Sinn Spezialuhren

103 Classic 12

Skärmavbild 2023-02-06 kl. 10.20.48.png
 
809 är fantastisk :) Kul att du har samma som jag med den kursiva texten med Automatic. Har även sett varianter med rak text, men föredrar den som vi har.

Här är lite intressant läsning om referensen:


Kvälls-Sinn är Sinn 143 med en lite ovanlig worltimer-bezel. Cool boett i aluminium! Tidigt 80-tal och i ett fantastiskt skick, ser nästan ny ut men saknar tyvärr länk. Ledsen för mörk bild men postar en äldre också.

Vis vedlegg 318186Vis vedlegg 318189
Veldig kul den 143’en du har der!
 
  • Liker
Reaksjoner: Clark Kent
104 fra 2015 kommet inn. Foreløpig veldig imponert over hvor presist den går.

Den går på sekundet riktig etter fem dager.

Har en Nomos 701 og en Mühle M12 i boksen. Jeg er overrasket over at denne, med tanke på at denne er desidert størst og tyngst av disse tre, faktisk er mest behagelig på håndleddet.


C2EF219F-28BE-4DCD-9060-90917AAA955E.jpeg
 
104 fra 2015 kommet inn. Foreløpig veldig imponert over hvor presist den går.

Den går på sekundet riktig etter fem dager.

Har en Nomos 701 og en Mühle M12 i boksen. Jeg er overrasket over at denne, med tanke på at denne er desidert størst og tyngst av disse tre, faktisk er mest behagelig på håndleddet.


Vis vedlegg 322060

104 är en klassiker och otroligt mångsidig då den passar så bra på många olika band. Hade en vit på bytlån ett tag från en forumkamrat på Klocksnack. Tycker att F-länken passade suveränt till den och gav lite extra flieger-känsla.

Gammal bild.

IMG_20180302_111809.jpg
 
När jag först såg bilder på T50 var reaktionen ljummen. Men efter att det har sjunkit in en smula så uppskattar jag den mer och mer.

En forumkamrat på Klocksnack kom på ett mycket passande namn, Grey Diver Of The Sea :)

Man har tagit det bästa från T1/2 med tvåfärgad lume och funktionen i vridringen, skippat T1/2:s väldigt speciella visare till förmån för klassiska svärdvisare. Titanboett med låg profil, så jag gissar att den bärs väldigt bekvämt. Vridringen måste jag se i verkligheten för att kunna bestämma mig helt. Det kan gå åt vardera håll, men jag tycker att på filmklipp som har dykt upp har den en varm och behaglig ton.

Sen vet jag inte riktigt hur det blir med en vridring som oxiderar och patineras på en Sinn. Patinad Sinn är snudd på en oxymoron :) Åtminstone gällande dykarklockor och kanske främst tegimenterade varianter i stål. Återstår att se hur titanboetten kommer att klara sig då den till skillnad från flygaren Ezm9 inte är tegimenterad. Men så som jag har förstått är grad 5 åtminstone relativt tåligt.

Skärmavbild 2023-02-22 kl. 20.26.20.png
Skärmavbild 2023-02-22 kl. 20.26.27.png
 
Ny limiterad 104 som säljs via en juvelerare i Tyskland, Sinn 104 St Sa I ES.

100 exemplar och säljs med läderband plus länk. Brunt insert till vridringen är tillsammans med tavlan unikt för den här varianten.
Jag måste säga att jag tycker att den var rätt så lyckad :)

Skärmavbild 2023-02-24 kl. 18.48.56.png
 
Er det noen som vet hvor bredt utvalg urmaker Jacobsen har på Sinn? Jeg er sjelden i nærheten så vurderer om det er verdt turen.
 
Lagt ned dessverre. Oslo ur-service har noe på lager.
Jøss, de er fortsatt oppgitt på sinn.de som forhandler. Oslo ur-service hadde veldig lite på lager sist jeg var der. Jeg ville i utgangspunktet teste en Sinn 103, men eneste alternativ var at jeg kunne komme innom x antall uker senere å se på en før den ble hentet av en kunde..
 
Her er min Sinn 157. Lemania 5100 som utrolig nok er kronometersertifisert. Som vanlig med Sinn er det ikke lett å finne ut når den er laget. Men tritium, swiss made og automatic på engelsk peker bakover i tid. Det er også noe med tykk/tynn logo, men det er jeg ikke godt nok inne i puddingen til å mene noe om . Er det noen som kan gjette på produksjonsår?

Uansett. Sjarmerende sak med så masse tilstedeværelse på armen at jeg sjelden bruker den mer enn to dager på rad.

A4D3CDAE-CD67-45B9-8117-2249ABE347A5.jpeg


FB3C57BD-D518-4A66-8DE6-90D2F2D5A001.jpeg


LarsB
 
Redigert: