Skades urverk av aktiviteter som ski, tennis etc. ?

Når jeg hadde Omega ploprof så dunket den i dørkarmer rett som det var, sjekket alltid dørkarmen etterpå...Gikk sjeldent bra med den. Fra 50cm høyde lagde den også et duganes hakk i en vaskemaskin ;) Var aldri begymret for klokken
Samme med min SatDiver. Det var det jeg dunket den i jeg bekymret for.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
rafael-nadal-richard-mille-watch.jpg

Det skal jo også sies at RMen til Nadal er spesialdesignet med støtabsorberende kasse, nettopp for å tåle å brukes på tennisbanen. For øvrig er det jo ikke veldig praktisk å bruke klokke når man spiller tennis. Jeg tar hvert fall av meg min klokke når jeg spiller..
De fleste som følger litt med på tennis vet at Nadal er venstrehendt. Så urverket hans på høyre arm er kanskje ikke like utsatt som om det skulle vært på slagarmen.
 
Jeg har opplevd problemer med en klokke en gang som følge av temperaturer!
Det var min kjære T-Touch. Den var med på vinterferie. Det var kaldt, og vi hadde ikke termometer på hytten vi bodde på. Vinduet på rommet var åpent om natten når vi sov. Derfor la jeg klokken i vinduskarmen når vi skulle sove! Hvor kaldt det var fikk jeg ikke sett, viserne var temmelig usynkronisert da jeg plukket opp klokken om morgenen! Dermed glemte jeg alt om temperatur! Når viserne gikk normalt hadde klokken fått tilbake sin "arbeidstemperatur". Dette ble vel litt off-topic ettersom det var en quartz-klokke! Mekanisk svikter ikke!

8
 
Jeg har opplevd problemer med en klokke en gang som følge av temperaturer!
Det var min kjære T-Touch. Den var med på vinterferie. Det var kaldt, og vi hadde ikke termometer på hytten vi bodde på. Vinduet på rommet var åpent om natten når vi sov. Derfor la jeg klokken i vinduskarmen når vi skulle sove! Hvor kaldt det var fikk jeg ikke sett, viserne var temmelig usynkronisert da jeg plukket opp klokken om morgenen! Dermed glemte jeg alt om temperatur! Når viserne gikk normalt hadde klokken fått tilbake sin "arbeidstemperatur". Dette ble vel litt off-topic ettersom det var en quartz-klokke! Mekanisk svikter ikke!

8

Det samme skjedde med min T-Toucho_O Nei, takke seg til mekaniske klokker;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg er aktiv med både Sub'en og LLD'en min... Har aldri tenkt over at det kan være SÅ skadelig, men ser nå at jeg burde bli litt mer forsiktig fremover. Men uansett, klokker er til for å brukes!
 
Det som også kan variere litt er hva produsentene egentlig legger i begreper som "sportsur" eller "aktiv livsstil". For noen av oss kan det å ha en aktiv livsstil innebære at man rusler en tur i Frognerparken etter søndagsgudstjenesten, mens det i den andre enden av skalaen innebærer basehopping eller down hill-sykling.

Det er jo egentlig bare å la det stå til, og heller ta en ekstra service innimellom..
 
Ja er nok stor forskjell på hvordan folk bruker urene sine. Mener jeg leste her inne et sted om en som erget seg over at han ikke fikk tid til å bytte fra dykkerur til "beater" for en regnfull søndagsturi parken:D
 
Når jeg hadde Omega ploprof så dunket den i dørkarmer rett som det var, sjekket alltid dørkarmen etterpå...Gikk sjeldent bra med den. Fra 50cm høyde lagde den også et duganes hakk i en vaskemaskin ;) Var aldri begymret for klokken

Samme med Breitling Seawolf Avenger 2. mer redd for skade på interiøret og familien enn klokken.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Når jeg hadde Omega ploprof så dunket den i dørkarmer rett som det var, sjekket alltid dørkarmen etterpå...Gikk sjeldent bra med den. Fra 50cm høyde lagde den også et duganes hakk i en vaskemaskin ;) Var aldri begymret for klokken

En betongvegg i garasjen på jobben har et fint hakk fra bezelen på min Sinn 857. Jeg snublet og deljet klokken i veggen en morgen, klokken ble full av støv fra veggen. Det var bare å blåse bort støvet. Ikke ett merke i metallet på klokken. Veggen fikk dog små hull etter der bezelringen gravde seg inn i den. Kan bekrefte at tegimentering har noe for seg. I sommer drev jeg også og hadde litt morro med ungene. Kastet klokken i bassenget fra solstolen og lot ungene dykke etter den. Fikk ei ripe i AR coatingen på safiren av det, men det er eneste brukssporet klokken har etter snart to år. Syk klokke.
 
Jobber i som brannmann og både min gamle Seamaster og min nåværende Sea-Dweller har titt og ofte vært ute i hardt vær. Eksempelvis røykdykking i høye temperaturer og påfølgende store tempreatursvigninger når vi går ut i 10 minus etterpå. Aldri ført til noen problemer selv om jeg i mitt stille sinn ofte tenker at SKX`en ville vært å foretrekke. Sånn i tilfelle :confused: Men! Alt kan fikses. Og sjarmen med å ha en klokke i en livsalder som de jo er bygd for, er jo at den får være med i tykt og tynt for å skape litt sjel ;)
 
Jobber i som brannmann og både min gamle Seamaster og min nåværende Sea-Dweller har titt og ofte vært ute i hardt vær. Eksempelvis røykdykking i høye temperaturer og påfølgende store tempreatursvigninger når vi går ut i 10 minus etterpå. Aldri ført til noen problemer selv om jeg i mitt stille sinn ofte tenker at SKX`en ville vært å foretrekke. Sånn i tilfelle :confused: Men! Alt kan fikses. Og sjarmen med å ha en klokke i en livsalder som de jo er bygd for, er jo at den får være med i tykt og tynt for å skape litt sjel ;)


Amen!
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher