Show us your Helson! - Helson Watches samletråd

Har drevet å siklet litt på en 45mm helson shark diver en stund, ser ut som en SOLID klokke til prisen. Men når såpass mange har problemer med urverk og vanntetthet så er det kanskje like greit å styre unna?

Nå har jeg en slik 45 mm og er veldig begeistret, så jeg er vel ikke helt objektiv her.
Men, det er vel ikke så mange som har hatt problemer?
Det er vel et par hendelser som er blåst opp på diskusjonsforumer?. Det var før de begynte å trykkteste klokkene før utsendelse, men det er vel et par år siden nå. Ellers er det et standart ETA-verk som sitter i de fleste Helson-klokkene så jeg tviler på at det er så mye urverksproblemer.
 
Jeg har ikke hatt noen problemer med min SD, og er veldig fornøyd med den.

Når det gjelder den ene historien som kommer veldig høyt opp når man søker etter Helson, så er det vel en del som mistenker at alt ikke stemmer helt med historien som blir presentert heller. Hva som stemmer og ikke, vet jeg ikke. Men jeg bekymrer meg ikke heller.

..og det har vel uansett vært QC-problemer i litt høyere prisklasser enn dette også.
 
Redigert:
Har vært lykkelig eier av en bronze Shark Diver noe dager nå.

Den har allerede rukket å bli en av mine favoritt klokker.

I dag prøvde jeg den ut på på grønn nato. :)

IMAG0716_1_1_zps39f15a61.jpg
 
Jeg har ikke hatt noen problemer med min SD, og er veldig fornøyd med den.

Når det gjelder den ene historien som kommer veldig høyt opp når man søker etter Helson, så er det vel en del som mistenker at alt ikke stemmer helt med historien som blir presentert heller. Hva som stemmer og ikke, vet jeg ikke. Men jeg bekymrer meg ikke heller.

..og det har vel uansett vært QC-problemer i litt høyere prisklasser enn dette også.

Riktig! Da man f.eks leser de 5 negative "anmeldelsene" av en klokke, så er det de man leser, ikke anmeldelsene til de 2000 som er fornøyde. Så jeg har ingen betenkeligheter med å bade med min Helson, tvert imot!

Tok meg friheten til å åpne, og ta bilde av pakningene på min egen "helson Shark Diver 45mm WR2000M"

Jeg har aldri sett "dobbel pakning", men ser ganske tett ut spør du meg!

2000 meter derimot? nja, skeptisk, men skal vel ikke så dypt ned uansett :)

zzqAPHg.jpg

XTKwsll.jpg

VB74eEa.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: fettstykket
Min første Helson har vært meg i hende noen uker nå, så det er vel på høy tid at den får posere litt i denne tråden. Bildet er tatt i påskesolen på Aker Brygge. Modellen er den relativt nye Shark Diver 40mm - nr 61 i rekken.

20130331_162113.jpeg
 
Min Shark Diver

f0a595313b80915f4b6c1a40fe0fba54.jpg


Fikk sannelig tak i den med sort bezel! TS to the rescue once again.....
 
Fikk i dag inn min Shark Diver Bronze.

Har registrert bronze farsotten som har gått her inne og tenkt, joda, noe utenom det vanlige, artig og uhøytidelig. Interressert men ikke helt grepet.
Men så fant jeg lang bak i en skuff fruens gamle Gul, i bronze (eller kanskje heller messing), som med nytt batteri atter er klar for sol, sommer og sjø.


For det er det jeg forbinder med bronseklokkene, sommer, båtliv, fridykking, fiske, en røff fritidsklokke det ikke er så nøye med.

Rett etter dette kom det plutselig ikke mindre enn 2 stk Helson Shark Diver Bronze for salg. Jeg var fortapt og måtte ha en slik. Etter å ha famlet litt i kjøpsprosessen sånn innledningsvis ble det deal til slutt (takk Lyngutt).


Har en plan for denne som gjør at jeg ikke får sett den igjen på en 14 dagers tid så en billed dokumentasjon måtte til.

















Planen er at jeg skal gi klokken patina, det har vært mye snakk om det ser jeg. Mange metoder er diskutert rundt omkring på diverse fora, jeg har tenkt å bruke naturmetoden. Jeg satser på at klokken er trykktestet og helt vanntett og kommer til å la den ligge i sjøen nedsenket på ca 1 meters dyp i omtrent 14 dager. Legger den i en perforert plastboks som jeg fortøyer veldig godt.
At klokken endrer utseende er jeg sikker på, at den blir mer værbitt tror jeg nok men hvor mye? Vil den bli begrodd av tang og tare, vil der leve små blåskjell og rur på den?

Kommer tilbake med rapport og fotodokumentasjon etterhvert.
 
Redigert:
Gratulerer! Liker disse!

Men hvorfor ikke bare tappe vann i en bøtte og fylle på med salt og klokke,ha stående feks på terrassen...så slipper du mye engstelse og faren for at noe skjer :)
 
Det er så mange shark divers på sonen nå, men er det ingen av dere som faktisk fisker hai? Pics or it didn`t happen`
 
Redigert:
Fikk i dag inn min Shark Diver Bronze.

Har registrert bronze farsotten som har gått her inne og tenkt, joda, noe utenom det vanlige, artig og uhøytidelig. Interressert men ikke helt grepet.
Men så fant jeg lang bak i en skuff fruens gamle Gul, i bronze (eller kanskje heller messing), som med nytt batteri atter er klar for sol, sommer og sjø.


For det er det jeg forbinder med bronseklokkene, sommer, båtliv, fridykking, fiske, en røff fritidsklokke det ikke er så nøye med.

Rett etter dette kom det plutselig ikke mindre enn 2 stk Helson Shark Diver Bronze for salg. Jeg var fortapt og måtte ha en slik. Etter å ha famlet litt i kjøpsprosessen sånn innledningsvis ble det deal til slutt (takk Lyngutt).


Har en plan for denne som gjør at jeg ikke får sett den igjen på en 14 dagers tid så en billed dokumentasjon måtte til.

















Planen er at jeg skal gi klokken patina, det har vært mye snakk om det ser jeg. Mange metoder er diskutert rundt omkring på diverse fora, jeg har tenkt å bruke naturmetoden. Jeg satser på at klokken er trykktestet og helt vanntett og kommer til å la den ligge i sjøen nedsenket på ca 1 meters dyp i omtrent 14 dager. Legger den i en perforert plastboks som jeg fortøyer veldig godt.
At klokken endrer utseende er jeg sikker på, at den blir mer værbitt tror jeg nok men hvor mye? Vil den bli begrodd av tang og tare, vil der leve små blåskjell og rur på den?

Kommer tilbake med rapport og fotodokumentasjon etterhvert.

Kult!
Mener at det var @HCWL som viste meg noen bilder av en heftig brukt bronsediver. Kanskje de kan postes her?
 
Redigert av en moderator: