Seiko Alpinist - en tråd til ære for en horologisk legende

SARB017.
Skiftet til two-tone jubilee-lenke etter at lærreimen gikk i stykker. Det har vokst litt for mye på meg, og nå sikler jeg på andre two-tone klokker som er mye dyrere. :mrgreen:
Jeg har også fundert på om jeg kan få moddet den slik at ringen rundt glasset også er gull for å få en mer "komplett" two-tone, men har ikke funnet noe brukbart med et par raske søk på nett. Kanskje er det blasfemi å gjøre noe sånt uansett. :rolleyes:

Vedlegg

• Seiko_SARB017_SG.jpg
    Seiko_SARB017_SG.jpg
    132,8 KB · Visninger: 0
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Donnerwetter
SARB017.
Skiftet til two-tone jubilee-lenke etter at lærreimen gikk i stykker. Det har vokst litt for mye på meg, og nå sikler jeg på andre two-tone klokker som er mye dyrere. :mrgreen:
Jeg har også fundert på om jeg kan få moddet den slik at ringen rundt glasset også er gull for å få en mer "komplett" two-tone, men har ikke funnet noe brukbart med et par raske søk på nett. Kanskje er det blasfemi å gjøre noe sånt uansett. :rolleyes:
Den ble flott!

Jeg tror det er SPB212 du leter etter ;)

37-SPB212-1-prob-1.png

• Liker
Reaksjoner: Pamnir og andres
1000036752.jpg

Blir ikke helt kamerat med lenka eller hvor lange lugsene er på min spb155.
Nå fikk jeg tilslag på en UR-alpinist jeg tenkte å pusse opp og bruke som ekspedisjonsklokke i stede for 155'n
"Non running - junk item" men mye potensial i mine øyne. Blir ny mainspring (svakhet på disse), glass og pakninger. Samt full service og trykktest til 50m.

Fortsettelse følger!

Vis vedlegg 433832
Blir ikke helt kamerat med lenka eller hvor lange lugsene er på min spb155.
Nå fikk jeg tilslag på en UR-alpinist jeg tenkte å pusse opp og bruke som ekspedisjonsklokke i stede for 155'n
"Non running - junk item" men mye potensial i mine øyne. Blir ny mainspring (svakhet på disse), glass og pakninger. Samt full service og trykktest til 50m.

Fortsettelse følger!
Overraskende stiv pris for noe som i utgangspunktet ikke fungerer. Men tipper den blir strøken etter en runde på benken hos deg!

Overraskende stiv pris for noe som i utgangspunktet ikke fungerer. Men tipper den blir strøken etter en runde på benken hos deg!
Hadde egt satt maksbudet på 8500kr, så ble litt lettet. Håper og tror at mainspringen er grunnen til at den ikke går. Så tror jeg at prisen igrunn er ganske riktig. De få som ligger til salgs (3 i verden som jeg finner) er ikke aktuelle. Gjenganger på disse er råtten lume, oppmalte skiver, eller relumerte. Med en mørbanket kasse innimellom. En mainspring til 200kr er billigere enn en ny skive 😉

Deler bestilt. Blir nok neppe ferdig før hardangervidda skal krysses den 4 august, men jeg får løpe opp Gaustatoppen med den for å innvie uret.

1000036785.jpg1000036782.jpg1000036779.jpg

Tanker om hvordan reim den hadde kledd? (Må tåle dusj og svette)

1000036754.jpg1000036756.jpg

Mesh? Brun gummi? Grønn?