Skal jeg gå for en IWC?

Medlem
4. feb. 2019
Innlegg
178
Sted
Bergen
Tenkte dette sub-forumet var en grei start å begynne, jeg har fått øyne opp for IWC.
Har sett for meg at kanskje 377709 er perfekt, eller kanskje du tenker en annen?
Kriterier er størrelse (type stor), sportslig og "dill dall", gjerne flyback :cool: (er det det heter?)...

Hva er alternativene når det kommer til min første IWC, hva burde jeg vite om de forskjellige modellene.

Sånn prismessig ser jeg for meg 40k+ men gjerne ikke noe mer enn 50k, så det lander nok på en brukt modell, men gjerne relativt ny ?
 
Hei!

IWC var et av merkene jeg først la merke til blant alle i den prisklassen/kategorien. De har en eleganse, tidløshet og kvalitet over seg som jeg tror mange setter pris på. Jeg har eid en Portugieser noen år nå og er veldig fornøyd. Dog, akkurat nå vil jeg si at en Pilot ville passet bedre inn i samlingen og jeg ville selv gått for det helt enkle og garantert tidløse. Den du har valgt ut er jo en klassiker og veldig flott, men hva med å skrape det ned til benet hva gjelder "dill dall" osv? Da er denne veien å gå (og innenfor budsjett på brukten):


Hvis du tenker det ikke må være Pilot, ville jeg gått rett til Portugieser-linjen og valgt denne (nye) klassikeren:


Men, her blir det kanskje vanskelig å møtte budsjettkravet, og jeg har heller ikke sett noen av disse på K/S her inne.

Hvis vi går tilbake til Pilot-klokkene og ikke kjører det aller enkleste, er min favoritt Spitfire-kronografen. Har prøvd den et par ganger og den er helt rå på alle måter. Noen mener det blir feil med både hvite og patina-markører, men selv synes jeg det bare gjør klokka enda kulere.


Lykke til!
 
Svaret på spørsmålet ditt er selvsagt et rungende JA:D (Ikke helt objektiv her altså:LOL: )Hvilken du skal velge er opp til deg. Personlig har jeg vært innom de fleste familiene og har vær fornøyd med alle. Nærmest mitt hjerte ligger imidlertid Portugieser og Pilot. Ser du etter brukt og aller helst en flyback, vil jeg anbefale IW387802, som jeg fant svært fleksibel med tanke på bruk og så har den en fantastisk fin skive. Vil du gå hele veien til en rattrapante bør du ta en titt på IW371806, en klokke jeg har angret på at jeg ikke kjøpte den gangen. Jeg vet ikke hvordan de ligger an i pris. Ellers så er både Mark XVIII og Spitfire fantastisk fine modeller som du kan få nye, nesten for budsjettet ditt. Uansett hvilken du velger kan jeg nesten garantere at du blir fornøyd. Send meg gjerne spørsmål om du lurer på noe, mens du leter.
 
Flotte innslag, portugiseren blir jeg ikke komfortabel med den single enkle utstikkende kronen.. Det heller mot IW387802 jo mer jeg leser meg opp på dette merket. Chrono spitfire er også et alternativ ja... IW371806 blir nok for heavy når jeg skal bare «teste» ut et merke :geek:
 
Om du sträcker budgeten lite så kan 371808 varmt rekommenderas.
1E89E130-F211-4A2B-AFBB-39FD1292A5DA.jpeg
 
Tenkte dette sub-forumet var en grei start å begynne, jeg har fått øyne opp for IWC.
Har sett for meg at kanskje 377709 er perfekt, eller kanskje du tenker en annen?
Kriterier er størrelse (type stor), sportslig og "dill dall", gjerne flyback :cool: (er det det heter?)...

Hva er alternativene når det kommer til min første IWC, hva burde jeg vite om de forskjellige modellene.

Sånn prismessig ser jeg for meg 40k+ men gjerne ikke noe mer enn 50k, så det lander nok på en brukt modell, men gjerne relativt ny ?
Ligger en IWC Portuguese Chrono ut på KS nå ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: rabbadamtimtim
Eg kjøpte nyleg 3879, og den anbefales så absolutt! Har hatt litt forskjellige IWC pilots, og dette er utan tvil min favoritt. Urverk, størrelse og fargespel var det som gjorde det for meg
 
Nå sikler jeg mye etter Pilot Classic..
Fant en på urverk for referanse om utseende — noen som har denne?
Samme her! Trodde den ville være alt for stor, men fikk testet den på Bjerke og den satt som et skudd! For min del er det den blå (petit prince) som frister mest.
 
Samme her! Trodde den ville være alt for stor, men fikk testet den på Bjerke og den satt som et skudd! For min del er det den blå (petit prince) som frister mest.
Snakket med Bjerke selv igår om denne her :giggle::giggle:
Det blir en tur innom mulig en av de nærmeste dagene ja...
 
Etter å ha studert den litt nærmere seiler Spitfire-kronografen (387903) opp som en het kandidat også. Denne er etter hva jeg ser litt mindre (41mm), noe som passer meg enda bedre. I tillegg har denne etter hva jeg kan forstå et nytt inhouse-verk også, noe som jo er interessant. Stemmer ikke dette @JørgenO ?
 
  • Liker
Reaksjoner: rabbadamtimtim
Etter å ha studert den litt nærmere seiler Spitfire-kronografen (387903) opp som en het kandidat også. Denne er etter hva jeg ser litt mindre (41mm), noe som passer meg enda bedre. I tillegg har denne etter hva jeg kan forstå et nytt inhouse-verk også, noe som jo er interessant. Stemmer ikke dette @JørgenO ?
Ouhf, den er fet ! Det stemmer forøvrig det du nevner om inhouse verk der. Her har jeg selv sett nærmere nå på 377709 , denne måler 43mm og har sort skive. En smule rimeligere også, men det er vel pga 79320 verket ikke er inhouse, ellers design messig så er noen nyanser i farger på visere og skive detaljer...
 
Det var den du refererer til jeg prøvde på Bjerke, og den er flott! Jeg er ikke egentlig så glad i rem, men denne virket myk og behagelig.
Prisforskjellen mellom denne og 387903 er vel antakelig på grunn av inhouse-verk i sistnevnte, ja.
 
  • Liker
Reaksjoner: rabbadamtimtim
Etter å ha studert den litt nærmere seiler Spitfire-kronografen (387903) opp som en het kandidat også. Denne er etter hva jeg ser litt mindre (41mm), noe som passer meg enda bedre. I tillegg har denne etter hva jeg kan forstå et nytt inhouse-verk også, noe som jo er interessant. Stemmer ikke dette @JørgenO ?
Hei. Det stemmer. IWC åpnet ny fabrikk på sensommeren 2019. Denne la grunnlaget for IWCs videre satsning mot 100% manufacture. Når dette målet blir realisert er ikke kommunisert, men vi vil nok se en gradvis integrasjon av de nye verkene etter hvert som modellene fornyes. Spitfire modellene ble de første til å få disse verkene (med unntak av Ingenieur Chronograph).
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid