Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Du må nesten si hvilken Seiko Padi. Finnes vel såvidt jeg vet fem forskjellige Seiko Padi.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Endelig ein Seiko på veg inn igjen!
Ein enkel Padi, dog... Glede meg til den kjem.

Nokon som har tips til rubber / reimer til Padi?
Lite å finne ved Google søk.

Lenka er ræva (har eigd Padi før:))


-Oddemann-

Jeg bruker en Shell Cordovan-reim på min.

Noe sånn, kanskje:

http://www.ebay.com/itm/Fluco-Uhren...659593?hash=item1c42bb5d09:g:gxIAAOSwTuJYsG3J

s-l1600.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Hva med en fra https://www.crafterblue.com?

Selv ville jeg hatt en buet som ligger mot kassen, men pr. dags dato har de bare det til SKX og Padi.
Kanskje sende dem en mail for å høre om de har en slik utforming på gang til Turtle?
 
Hvor er det enklest og billigst å kjøpe Darth Tuna?

Enklest og kjappest er nok fra Seiyajapan. Han har en nettside som er lett å bruke hvor handelen kan gjøres kjapt og greit, og om du lurer på noe så kan han engelsk ganske godt og svarer kjapt. Men han er ikke den billigste selgeren da han ikke er forhandler og skal ha en liten del av kaka selv, så du kan nok spare både en og to lapper på å handle fra noen andre.

Har også erfaring fra Higuchi-INC. Han er autorisert forhandler og gir hyggelig og trygg service, men engelsken er så-som-så og han svarer ikke så veldig kjapt. Hele handelsprosessen blir dermed mer tungvindt da den foregår via mailutveksling (sist jeg sjekket ihvertfall). Men prisene er noe bedre her.

De beste prisene finner du nok på Rakuten, men her bør du utøve vanlig forsiktighet og gjøre litt research på gode selgere før du slår til. Et google-søk fant denne tråden på WUS hvor forskjellige selgere diskuteres: Safe to order from Rakuten?
 
  • Liker
Reaksjoner: Rokollen
Årets badeklokke er på plass, helt fersk fra Japan og Chino Watches - levert på en drøy uke:

Seiko MM300.jpg


Foreløpig er jeg meget fornøyd, kvalitetsfølelsen er svært god og finishen ser upåklagelig ut. Klokken er en «liten» tjukkas», grunnet korte lugs virker den mye mindre enn de 44,3 mm skulle tilsi. Klokken er imidlertid nokså høy (14,6mm) og tung (214 gram). Lenken virker mye bedre enn fryktet, gummireimen synes jeg var stusselig – får satse på NATO eller noe annet gøy.

I følge denne artikkelen https://www.fratellowatches.com/hands-seiko-mm300-sbdx017-review/ blir urverket laget side om side med Grand Seiko-urverkene, og det skal heller ikke stå tilbake for de beste dykkerurverkene fra hvor som helst i Europa. Artikkelforfatteren skriver videre «(…..) what I will say is that this piece offers a ridiculous amount of value for the money».

Og til slutt en liten funfact; kassen er en såkalt monobloc, det finnes altså ikke noe baklokk – urverket monteres «forfra».
 
Grattis med en herlig tjukkas! :D Gummireima kan føles stiv og stusselig, men prøv å rull den sammen i en kopp og hell varmt vann oppi, så vil den i det minste få en bedre form :) Men alt kler jo den smukke som kjent, et google søk på 'seiko marinemaster strap' gir mange gode idéer ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321 og sydvester
grattis med mm300. Jeg kan bekrefte at gummireima blir bedre over tid. Designet er unikt, og tydelig inspirert av den orginale waffle-reima som kom med klassikerene 6159, 62mas og 6105.
 
Synes begge er flotte, jeg @lantin. :) Så fine at en ny SKX009 ramle inn døra her i dag. Så, for å få litt referanse til størrelsene - så bestilte jeg en med urkasse jeg sliter med å like på bilder - og håper jeg liker den IRL. Det er en SRP773.
 
Synes begge er flotte, jeg @lantin. :) Så fine at en ny SKX009 ramle inn døra her i dag. Så, for å få litt referanse til størrelsene - så bestilte jeg en med urkasse jeg sliter med å like på bilder - og håper jeg liker den IRL. Det er en SRP773.
Hvordan oppleves skx013 på armen? Vurderer skx013 grunnet størrelsen, men frykter at den kan bli i overkant topptung siden den har samme tykkelse som skx007, 13mm.
 
Hvordan oppleves skx013 på armen? Vurderer skx013 grunnet størrelsen, men frykter at den kan bli i overkant topptung siden den har samme tykkelse som skx007, 13mm.
Vil du ha en 007 i mindre utgave, så er 013 så absolott å prøve. Opplever den ikke som topptung i det hele tatt. Selv om den er like høy - er det jo mindre gods i en mindre urkasse... :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: lantin
Jeg støtter dette. Skx013 er en lett klokke og passer perfekt til nato.
 

Vedlegg

  • IMG_8377.PNG
    IMG_8377.PNG
    873,7 KB · Visninger: 0