Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Jeg kjøpte fra Chino Watch i Japan - rask levering, tror det tok litt over en uke inkludert tollbehandling.


Jeg kjøpte også min fra chino, ca 1 uke fra jeg bestilte til jeg hadde den på armen :) Jeg tror man skal lete en del for å finne den billigere ny.
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
Takker, skal se hva det blir til slutt :)
Tenker å dra innom en urmaker for en titt først, hvordan er lenka? Skrangler den noe og sånn i det lange,- er den behagelig å gå med feks i en hel dag?

Tenker at det er individuelt men, feks så gleder jeg meg til å ta av padien etter noen timers bruk da jeg føler at den blir vond å gå med, følte det samme med to andre seiko lenker til skx modellene.
 
Takker, skal se hva det blir til slutt :)
Tenker å dra innom en urmaker for en titt først, hvordan er lenka? Skrangler den noe og sånn i det lange,- er den behagelig å gå med feks i en hel dag?

Tenker at det er individuelt men, feks så gleder jeg meg til å ta av padien etter noen timers bruk da jeg føler at den blir vond å gå med, følte det samme med to andre seiko lenker til skx modellene.

Jeg er ikke noen stor fan av Seiko-lenkene, jeg bruker stort sett gummireim eller zulu. Det sagt, så er vel lenken til MM300 på et annet nivå enn lenkene til turtle eller SKX.
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
Ny klokke nærmer seg nå :D:D
klokke.PNG
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda og fredskijj
Jeg har omsider funnet ut at jeg vil ha en Seiko til hverdags og arbeidsbruk, men Seiko er totalt upløyd mark meg. Det er jo et utall modeller å velge i og jeg går meg helt vill i utvalget. Derfor spør jeg ekspertisen til råds :)

Jeg er vil ha en diver, den bør være mekanisk og helst på gummirem. Hvilken er den/de rette å se på?

Jeg har skjønt at cw er en grei plass å handle så den biten er grei.

Takk for alle hjelpende innspill :)
 
Hei! Her er vel det enkle svaret SKX. Men så finnes det en haug med andre godbiter i prisklassene oppover, så kanskje du har gjort deg noen tanker om pris? Du får uansett mye for pengene samme hva du velger :) CW er bankers om de har modellen du vil ha inne.
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Jeg har omsider funnet ut at jeg vil ha en Seiko til hverdags og arbeidsbruk, men Seiko er totalt upløyd mark meg. Det er jo et utall modeller å velge i og jeg går meg helt vill i utvalget. Derfor spør jeg ekspertisen til råds :)

Jeg er vil ha en diver, den bør være mekanisk og helst på gummirem. Hvilken er den/de rette å se på?

Jeg har skjønt at cw er en grei plass å handle så den biten er grei.

Takk for alle hjelpende innspill :)

Jeg har en SKX173 liggende på KS. Kongeklokke, men taper armtid her. Ta gjerne en titt! :)
 
Jeg har omsider funnet ut at jeg vil ha en Seiko til hverdags og arbeidsbruk, men Seiko er totalt upløyd mark meg. Det er jo et utall modeller å velge i og jeg går meg helt vill i utvalget. Derfor spør jeg ekspertisen til råds :)

Jeg er vil ha en diver, den bør være mekanisk og helst på gummirem. Hvilken er den/de rette å se på?

Jeg har skjønt at cw er en grei plass å handle så den biten er grei.

Takk for alle hjelpende innspill :)

Stemmer for SRP777. Review her: http://www.ablogtowatch.com/seiko-prospex-srp777-dive-watch-review/
 
Hei! Her er vel det enkle svaret SKX. Men så finnes det en haug med andre godbiter i prisklassene oppover, så kanskje du har gjort deg noen tanker om pris? Du får uansett mye for pengene samme hva du velger :) CW er bankers om de har modellen du vil ha inne.
Jeg har skjønt at det er god bang for the buck med disse modellene etter å ha lest meg opp litt her inne. Har vel satt meg et tak på 10k. Noe mer er uaktuelt for min del på en beater som må ta litt juling.
 
eg har skjønt at det er god bang for the buck med disse modellene etter å ha lest meg opp litt her inne. Har vel satt meg et tak på 10k. Noe mer er uaktuelt for min del på en beater som må ta litt juling.

Litt labert med svar her men støtter @flyback sitt forslag av SRP77X, så kan du spare resten av pengene til du blir bitt av klokkebasillen :D
 
  • Liker
Reaksjoner: flyback
Litt labert med svar her men støtter @flyback sitt forslag av SRP77X, så kan du spare resten av pengene til du blir bitt av klokkebasillen :D
Klokkebasillen hatt tatt meg for lenge siden og jeg har vært igjennom Breitling, Omega, Tudor og Rolex. Men Seikobasillen er ny for meg :D takk for tipset, har ikke bestemt meg helt enda, men de er jo såpass rimelige at man kan unne seg to hvis man ikke greier å bestemme seg :D:D
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester