Sinn Spezialuhren

Jeg vil ikke nødvendigvis heve kjøpet, men jeg vil ha en avklaring på hvordan de vil få fikset det så fort som mulig :)
Det er nå 10 dager igjen av 14-dagers fristen, så jeg har enda ganske god tid.

Ingen andre som har hatt noen problemer med noen av klokkene fra Sinn? :)

Fått svar fra Sinn nå, de sender fraktlapp i posten, så må klokka sendes tilbake til Frankfurt.
Litt kjedelig, men da blir den jo hvertfall 100%.

Har lest gjennom hele tråden her nå, og ser det er mye snakk om å fjerne AR coating på klokkene.
Burde jeg be de bytte krystallen til en med kun AR på innsiden nå som den uansett skal inn?
Ser at det fort blir fingeravtrykk osv på glasset.

Ser noen som virkelig hater outer AR, og ander som synes det er helt greit. Noen som kan argumentere litt for og i mot?

Takk for svar :)

Har selv en U1 med coating innvendig og utvendig og syntes det fungerer fint, men kunne jeg valgt om igjen og sluppet å betalt noe ekstra for det hadde jeg valgt kun på innsiden uten at det plager meg med coating på utsiden. Det som virkelig plager meg er lenka som ikke er brukbar og en litt dårlig lume.

@Lindestad. Hvordan liker du EZM9 sammenlignet med U1 som en beater? Målene er vel ganske like, men kanskje noe lengre lug-til-lug-avstand på EZM9; hvordan sitter den på håndleddet?

@Lindestad. Hvordan liker du EZM9 sammenlignet med U1 som en beater? Målene er vel ganske like, men kanskje noe lengre lug-til-lug-avstand på EZM9; hvordan sitter den på håndleddet?
Begge er supre. EZM9 er veldig behagelig fordi den er lett. U1 er behagelig pga kort lug avstand. Jeg har lenke til 9'ern også, men jeg har for pinglete håndledd. På isofrane er det ikke merkbart at det er en stor klokke. Som beatere er begge veldig bra

Begge er supre. EZM9 er veldig behagelig fordi den er lett. U1 er behagelig pga kort lug avstand. Jeg har lenke til 9'ern også, men jeg har for pinglete håndledd. På isofrane er det ikke merkbart at det er en stor klokke. Som beatere er begge veldig bra
Min U1 sitter meget bra med lenke på mine tynne 16,5 cm håndledd. Men har ikke prøvd EZM9. Har du prøvd U1/EZM9 på original skinnreim; evt. skinnreim i "kort" modell, og hvordan funker det?

Den i 41mm på gummi var jo særdeles lekker! 2290 euro. Noen på TS som skal kjøpe?
Det er mye jeg liker med denne: særlig formen på kassa, at den er fullstappet med Sinn-teknologi og at den er "bare" 41 mm. Da sitter den bedre på mine relativt små håndledd enn 44/45 kasser. Men når det gjelder fargevalg så tror jeg at jeg foretrekker Kjedelig-Per-versjonen med sort skive. Jeg liker det røde fargetemaet som går igjen på bezelen, skiva og sekundviseren.

Var akkurat innom Jacobsen og kikket på Sinn. Sjelden jeg har en time å slå i hjel på Lillestrøm, så det måtte utnyttes. Mye fint, og spesielt fliegerchronoen på lenke passet meg godt. Men, den som virkelig stjal showet for meg var UX. Den effekten av oljefylt kasse var bare magisk. Ved en liten vinkel ser det ut som om viserne er malt på glasset. Den der havnet plutselig høyt oppe på most wanted for min del. Nå tror jeg Black Bayen ryker...

Bilde lånt fra nett. Sykt kul effekt!
399231d1333177961-sinn-ux-ezm2b-modell-2011-wie-neu-inkl-685-024.jpg

Min U1 sitter meget bra med lenke på mine tynne 16,5 cm håndledd. Men har ikke prøvd EZM9. Har du prøvd U1/EZM9 på original skinnreim; evt. skinnreim i "kort" modell, og hvordan funker det?
Da jeg hadde U1 brukte jeg den stort sett bare på lenke, og den passet utmerket. Bruker EZM9 på skinnreim til vanlig og det er veldig behagelig. U1 har jeg brukt på orginal silikon reim og lenke.

Vet du eller andre norsk pris for denne, på gummi? :)

Det er mye jeg liker med denne: særlig formen på kassa, at den er fullstappet med Sinn-teknologi og at den er "bare" 41 mm. Da sitter den bedre på mine relativt små håndledd enn 44/45 kasser. Men når det gjelder fargevalg så tror jeg at jeg foretrekker Kjedelig-Per-versjonen med sort skive. Jeg liker det røde fargetemaet som går igjen på bezelen, skiva og sekundviseren.

Vet du eller andre norsk pris for denne, på gummi? :)
Jeg har ikke sett T2 hos Urmaker Jacobsen. På gummi er veiledende tysk pris EUR 2.600, og Jacobsen har veiledende norske priser som ligger ganske tett opp til tysk pris + 25% norsk mva. Ifølge dagens vekslingskurs så havner du vel på kr. 29.000. Men det er godt mulig at Jacobsen priser den rimeligere hvis han har tatt inn noen da krona stod litt sterkere mot Euro eller om han kan gi deg en nice price.