Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

He, he - skulle bare vise at den var original, vet du ;)

En annen sak er at lugwidth på MM300 er nærmere 20,5 mm - ikke 20mm..... Både Isofranen og originalreimen ligger og slenger, ikkje bra :eek:
 
Redigert:
He, he - skulle bare vise at den var original, vet du ;)

En annen sak er at lugwidth på MM300 er 20,5 mm, ikke 20mm..... Både Isofranen og originalreimen ligger og slenger, ikkje bra :eek:

Det bar merkelig. Min original reim sitter tight og fint
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
Det bar merkelig. Min original reim sitter tight og dint.

Det er nok ikke fulle 0,5mm, snarere 0,2 -0,3mm "slark" tenker jeg. Isofranen er ikke fullt så kraftig i enden, det kan hende det er dette som gjør utslaget. Den originale reimen beveger seg litt mindre....

Edit; har nå "massert" Isofranens ender, og vips så satt reimen som et skudd. Reimens ender ble nok rett og slett presset litt sammen når springbars ble dyttet inn i reimen. Men originalreimen er fremdeles slarkete :p
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Denne er vel strengt tatt ganske limited ift hvor mange Seiko produserer av ordinære modeller, så antallet må vel ses i sammenheng med dette? :)
 
For føcking dyrt.:confused:

De sier "limited edition" men 2000stk er ikke "limited" i klokkemarkedet...
Det blir "serie" klokke fra kanskje 200 stk.

Denne er vel strengt tatt ganske limited ift hvor mange Seiko produserer av ordinære modeller, så antallet må vel ses i sammenheng med dette? :)

Hvis du mener den er for dyr og i for stort opplag @Hammerfjord er det vell bare å vente på at prisene skal falle?
Selv tror jeg Seiko har lagt seg høyt men fornuftig. Tipper denne fort blir vanskelig å få tak i.
Videre tipper jeg at de lager en LE så de kan skumme fløten. Ligger i kortene at det om et år eller to kommer en ikke LE som er litt mindre lik original 62MAS (tipper sort skive, X krone, annet baklokk og kanskje annet glass) som da vil ligge nærmere markedspris på sbdx017.
 
Hvis du mener den er for dyr og i for stort opplag @Hammerfjord er det vell bare å vente på at prisene skal falle?
Selv tror jeg Seiko har lagt seg høyt men fornuftig. Tipper denne fort blir vanskelig å få tak i.
Videre tipper jeg at de lager en LE så de kan skumme fløten. Ligger i kortene at det om et år eller to kommer en ikke LE som er litt mindre lik original 62MAS (tipper sort skive, X krone, annet baklokk og kanskje annet glass) som da vil ligge nærmere markedspris på sbdx017.

LE eller ikke, når man får seg 200m og en 8L35, burde ikke man betale den prisen.
Tross alt, er det ikke bare denne klokke hos Seiko som har disse kriteria eller bedre(300m) og for halv av prisen Seiko skulle ha for sin liksom LE... Cirka 3900€...
http://www.seiyajapan.com/collectio...m-diver-automatic-sbdx017?variant=34535448711
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
Snakk om fulltreffere altså. Bare synd vi må vente til november før de blir tilgjengelige. :)

Flere bilder i artikkelen til Worn & Wound.

SEIKO_PROSPEX_SPB051-053_12.jpg