Sinn Spezialuhren

Fekk min første Sinn i forrigårs...
Funker fint.
Trange springbars? Vanlig på Sinn....? Liker å skifte litt reimer, men disse satt tight..

Uansett nøgd sålangt. Har ikkje lenke, så blir å bytte litt på reimer..

ja, sinn springbarene har ikke så mye å gå på, men på den positive siden er de da også ganske solide, siden de har såpass lite slark.

gratulerer med 104 forresten!
kler mesh, og "røffe" skinnremmer.
ikke like glad i nato grunnet høyden.

jeg har klippet til min 22mm mesh til å passe 20mm lugsene for anledningen.
kun et altenativ for folk som ikke lider av OCD :D
IMG_0921_zpsrg71jgfs.jpg
 
ja, sinn springbarene har ikke så mye å gå på, men på den positive siden er de da også ganske solide, siden de har såpass lite slark.

gratulerer med 104 forresten!
kler mesh, og "røffe" skinnremmer.
ikke like glad i nato grunnet høyden.

jeg har klippet til min 22mm mesh til å passe 20mm lugsene for anledningen.
kun et altenativ for folk som ikke lider av OCD :D
IMG_0921_zpsrg71jgfs.jpg
Takk for svar angåande springbars!
Kan eg skifte til andre, eller må eg bruke desse Sinn sine "trange". Tungt å skifte reimer då....:)

Ellers meget pen på Mesh den Sinn klokka di! Vakkert!
 
Heisann,

Da har jeg fått min første Sinn. Meget imponert av kvaliteten. Det er jo som en tanks. Ikke min siste Sinn:) Men er litt for liten silicone båndet da lankene til han jeg kjlpte den av er litt mindre. Løst med diver extensionen inntil videre. Sedte en mail til sales på hjemmesidene til Sinn om kjøp av nye remmer samt en SDR bezel. Ikke fått noe svar og det har gått et par dager nå. Noen med erfaring med å handle rett fra Sinn?
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide og baroiic
Heisann,

Da har jeg fått min første Sinn. Meget imponert av kvaliteten. Det er jo som en tanks. Ikke min siste Sinn:) Men er litt for liten silicone båndet da lankene til han jeg kjlpte den av er litt mindre. Løst med diver extensionen inntil videre. Sedte en mail til sales på hjemmesidene til Sinn om kjøp av nye remmer samt en SDR bezel. Ikke fått noe svar og det har gått et par dager nå. Noen med erfaring med å handle rett fra Sinn?

Hørt med Jacobsen? http://urmakerjacobsen.no/
 
jeg har som regel fått svar ganske umiddelbart på alle mine emailer til sinn, så jeg ville bare sendt en ny mail.
kan jo hende at den gamle gikk i spamfilteret ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Karatass
i gamle dager baserte Bell&Ross seg på rebrandede Sinn klokker, så akkurat 103 ble vel om til B&R pilot eller noe sånt?
tror de avsluttet sammarbeidet på begynnelsen av 2000 tallet.

103'en har forresten 20bars vanntetthet selv uten screw down pushers, så den kan fint dykkes med :)

attachment.php
 
Jeg tror jeg har funnet min perfekte beater - Sinn 144
Og da mener jeg beater - klokken som kan jobbes med, være med på hytta, i båten, i hagen, i garasjen.
Med sandblåst kasse, 200m WR og kronograf så er den ideel som tur/dagligklokke.
Skiven er lettlest, med god kontrast og dybde, viserne tydelige og de orange sekund og chronoviserne akkurat passelige frekke. Jeg liker det litt retro designet og byggekvaliteten virker å være god.
Min mangler lenke så jeg har båret den på både lær og Obris Morgan gummiremmer. Obris morgan leverer sandblåste spenner som står meget bra til klokken.
Den matte kassen er litt sånn "stealth" og vil nok tåle godt fremtidig patinering i form av alle bruksmerkerkene jeg helt sikkert kommer til å påføre den.





 
Da fikk jeg bestillt meg gummi remmer i forskjellige farger til u1. Tenkte og bestille meg en stål lenke å. Noen som kan gi feedback vdr den? Eller er det mere komfy med gummi?

Siste priser fra Sinn under:
The pair of black silicone halves comes up to 50 Euro plus the bead-blasted (not tegimented), large folding clasp for 135 Euro. Steel bracelet 185 Euro
 
Da fikk jeg bestillt meg gummi remmer i forskjellige farger til u1. Tenkte og bestille meg en stål lenke å. Noen som kan gi feedback vdr den? Eller er det mere komfy med gummi?

Siste priser fra Sinn under:
The pair of black silicone halves comes up to 50 Euro plus the bead-blasted (not tegimented), large folding clasp for 135 Euro. Steel bracelet 185 Euro
Ingen egen erfaring, men mener @Tutto ikkje var heilt 100% nøgd med lenke på U1?
 
  • Liker
Reaksjoner: Karatass
Ingen egen erfaring, men mener @Tutto ikkje var heilt 100% nøgd med lenke på U1?
Det stemmer. Syntes det ble litt skarpe kanter rundt claspen og på de delene som kommer i kontakt med huden når håndleddet bøyes. Claspen var vond å åpne, brakk en neil for hver gang den skulle åpnes. Leddet nærmest endlinken poppet ut av posisjon, men dette fikset urmaker Jacobsen veldig greit. Syntes idet hele tatt lenka rett og slett var skrøpelig til å sitte på en klokke til litt over 18k, skranglete var den og. Min kom ny rett fra butikk.

Men det skal sies at jeg var veldig fornøyd med Sinn U1. Hadde den stort sett på lær remmer, og det kledde den uansett best også. Synd den ble mistet/stjålet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Karatass og Oddemann
Det stemmer. Syntes det ble litt skarpe kanter rundt claspen og på de delene som kommer i kontakt med huden når håndleddet bøyes. Claspen var vond å åpne, brakk en neil for hver gang den skulle åpnes. Leddet nærmest endlinken poppet ut av posisjon, men dette fikset urmaker Jacobsen veldig greit. Syntes idet hele tatt lenka rett og slett var skrøpelig til å sitte på en klokke til litt over 18k, skranglete var den og. Min kom ny rett fra butikk.

Men det skal sies at jeg var veldig fornøyd med Sinn U1. Hadde den stort sett på lær remmer, og det kledde den uansett best også. Synd den ble mistet/stjålet.
Takker for tilbake melding:) Holder meg til silikon remmene inntil videre da:) Fikk med en lærrem til den men sparer den til bade sesongen er over:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Tutto
Et skudd i mørket: er det noen U1-eiere som bor i Stavanger/Rogaland? Jeg kunne gjerne tenkt meg å prøve en på armen før jeg bestiller, og jeg skal ikke til østlandet/Urmaker Jacobsen på en god stund. Er det noen vil vil låne bort en i et minutt hvis jeg kommer innom? :)
 
Pre-orders kan gjøres idag. Sender ut 15 November. Priser på hjemmesiden.

Snadder klokke :cool:

attachment.php
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Trifide