Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Det hadde vært tøft, ja. Sakset fra linken til @Habs: "Powered by a 8L35 movemnt, 39.60mm" Altså det samme urverket som MM300 så hvis dette ikke er rykter så blir det en høyere prisklasse enn Turtle.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
ny lenke til mm300 fra strapcode. ser mye bedre ut enn den oysteren de lagde først.
http://www.strapcode.com/store/20mm...rushedpolished-clasp-p-4824.html#.WJSFeBArBst

SS201820B058_Seiko-MM300-SBDX017.jpg
 
Redigert:
IMG_0285.jpg
Syns ikke endlinks var innertier på denne heller, men godt nok til at det frister! Mulig jeg må teste en slik, får prøve å vente til det dukker opp litt flere bilder.
 
Redigert:
Det ser ut som endlinksene buer konkav der de møter kassen. Kjipt:( her er det mange som bommer. De orginale er ihvertfall rette.
 
Vis vedlegg 27500 Syns ikke endlinks var innertier på denne heler, men godt nok til at det frister! Mulig jeg må teste en slik, får prøve å vente til det dukker opp litt flere bilder.
Det er denne nye Angus jubilee jeg fikk til min 7290 også, og etter litt dremling på ene siden(utløpet for pinnen) av endlinken, så sitter den som støpt. Utrolig god lenke, med en enorm bærekomfort.
Men er den verdt prisen? Nei.
Om det hadde vært dead on fra første sekund, ja. Men man skal ikke måtte finne frem Dremelen på ei såpass dyr uoriginal lenke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos og Oddemann
Det er denne nye Angus jubilee jeg fikk til min 7290 også, og etter litt dremling på ene siden(utløpet for pinnen) av endlinken, så sitter den som støpt. Utrolig god lenke, med en enorm bærekomfort.
Men er den verdt prisen? Nei.
Om det hadde vært dead on fra første sekund, ja. Men man skal ikke måtte finne frem Dremelen på ei såpass dyr uoriginal lenke.

Er endlink konkav mot kasse, eller er det synsbedrag, skygger?
 
På min ligger de flush mot kassen. Tror nok det er et optisk bedrag i form av skygger på bildet av den MMen.

Superjubilee er hva jeg vet rett, inn mot kassen, slik som eksempelvis omega PO. Angus jubilee for skx er konkav inn mot kassen. Det samme gjelder mm300 synes jeg det ser ut som
 
Er det bare jeg som er uheldig, eller får den originale oyster-lenka som følger med SKX009 veldig lett riper/hairlines/hakk? Bruker min som en daglig beater, men den brukes relativt pent og uten noen form for ytre påvirkning utenom daglig bruk.
 
Den har det samme 8L35 urverket som MM300 så vil tro at prisen blir omtrent den samme.
 
  • Liker
Reaksjoner: Habs
Burde være i samme gate, men jungeltelegrafen spår litt over Sbdx017 da det skal være snakk om en LE på 2000 eksemplarer. SS og gummi. Min kilde sier overseas ref SLA017J1 er bekreftet, Japan ref ikke bekreftet men trolig SBDX019
 
Ryktene virker til å stemme. Bilde med ref har dukket opp på den store interweben. Meget lovende!:rolleyes:
Vis vedlegg 27997

Seikos alternativ til den Omega ny SM300?
Den ser bra ut...

Noen på et forum sagt dette :

"I am a member of a Spanish forum that indicates it has secured 10 of the 20 units to be allocated to Spain, and they state the RRP will be €3800, but they can offer them on the forum at €2750.
There are to be 2000 worldwide, so it is an LE.
It will be 39mm diameter and house the 8L35 movement.
Dave"


seiko.jpeg
 
Ojoj!
En flott seiko dykker med moderat størrelse. Plutselig ble dette veldig interessant. Men prisen, eller ryktet om prisen, setter den litt utenfor rekkevidde. Dumt men....

Lars Birger
 
Leit at dette ser ut til å være en limited edition og dermed med påfølgende kunstig høy prislapp. Skulle ønske de la prisen på linje med MM300 og gjorde den til et fast medlem i katalogen. Med tanke på hvor mange fans som finnes av Seiko sine historiske design, eller bare entusiaster av dykkerklokker for den saks skyld, så tror jeg disse vil bli utsolgt temmelig kjapt.

Alt ved klokken virker som om de har truffet innertier forresten. Litt som Longines nylig klarte med deres nye Flagship, som også dessverre er en LE.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord