Signaturmodell

Bezel

Støttemedlem
Medlem
27. jan. 2016
Innlegg
1.790
Sted
Vest for vannskillet
Det kom et glimrende spørsmål på Rolexdelen av forumet fra @Romeo Clive ; Hva er Rolex sin signaturmodell?

Spørsmålet er like relevant for alle andre produsenter;

Drister meg til følgende korte liste;

Rolex: Datejust (@Genta), og Submariner(@UJU)

Omega: Speedmaster professional.

Jaeger Le Coultre: Reverso

Audemars Piguet: Royal Oak

Tudor: Fra gamle dager; Snowflake Submariner - Nåtid: Pelagos?

Patek: Dressur: Calatrava Sportsur: Nautilus (altså ikke Aquanaut slik jeg opprinnelig prøvde meg med..)

IWC: Portuguese

Zenith: En eller annen modell med El primero...?

Panerai: Luminor 1950

Breitling: Navitimer

Tag Heuer: Monaco

Seiko: SKX007/009
Grand Seiko: Snowflake(SBGA011)

Cartier: - Tank

A. Lange & Söhne: Lange 1

Nomos: Tangente

Sinn: U1

EDIT: Tatt tak i litt språklig småpirk (prøv selv å taste mens du tygger pepperkaker) og oppdatert listen ihht majoritetens forslag...
 
Redigert:
Nå er det ikke Audemars Piguet som lager Nautilus, men Royal Oak er det nok du tenker på. Nautilus er jo bare en håpløs etterligning fra Patek Philippe. Patek Philippe er vel Calatrava en signaturmodell. Jaeger-LeCoultre traff du veldig bra med Reverso.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bezel
Nå er det ikke Audemars Piguet som lager Nautilus, men Royal Oak er det nok du tenker på. Nautilus er jo bare en håpløs etterligning fra Patek Philippe. Patek Philippe er vel Calatrava en signaturmodell. Jaeger-LeCoultre traff du veldig bra med Reverso.

Se det ja. Skal ikke spise pepperkaker mens jeg skriver et innlegg igjen - noen sinne. To ting på en gang er en for mye. (Har rettet det opp.) Samtidig mener jeg at jeg kan unnskyldes for å være litt forvirret, for de er forvirrende like.... se til sammenligning http://www.fratellowatches.com/patek-philippe-nautilus-versus-audemars-piguet-royal-oak/ og da kan kanskje ingen av dem være en signaturmodell - som definerer merkevaren?

Og i forlengelsen av dette; Er ikke Calatrava for pregløs til å være en signaturmodell?
 
Redigert:
Seiko: Grand Seiko serien?
Å nei du kamerat. Det som er signatur-Seiko over alle; som alle har, har hatt, og har et forhold til, er dagens SKX007(og modellene forut for denne; 6309-7290, 6308-7040 osv..).
image.jpeg


Og hva Omega angår, så er min første tanke 'Bond, James Bond', og dermed er det vel heller Seamaster som er signaturmodellen?
image.jpeg
 
Å nei du kamerat. Det som er signatur-Seiko over alle; som alle har, har hatt, og har et forhold til, er dagens SKX007(og modellene forut for denne; 6309-7290, 6308-7040 osv..).
Vis vedlegg 20917

Og hva Omega angår, så er min første tanke 'Bond, James Bond', og dermed er det vel heller Seamaster som er signaturmodellen?
Vis vedlegg 20918

Selv om jeg naturlig nok skulle tenkt som deg, klarer jeg ikke riste linken mellom Omega og månen.
Stemmer for Speedy
 
Selv om jeg naturlig nok skulle tenkt som deg, klarer jeg ikke riste linken mellom Omega og månen.
Stemmer for Speedy
Som WIS er jeg helt enig(og det er jo mer en bragd å ha vært på månen enn på armen til en britisk skuespiller(jeg for min del hadde aldri hørt om Speedmaster før jeg havnet her inne)), men om du tenker som en utenforstående, så vil jeg tro at flere trekker samme slutning som meg. Påstand, ikke fakta :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Som WIS er jeg helt enig(og det er jo mer en bragd å ha vært på månen enn på armen til en britisk skuespiller(jeg for min del hadde aldri hørt om Speedmaster før jeg havnet her inne)), men om du tenker som en utenforstående, så vil jeg tro at flere trekker samme slutning som meg. Påstand, ikke fakta :)

Påstanden holder nok mål. Mange tenker nok umiddelbart på Selveste Mr Bond. (Mener ikke undertegnede)
Spørsmålet er om utenforstående skal kunne velge?
Jeg stemmer nei, og Speedmaster FTW
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Påstanden holder nok mål. Mange tenker nok umiddelbart på Selveste Mr Bond. (Mener ikke undertegnede)
Spørsmålet er om utenforstående skal kunne velge?
Jeg stemmer nei, og Speedmaster FTW

Enig. Omega er for meg ensbetydende med Speedmaster Moonwatch.

James Bond bar forøvrig Rolex i bøkene (og de første filmene med Sean Connery).