Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Jeg er som regel ikke kresen på lenker (syntes turtle-lenka er helt ålreit), men MM-lenka var ubehagelig.. Lange links, 20mm på en relativt tung kasse, samt at claspen bygger veldig høyt gjorde det til en uegnet 'desk-diver' for min del.. Trist - for kasse, bezel, dial og visere er :rolleyes:
 
Takk for tipset om DAL1BP! :) Har forsåvidt sett positive reviews på den originale jubilee-lenka på SKX som går på at den er lett og behagelig skranglete, men jeg vil gjerne ha vekten i en super jubilee fra Strapcode.

Er ellers superfornøyd med lenka på min SRP309. Kjennes solid og god ut og passer klokka perfekt, mener jeg! :)
 
DAL1BP er en veldig kul gummireim. Den er Seiko sin egen reinkarnasjon av den klassiske flat vent GL831 som var levert med 6309, 7548, 7549, 7002 osv..

Gir riktige vintage look til skx'en

Takk for tipset om DAL1BP! :) Har forsåvidt sett positive reviews på den originale jubilee-lenka på SKX som går på at den er lett og behagelig skranglete, men jeg vil gjerne ha vekten i en super jubilee fra Strapcode.
Er ellers superfornøyd med lenka på min SRP309. Kjennes solid og god ut og passer klokka perfekt, mener jeg! :)
 
Skulle gjerne hatt en 19mm DAL3BP men ser ut til at den kun finnes i Japan? Noen som vet om japanske/andre nettsjapper som selger denne?
 
20161210_052514.jpg

Da har jeg mottatt min første SKX og må si meg meget fornøyd! Det eneste jeg har å utsette på den er at gummireima som følger med rett og slett er ubehagelig. Den får leve på 20mm nato til jeg får fatt i noe i 22mm, og så må det vel bli en DAL1PB fra Seiya snart. ;)

Har også mottatt en annen Seiko-godbit idag, og må si meg helt utrolig fornøyd med denne! :)

20161209_202311.jpg
 
Fann denne på finn, og vart litt usikker på kvar eg skulle poste.
Men føler den fortjener ein post..
Vad tycks?
Blasfemi? (Så kan du sjølv vurdere korleis veg)
Screenshot_2016-12-10-16-34-23.png
Screenshot_2016-12-10-16-34-34.png
 
Redigert av en moderator:
Den er kul etter min mening.
Det er gjort med humor, med utgangspunkt i en eksisterende seiko og er rimelig. I tillegg ligger den ikke så tett opptil originalen at man lurer noen.

Jeg synes idet hele tatt at seiko-homager er kule. Både 55fathoms. Explorer og denne Nautilda treffer blink etter min smak

Lars Birger
 
Noen som har tips til hvor jeg kan kjøpe exhibition caseback til min SRP775?
 
Var i Tønsberg idag og der oppdaget jeg att Mestergull på Farmandstredet har 3-4 Grand Seiko modeller i tillegg til ett par Presage og både PADI Turtle og kinetic i tillegg til de fleste andre Turtle versjonene og til og med en stakkars skx007 stod det der :) Den andre gullsmeden på senteret hadde også PADI inne :)
 
  • Liker
Reaksjoner: JonA1
Etter fjorten dagers bruk av min nye Seiko Padi så delte plutselig lenka seg i to.... Den ene lange splinten sklei rett og slett bare ut. Dette kan da ikke være normalt? Har AD gjort noe feil ved justering av lenka, eller er dette "vanlig" på slike Seikoer?
 
Etter fjorten dagers bruk av min nye Seiko Padi så delte plutselig lenka seg i to.... Den ene lange splinten sklei rett og slett bare ut. Dette kan da ikke være normalt? Har AD gjort noe feil ved justering av lenka, eller er dette "vanlig" på slike Seikoer?
Kanskje AD slo i splinten fra feil side. Baksiden av lenka viser med eget symbol hvilken vei man SKAL slå den inn/ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321 og Nicolai
Etter fjorten dagers bruk av min nye Seiko Padi så delte plutselig lenka seg i to.... Den ene lange splinten sklei rett og slett bare ut. Dette kan da ikke være normalt? Har AD gjort noe feil ved justering av lenka, eller er dette "vanlig" på slike Seikoer?
Har vært ute for det samme etter at "urmaker" justerte lenke, holder en knapp på feilmontering.
 
Huff. Ser ut som om lenken er laget for en helt annen klokke. Endlink er en ting, men finishen stemmer ikke i dethele tatt :mad: