Signaturmodell

Zenith med El Primero selvsagt.

535dd1423afc4e498b5c3bd342d1f04a.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Nå er det ikke Audemars Piguet som lager Nautilus, men Royal Oak er det nok du tenker på. Nautilus er jo bare en håpløs etterligning fra Patek Philippe. Patek Philippe er vel Calatrava en signaturmodell. Jaeger-LeCoultre traff du veldig bra med Reverso.
Er Nautilus og Royal Oak så like da (til tross for samme opphavsmann)? Du er den første jeg hører kalle Nautilus en "håpløs etterligning", unge mann, men noe sier meg at du ikke mener det. I så fall trenger du hjelp ;) :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Påstanden holder nok mål. Mange tenker nok umiddelbart på Selveste Mr Bond. (Mener ikke undertegnede)
Spørsmålet er om utenforstående skal kunne velge?
Jeg stemmer nei, og Speedmaster FTW
Enig. Omega er for meg ensbetydende med Speedmaster Moonwatch.

James Bond bar forøvrig Rolex i bøkene (og de første filmene med Sean Connery).

Word!
 
Det kom et glimrende spørsmål på Rolexdelen av forumet fra @Romeo Clive ; Hva er Rolex sin signaturmodell?

Spørsmålet er like relevant for alle andre produsenter;

Drister meg til følgende korte liste;

Rolex: Datejust (@Genta), og Submariner(@UJU)

Omega: Speedmaster professional.

Jaeger Le Coultre: Reverso

Audemars Piguet: Royal Oak

Tudor: Fra gamle dager; Snowflake Submariner - Nåtid: Pelagos?

Patek: Calatrava (altså ikke Aquanaut slik jeg opprinnelig prøvde meg med..)

IWC: Portuguese

Zenith: En eller annen modell med El primero...?

Panerai: Luminor 1950

EDIT: Tatt tak i litt språklig småpirk (prøv selv å taste mens du tygger pepperkaker) og oppdatert listen ihht majoritetens forslag...
Patek - sikker på at ikke Nautilus er mer gjenkjennelig da? Alternativt en eller annen Grand Complication. I hvert fall det første som slåt meg når jeg tenker Patek. En sinnsyk modell med månefaser, split seconds, perpetual calendar osv.
 
Patek - sikker på at ikke Nautilus er mer gjenkjennelig da? Alternativt en eller annen Grand Complication. I hvert fall det første som slåt meg når jeg tenker Patek. En sinnsyk modell med månefaser, split seconds, perpetual calendar osv.

Jeg hadde opprinnelig med Nautilus, men i forvirring skapt av parallell pepperkakespising, tilla jeg modellen til Audemars Piguet. Etter vennlig veiledning fra @Wangensten rettet jeg dette opp - og føyde på hans oppfordring til Calatrava på PP.

Er forsåvidt enig i at Nautilus er en kjent størrelse, og at Calatrava er litt anonym - men når PP insisterer på at de er deres signaturmodell - så får vi kanskje høre på det?
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro og Ban
Oppdatert hovedlisten ihht innkomne forslag:

Breitling:
Navitimer - helt enig, men hva med Chronomat 44 - mer "Breitling" blir det vel neppe?

Tag Heuer: Monaco - jupp!

Seiko: SKX007/009 - Eller burde det vært en GS, Monster eller Tuna?
 
Oppdatert hovedlisten ihht innkomne forslag:

Breitling:
Navitimer - helt enig, men hva med Chronomat 44 - mer "Breitling" blir det vel neppe?

Tag Heuer: Monaco - jupp!

Seiko: SKX007/009 - Eller burde det vært en GS, Monster eller Tuna?

Personlig assosierer jeg Patek Philippe med Grand Complications (2499, 5970, 3970) evt. Nautilus-linjen

Supplementerer med:
Grand Seiko - Snowflake(SBGA011)
Cartier - Tank (selv om Santos-Dumont var lansert først)
A. Lange & Söhne - Lange 1
Nomos - Tangente
 
  • Liker
Reaksjoner: Bezel
Er Nautilus og Royal Oak så like da (til tross for samme opphavsmann)? Du er den første jeg hører kalle Nautilus en "håpløs etterligning", unge mann, men noe sier meg at du ikke mener det. I så fall trenger du hjelp ;) :D

Hehe, nei mener nok ikke det, var vel en kombinasjon av ikke hatt én skikkelig dag fri siden høstferien og slitsom helg på Gjøvik. Har kommet på bedre tanker nå selvom jeg mener Royal Oak er best:D
Forøvrig en veldig fin liste @Bezel :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bezel