Skal jeg gå for en IWC?

Etter å ha studert den litt nærmere seiler Spitfire-kronografen (387903) opp som en het kandidat også. Denne er etter hva jeg ser litt mindre (41mm), noe som passer meg enda bedre. I tillegg har denne etter hva jeg kan forstå et nytt inhouse-verk også, noe som jo er interessant. Stemmer ikke dette @JørgenO ?

• Liker
Reaksjoner: rabbadamtimtim
Etter å ha studert den litt nærmere seiler Spitfire-kronografen (387903) opp som en het kandidat også. Denne er etter hva jeg ser litt mindre (41mm), noe som passer meg enda bedre. I tillegg har denne etter hva jeg kan forstå et nytt inhouse-verk også, noe som jo er interessant. Stemmer ikke dette @JørgenO ?
Ouhf, den er fet ! Det stemmer forøvrig det du nevner om inhouse verk der. Her har jeg selv sett nærmere nå på 377709 , denne måler 43mm og har sort skive. En smule rimeligere også, men det er vel pga 79320 verket ikke er inhouse, ellers design messig så er noen nyanser i farger på visere og skive detaljer...

Det var den du refererer til jeg prøvde på Bjerke, og den er flott! Jeg er ikke egentlig så glad i rem, men denne virket myk og behagelig.
Prisforskjellen mellom denne og 387903 er vel antakelig på grunn av inhouse-verk i sistnevnte, ja.

• Liker
Hei. Det stemmer. IWC åpnet ny fabrikk på sensommeren 2019. Denne la grunnlaget for IWCs videre satsning mot 100% manufacture. Når dette målet blir realisert er ikke kommunisert, men vi vil nok se en gradvis integrasjon av de nye verkene etter hvert som modellene fornyes. Spitfire modellene ble de første til å få disse verkene (med unntak av Ingenieur Chronograph).

• Liker
Reaksjoner: urtid
Hei.
Jeg beskjed om du er interessert i en IWC Big Ingenieur. 7 dagers inhouse med innsyn til verk. Stor og flott :)

bigingy.jpg

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver og Oscr
Var stor fan av IWC tidligere. Føler at de har hengt litt etter de siste årene; at klokkene deres ofte er litt for store og tykke. Synes de burde tatt noen steg til når det gjelder de mer enkle klokkene sine. De kan fort bli litt kjedelige; for lik en del billigere modeller, men her er det sikkert mange ulike meninger;)

Når det er sagt synes jeg faktisk skiven avbildet ovenfor er ganske pen(y)

• Liker
Reaksjoner: Trifide
Jeg har fått øynene opp for IWC mark XVIII med sort skive på lenke. Noen som har en og vil dele noen betraktninger og erfaringer? Gjerne bilder også naturligvis. Hvordan bærer den?

Jeg har fått øynene opp for IWC mark XVIII med sort skive på lenke. Noen som har en og vil dele noen betraktninger og erfaringer? Gjerne bilder også naturligvis. Hvordan bærer den?

Jeg har denne, og er veldig fornøyd. Lenken er nok den beste jeg har, super finish, veldig god komfort og en veldig praktisk mikrojusteringsfunksjon.

Klokka bærer helt supert, mye takket være en veldig slank kasse og behagelig lenke. Når jeg sammenligner med f.eks GMT-Master II eller Submariner så er den anslagsvis 4-ish millimeter lenger "lug to lug" som betyr at den bærer noe større enn disse selv om alle er 40mm.

MarkXVIII.jpg

Jeg har denne, og er veldig fornøyd. Lenken er nok den beste jeg har, super finish, veldig god komfort og en veldig praktisk mikrojusteringsfunksjon.

Klokka bærer helt supert, mye takket være en veldig slank kasse og behagelig lenke. Når jeg sammenligner med f.eks GMT-Master II eller Submariner så er den anslagsvis 4-ish millimeter lenger "lug to lug" som betyr at den bærer noe større enn disse selv om alle er 40mm.

Vis vedlegg 232225
Takk for info, jeg er veldig sugen på å prøve en på armen selv. Men må vel vente til verden åpner litt igjen. Lenken ser helt overlegen ut med justeringsløsningen de har valgt, samt glidefunksjonen i spennen er også et stort pluss. Liker den definitivt best på lenke. Synes den kan se litt "simpel" ut på rem.

• Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Hei. Det stemmer. IWC åpnet ny fabrikk på sensommeren 2019. Denne la grunnlaget for IWCs videre satsning mot 100% manufacture. Når dette målet blir realisert er ikke kommunisert, men vi vil nok se en gradvis integrasjon av de nye verkene etter hvert som modellene fornyes. Spitfire modellene ble de første til å få disse verkene (med unntak av Ingenieur Chronograph).
Takk for info @JørgenO !
Etter hva jeg ser er ikke dette en limitert utgave som dermed vil ha begrenset tilgjengelighet i nærmeste fremtid?
Om det er slik at IWC vil introdusere inhouse-verk i flere og flere av sine modeller er det kanskje ikke urealistisk å forvente at det vil dukke opp flere varianter av pilot-chronoen med dette verket etter hvert.....

Takk for info, jeg er veldig sugen på å prøve en på armen selv. Men må vel vente til verden åpner litt igjen. Lenken ser helt overlegen ut med justeringsløsningen de har valgt, samt glidefunksjonen i spennen er også et stort pluss. Liker den definitivt best på lenke. Synes den kan se litt "simpel" ut på rem.

Jeg har en eldre versjon (XVI) som er 39mm. Jeg synes faktisk XVIII bar for stort. Jeg har 18,5cm rundt. Når har vel ikke den ene millimeteren så mye å si, men jeg fikk en god følelse på denne XVI-en. Lenka er formidabel, selv om min er eldre versjon uten justeringslødningen. Pluss at bruktprisen var overkommelig.
Spitfire er 39mm, men kommer ikke på lenke.
77317AFF-49E9-4100-A82C-4EABBC845F83.jpeg

Takk for info @JørgenO !
Etter hva jeg ser er ikke dette en limitert utgave som dermed vil ha begrenset tilgjengelighet i nærmeste fremtid?
Om det er slik at IWC vil introdusere inhouse-verk i flere og flere av sine modeller er det kanskje ikke urealistisk å forvente at det vil dukke opp flere varianter av pilot-chronoen med dette verket etter hvert.....
Hei. Den er ikke limitert og vil nok bli værende i kolleksjonen en stund. Leveringstidene er imidlertid ganske lange for tiden, så tilgjengeligheten er ikke den beste. IWC har et klart uttalt mål om å bli uavhengig av andre og dermed produsere alle verk selv. Det er imidlertid et stykke å gå før det blir realistisk. Hvilke modeller de kommer til å prioritere fremover er umulig å si. Først ut var Pilot før det ble det Portuguiser i fjor. Hva som skjer i år får vi nok ikke vite før i mars/april når waw går av stabelen. Deretter blir det nok høst før modellene blir tilgjengelige i butikk. Det mest naturlige er at de fokuserer på Aquatimer eller Portofino i år, da det er lenge siden det skjedde noe der, men foreløpig vet vi ingenting.

• Liker
Reaksjoner: Topher
Ingen grunn til å vente, butikken er åpen som normalt ;) :LOL:

• Liker