Ser etter ny automatisk klokke

Tror jeg leser for mye.er vel bare å lukke øynene å kjøpe det en har lystpå/har råd til


Hei,
Etter å ha lest tråden din og litt ellers har jeg et skikkelig godt råd til deg.

Enten smeller du til å kjøper etellerannet fort som fy og kommer deg vekk fra forumet før du tar skade, eller så tar du det med ro.
Da leser du her, på feks. disse bloggene:


Ta gjerne en titt på eldre artikler også.
Gå innom urmakere og se på ulike klokker, prøv på og se dem i levende live. Det er noe annet enn bilder.
Du har allerede en klokke, så det brenner ikke med å kjøpe en til. Det kan hende det du tenker på nå ikke er det du vil ha i overmorgen. Og det er mange som ender opp med store "samlinger" av ganske like, ganske rimelige klokker.

Bruk tida. Lær noe underveis. Les linkene fra @Hammerfjord Lær litt og vær kritisk.
Det går an å være interessert i kokker uten å kjøpe masse hele tida.

Lykke til
LarsB
 
Noe eksotisk og kult å prøve.
Ser sikkert ut som Darth Vader sitt hjelm etter galaktiske polerings jobb.
Men må ikke falle på flisgulv.

 
Nettop vært å prøvd Artic Ocean.
Blå skive med blå gummi rem og sort skive med sort skinn rem.kunne hatt begge
 
Redigert:
Da ble det en inox med blå skive og brun trerem.

Mye flott fra swatch konsernet også. Tissot/certina. Men nesten alle har C07.xxx.
Disse har 3hz /21,600 vph

Tenkte 28,800 bph, 4Hz var mer stas.sekundviseren glir merkbart bedre?
 
Da ble det en inox med blå skive og brun trerem.

Mye flott fra swatch konsernet også. Tissot/certina. Men nesten alle har C07.xxx.
Disse har 3hz /21,600 vph

Tenkte 28,800 bph, 4Hz var mer stas.sekundviseren glir merkbart bedre?
Gratulerer!
Ja, du ser forskjell på ulik frekvens. I allefall synes jeg det er tydelig forskjell mellom 3,0 - 3,5 - 4,0 - 5,0 Hz
 
  • Liker
Reaksjoner: Raniets
På fakturaen fra protid står det at pakninger skal sjekkes årlig for at garantien skal gjelde.i garanti folderen fra produsent står det 5år garanti uten noen krav.

Sjekker dere pakninger årlig?
 
På fakturaen fra protid står det at pakninger skal sjekkes årlig for at garantien skal gjelde.i garanti folderen fra produsent står det 5år garanti uten noen krav.

Sjekker dere pakninger årlig?
Trykktest årlig er ikke det dummeste å utføre. Gjøres før badesesongen begynner f.eks.
 
Better safe than sorry….
Men har jo 5års garanti fra victorinox.regner med den dekker vanntetthet også?

Men går vel ikke i vannet med rem som er laget i lær og tre
 
Den som leter den finner,da får jeg vel sjekke pakninger etter 18-24 mnd og service på 6år: