Skades urverk av aktiviteter som ski, tennis etc. ?

Nå er det ikke meningen å kuppe tråden, men hvordan er det med urverk og temperaturer? Kan urverket skades om det blir for kaldt/varmt? Kan fort bli en del minusgrader ved f.eks slalåmkjøring.
Jeg vil tro armen din, sammen med økt varmeavgivelse fra deg, er nok til å holde kulden på avstand. Om du ikke har den utenpå jakken da, så klart.

• Liker
Reaksjoner: Classic
Ekstreme temperaturer er nok ikke bra, men tror faren for kondens ved brå overgang mellom kaldt/varmt vil være det største "hverdagslige" problemet her.

Tror @Jojo skrev om kondens i en Ploprof etter snø og badstue besøk.

Fantastisk. Den ser ikke ut, men om den kunne fortelle alt den hadde opplevd, kunne det sikkert fylt ei bok.
Det viser at vi må slutte og tro at de klokkene vi har ikke tåler det vi utsetter de for. Såfremt det ikke er en dyr, skjør og komplisert klokke, så ser man jo av ditt eminente eksempel, at det er bruksgjenstander og kan behandles deretter.

• Liker
Reaksjoner: Hopalong
Kult, men du hendelse for en løk av en eier:rolleyes:
Ikke at det bør toppes, men han er enda villere på Snapchat! :D

On topic: personlig gir det ikke veldig mye kredibilitet at diverse kjendiser og atleter lar seg fotografere med sine klokker "ekstrem" bruk; dette er vel ofte mennesker som har råd til å erstatte en RM syv dager i uken...? :) Dét sagt, herlig historie med Sub'en som har blitt (mis)brukt i så mange år og pådratt seg det man kan kalle patina....

Nå er det ikke meningen å kuppe tråden, men hvordan er det med urverk og temperaturer? Kan urverket skades om det blir for kaldt/varmt? Kan fort bli en del minusgrader ved f.eks slalåmkjøring.

Tror armen din får problemer før klokka :) Temperatursvingninger er ikke noe problem da balansen er laget for å kompensere dette. Selv mine 50 år gamle vintage er temperaturkompensert ( i hvertfall de med kvalitetsverk. )

• Liker
Reaksjoner: Classic og Preacher
Når jeg hadde Omega ploprof så dunket den i dørkarmer rett som det var, sjekket alltid dørkarmen etterpå...Gikk sjeldent bra med den. Fra 50cm høyde lagde den også et duganes hakk i en vaskemaskin ;) Var aldri begymret for klokken

Når jeg hadde Omega ploprof så dunket den i dørkarmer rett som det var, sjekket alltid dørkarmen etterpå...Gikk sjeldent bra med den. Fra 50cm høyde lagde den også et duganes hakk i en vaskemaskin ;) Var aldri begymret for klokken
Samme med min SatDiver. Det var det jeg dunket den i jeg bekymret for.

• Liker
Reaksjoner: andres
rafael-nadal-richard-mille-watch.jpg

Det skal jo også sies at RMen til Nadal er spesialdesignet med støtabsorberende kasse, nettopp for å tåle å brukes på tennisbanen. For øvrig er det jo ikke veldig praktisk å bruke klokke når man spiller tennis. Jeg tar hvert fall av meg min klokke når jeg spiller..
De fleste som følger litt med på tennis vet at Nadal er venstrehendt. Så urverket hans på høyre arm er kanskje ikke like utsatt som om det skulle vært på slagarmen.

Jeg har opplevd problemer med en klokke en gang som følge av temperaturer!
Det var min kjære T-Touch. Den var med på vinterferie. Det var kaldt, og vi hadde ikke termometer på hytten vi bodde på. Vinduet på rommet var åpent om natten når vi sov. Derfor la jeg klokken i vinduskarmen når vi skulle sove! Hvor kaldt det var fikk jeg ikke sett, viserne var temmelig usynkronisert da jeg plukket opp klokken om morgenen! Dermed glemte jeg alt om temperatur! Når viserne gikk normalt hadde klokken fått tilbake sin "arbeidstemperatur". Dette ble vel litt off-topic ettersom det var en quartz-klokke! Mekanisk svikter ikke!

8