. NB - prøv forskjellige fits! Engelsk slimfit er ikke det samme som skandinavisk.

• Liker
Reaksjoner: Rabagast
Eton har forresten muligheten til å tilpasse armlengden på standardmodellene sine via deres nettside :)

Men jeg har samme problem, bare i Oslo. Eton er hakket for lange i armene, og må følgelig innom skredder hvis man skal ha noe annet enn standardversjonene. Er det muligheter for mtm-skjorter av god kvalitet til rundt 1500 i Oslo?

Eton har forresten muligheten til å tilpasse armlengden på standardmodellene sine via deres nettside :)

Men jeg har samme problem, bare i Oslo. Eton er hakket for lange i armene, og må følgelig innom skredder hvis man skal ha noe annet enn standardversjonene. Er det muligheter for mtm-skjorter av god kvalitet til rundt 1500 i Oslo?
Hvis du er happy med Eton er det vel bare å bestille fra nett? Da får du jo riktig ermelengde med en gang.

Jeg har fått sydd skjorter hos Leslie Downey. Ikke sånn super fornøyd. Og syns ikke de har vært verdt 1.800,-

Hvis du er happy med Eton er det vel bare å bestille fra nett? Da får du jo riktig ermelengde med en gang.

Jeg har fått sydd skjorter hos Leslie Downey. Ikke sånn super fornøyd. Og syns ikke de har vært verdt 1.800,-

Ja, man kan det, men det er som nevnt kun basisskjortene de tilbyr dette på. Men det løser jo seg med en skredder :)

Tips til gutter med lange armer som har trøbbel med å finne casual-skjorter med lange nok ermer: Disse skjortene fra Morris er hele 90cm lang i ermene i str M - endelig fant jeg en helgeskjorte med tilnærmingsvis lange nok ermer:)

Jeg skal kjøpe noen hvite og blå skjorter, eneste krav jeg har er at jeg kan bruke mine mansjettknapper. Ser for meg helt enkle hvite skjorter, en blå og en blå med hvite striper. Har dere gode tips? Alle prisklasser er interessant men legger gjerne noen kroner i disse da jeg trenger max fire stk. Kjøper gjerne skreddersydd.

Jeg skal kjøpe noen hvite og blå skjorter, eneste krav jeg har er at jeg kan bruke mine mansjettknapper. Ser for meg helt enkle hvite skjorter, en blå og en blå med hvite striper. Har dere gode tips? Alle prisklasser er interessant men legger gjerne noen kroner i disse da jeg trenger max fire stk. Kjøper gjerne skreddersydd.
Thomas Pink med franske mansjetter (det er skjorter med franske mansjetter du ser etter). De har/hadde en butikk i vika i Oslo. For enkelthetskyld går du heller ikke feil med noe rett frem fra Eton. Eton har de fleste respektable klesbutikker.

Hvis du vil gå old school - Turnbull & Asser. Målsydd, men kan også skaffes i generiske størrelser. Litt som Gieves & Hawkes.

For litt "Italian flair" kan du se hen til Brioni. Generiske størrelser som er true to size. Kan bestilles fra mrporter blant annet.

Redigert:
Thomas Pink med franske mansjetter (det er skjorter med franske mansjetter du ser etter). De har/hadde en butikk i vika i Oslo. For enkelthetskyld går du heller ikke feil med noe rett frem fra Eton. Eton har de fleste respektable klesbutikker.

Hvis du vil gå old school - Turnbull & Asser. Målsydd, men kan også skaffes i generiske størrelser. Litt som Gieves & Hawkes.

For litt "Italian flair" kan du se hen til Brioni. Generiske størrelser som er true to size. Kan bestilles fra mrporter blant annet.

Takk for gode tips @Pinto;)

Cavour har 100 Hands som vel går for å være verdens beste skjorter (med pris deretter). Har også eget merke og gjør også målsøm.

• Liker
Reaksjoner: Lynch og Nicolai
Idag mottatt denimskjorte fra Luca Faloni, en nettbutikk med kvalitetsprodukter skapt i Italia med italienske materialer. Uovertruffen passform og kvalitetsfølelse, spesielt fornøyd med kragen - såkalt Paramontura-krage - samt stoffet, som skinner lett. 2 dager kostnadsfri transport, ingen toll eller mva samt fri retur og kan dermed anbefales.
1610620213742.png

Jag har mest Eton men tipsar om Stenströms samt Boggi. Kvalitetsmässigt likvärdiga. Boggi har något kortare ärm, vilket många här efterfrågar.
20210210_171838.jpg
20210210_171903.jpg

• Liker
Reaksjoner: eidehelg