Sigarer og lightere

Davidoff og DJ41 med Wimbledon skive for anledningen

46F8C657-6D40-4DF1-8435-FB21980A990A.jpeg
 
Tar en langhelg for å se Rolling Stones i Stockholm. Noen tips til sigarhandel? Er det noe å spare?
 
Trodde min kone hadde blitt lurt med et «fake product», når hun ga meg en boks med «Davidoff Churchill» som så litt «off» ut, kjøpt på flyplassen i Nice. MEN dette var prima - og en av de bedre sigarer jeg kan huske å ha røkt :)
9FDA7FE5-EF16-4F92-8E13-DDC64A2D45F1.jpeg
 
Er det noen her som erfaring med å kjøpe vintage St. Dupont, Cartier eller Dunhill lightere?

Er det noe som man burde vite eller være observant på når man kjøper en vintage lighter?
 
Er det noen her som erfaring med å kjøpe vintage St. Dupont, Cartier eller Dunhill lightere?

Er det noe som man burde vite eller være observant på når man kjøper en vintage lighter?


Handlet Dupont og Dunhill på eBay fra japansk selger. Fremstod veldig ryddig, og utifra hva jeg kan se, så var det også ekte varer. Vær nøye med å sjekke selger (gjerne at de har en slags butikk).
 
  • Liker
Reaksjoner: TBB og Sifen
Er det noen her som erfaring med å kjøpe vintage St. Dupont, Cartier eller Dunhill lightere?

Er det noe som man burde vite eller være observant på når man kjøper en vintage lighter?

veldig vanlig at eldre lightere lækker og trenger service. På feks st dupont skal serienummer aldri starte med 4FKxxxx det er åpenbart fake. Du kan gjerne spørre selger om vekt på lighteren om det er ligne 2 du er på jakt etter, mener vekt skal variere fra 110-122 gram.
 
  • Liker
Reaksjoner: TBB
Er det noen her som erfaring med å kjøpe vintage St. Dupont, Cartier eller Dunhill lightere?

Er det noe som man burde vite eller være observant på når man kjøper en vintage lighter?
Kjøpte nylig en vintage Dunhill Rollagas på eBay fra Japansk selger og har svært fornøyd med denne. Når det gjelder Dunhill Rollagas kan man også kjøpe repairkits på eBay hvor alt en trenger for å fikse vanlige feil som gasslekasjer følger med.
 
  • Liker
Reaksjoner: TBB
Hei, folkens!

Nettopp gått til innkjøp av en NOS Dunhill humidor med spansk cedar.

Jeg vurderer å gå for Boveda-løsning i stedet for medfølgende luftfukter. 2-3 uker med 2 x 60g 84% for å hydrere den, så over på 2 x 60g 72%. Høres dette som som en grei løsning? Synes disse "klassiske" luftfukterne virker komplisert å bruke for å få et stabilt resultat.

Det medfølger et analogt hygrometer, men bør jeg kjøpe meg et digitalt et? Noen som har et å anbefale (gjerne med app, om mulig)?
 
Hei, folkens!

Nettopp gått til innkjøp av en NOS Dunhill humidor med spansk cedar.

Jeg vurderer å gå for Boveda-løsning i stedet for medfølgende luftfukter. 2-3 uker med 2 x 60g 84% for å hydrere den, så over på 2 x 60g 72%. Høres dette som som en grei løsning? Synes disse "klassiske" luftfukterne virker komplisert å bruke for å få et stabilt resultat.

Det medfølger et analogt hygrometer, men bør jeg kjøpe meg et digitalt et? Noen som har et å anbefale (gjerne med app, om mulig)?
Jeg sluttet å søle med svamp og vann for mange år siden og er super fornøyd med Boveda -løsning, samtidig byttet jeg ut analog til digitalt hygrometer (fra Claser`n), funker som bare det !
 
Støtter Boveda fullt ut. Bruker selv en Davidoff med et slags svampesystem, men Boveda er skuddsikkert. Brukes på alle mine akustiske gitarer.
 
Hei, folkens!

Nettopp gått til innkjøp av en NOS Dunhill humidor med spansk cedar.

Jeg vurderer å gå for Boveda-løsning i stedet for medfølgende luftfukter. 2-3 uker med 2 x 60g 84% for å hydrere den, så over på 2 x 60g 72%. Høres dette som som en grei løsning? Synes disse "klassiske" luftfukterne virker komplisert å bruke for å få et stabilt resultat.

Det medfølger et analogt hygrometer, men bør jeg kjøpe meg et digitalt et? Noen som har et å anbefale (gjerne med app, om mulig)?
Støtter Boveda selv om det betyr regelmessig innkjøp. Alternativet er et elektronisk system men det er mest aktuelt i en større humidor. Slike beads-system har jeg gått helt bort fra da det blir for ustabilt og mye styr.
Jeg har CigarSpa elektronisk fukter som jeg fyller vann på en eller to ganger i året. Den står nå i en humidor str typisk 300 sigarer men ble brukt i et lite skap tidligere.
Og så må du selvsagt ha en elektronisk fuktmåler i tillegg. Jeg er fornøyd med de små runde til Xikar f.eks.
 
I helgen kom Boveda-pakker og hygrometer i postkassa. To uker med venting, så er den klar til bruk!
Vis vedlegg 307275
Er det den Xiaomi føleren du har der?
Hvordan fungerer den sålangt?
Hadde Boveda butler selv før og den var helt håpløs, gått over til enkle følere fra clasern men hadde vært fint med noe som var koblet på app igjen.
 
Hei,
Ja, det er Xiaomi. Veldig imponert over denne til 99 NOK + frakt og batteri. Ser ut som den måler både temperatur og fuktighet veldig nøyaktig. I markedsføringen så skryter de av at det er en svetisk sensor i denne, men jeg klarte aldri å finne mer informasjon om hvilken sensor dette er eller hvem som har utviklet den. Men tok sjansen og ser veldig bra ut. Helt OK app også :)
 
  • Liker
Reaksjoner: ErNa
Perfekt :) oppgrader til ny humidor nå som burde komme straks, så da tror jeg det blir et par sånne