Litt usikker på hva jeg ser etter. Noe stilig,enkelt.evigvarende. Uten metallenke.Soprod og Ronda er også alternativer til ETA og Selitta, og i lignende pris høyder.
Når vi forblir sveitsisk.
Eller blir det Japansk som Seiko, Citizen og Orient.
Spørsmålet er hva man er etter.
Soprod Newton ser interessant ut.
Har sw200 også messinghjul som blir slitt ved opptrekk?ETA patentene angående disse urverk er blitt fri og Selitta har produsert en del kloner.
Ikke noe galt med Selitta SW200 klonen fra 2824-2.
SW200 har 26 rubiner og 2824-2 ETA har 25.
Balansefjæren hos Selitta er annerledes og ifølge artikkelen, et hakk bedre.
![]()
Clone Wars: Sellita SW200 Vs. ETA 2824 - Watch Flipr
There has been a lot of smack talk on Sellita movements and their comparison to the ETA. We opened a few select model watches the other day to see for ourselves. A Hamilton Khaki containing the workhorse ETA 2824 and the Oris Big Crown automatic with the SW200 aka Oris caliber 735. What we foundwatchflipr.com
calibercorner.com
Har sw200 også messinghjul som blir slitt ved opptrekk?
Edit:fant utav det selv.uten om Damaskos.
Finnes det noe annet som er å anse som bunnsolid?
![]()
Sellita Caliber SW200-1 Watch Movement
Manufacturer Sellita Watch Co SA Caliber Number SW200-1, SW-200-1 Base Caliber SW200 Type Automatic, self-winding mechanical Lignes 11.5''' Diameter 25.6mm Height 4.6mm thick Jewels 26 Power Reserve 38~41 hours Lift Angle 50 degrees Amplitude Range 200-315 degrees Beat Rate / Frequency 28,800...calibercorner.com
calibercorner.com
Alle sier omtrent det samme.Eller:
HOW OFTEN DOES THE 8L35 NEED SERVICED?
According to official Seiko documentation, watches with the caliber 8L35 should be overhauled every 2-3 years. Learn all about Seiko service intervals here. At the time of this post, the starting cost of getting this movement services by Seiko is $398.00 USD.
Mulig jeg ikke er noen klokkemann….
Akkurat.Tror jeg leser for mye.er vel bare å lukke øynene å kjøpe det en har lystpå/har råd til