Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Etter fjorten dagers bruk av min nye Seiko Padi så delte plutselig lenka seg i to.... Den ene lange splinten sklei rett og slett bare ut. Dette kan da ikke være normalt? Har AD gjort noe feil ved justering av lenka, eller er dette "vanlig" på slike Seikoer?
Kanskje AD slo i splinten fra feil side. Baksiden av lenka viser med eget symbol hvilken vei man SKAL slå den inn/ut.

• Liker
Reaksjoner: Kohe321 og Nicolai
Etter fjorten dagers bruk av min nye Seiko Padi så delte plutselig lenka seg i to.... Den ene lange splinten sklei rett og slett bare ut. Dette kan da ikke være normalt? Har AD gjort noe feil ved justering av lenka, eller er dette "vanlig" på slike Seikoer?
Har vært ute for det samme etter at "urmaker" justerte lenke, holder en knapp på feilmontering.

Huff. Ser ut som om lenken er laget for en helt annen klokke. Endlink er en ting, men finishen stemmer ikke i dethele tatt :mad:

Om ikke dette er en av de kuleste batteri-Seikoene som er laget, så vet jeg ingenting!
Seiko Superior QAG020 9983-7000, med et avvik på +/- 5sek pr. år! 68molle på IG har en, og jeg kjente jeg fikk en sterk 'må-ha' til denne!
image.jpeg
image.jpeg

Hehe ja ser klare trekk fra Audemars Piguet på den 9983-7000 QAG020 over her. Veldig flott. Har vel sett Molle sin på Klocksnack, men takk for posten @Preacher

Etter unboxingen til @frj fikk jeg skikkelig lyst på en SKX173. Hvor får jeg kjøpt de beste oyster lenkene til denne? Er jo en jungel der ut. :eek:

Må bli en slik til sommeren.

• Liker
Reaksjoner: Preacher og frj
Hehe ja ser klare trekk fra Audemars Piguet på den 9983-7000 QAG020 over her. Veldig flott. Har vel sett Molle sin på Klocksnack, men takk for posten @Preacher

Etter unboxingen til @frj fikk jeg skikkelig lyst på en SKX173. Hvor får jeg kjøpt de beste oyster lenkene til denne? Er jo en jungel der ut. :eek:

Må bli en slik til sommeren.
Tenker Oyster eller Jubilee på min også. Har kjøpt fra Strapcode før, satser på at jeg gjør det igjen... :)

• Liker
Reaksjoner: Wangensten
Tenker Oyster eller Jubilee på min også. Har kjøpt fra Strapcode før, satser på at jeg gjør det igjen... :)

Ok, da får jeg sjekke ut de.
Hadde en jubilee av skikkelig kvalitet på min SKX007 for en del år tilbake, tenkte kanskje å prøve oyster nå. Det er noe helt annet med skiven og ikke minst sekundviseren på SKX173 som gjør den mer vellykket i mine øyne.

Jeg er endelig blitt den lykkelige eier av en turtle (woho!), og er på utkikk etter en sailcloth strap (Bradystraps?) til den. Noen her som er et forslag til hvor jeg kan finne noe i Oslo-området?

Jeg er endelig blitt den lykkelige eier av en turtle (woho!), og er på utkikk etter en sailcloth strap (Bradystraps?) til den. Noen her som er et forslag til hvor jeg kan finne noe i Oslo-området?
En hyggelig kar på Instagram styrte meg i retning https://iwantastrap.myshopify.com/ i helgen. Prisen er ikke halvgæærn, så jeg vurderer å prøve en av disse til min SKX173. Tenker at med rød søm så matcher den teksten på skiva, og kan i tillegg brukes på en 009 som garantert kommer inn (igjen) i løpet av året... :D

• Liker
Reaksjoner: Preacher