Sea-Dweller-tråden

987FE8D4-D4DA-425C-A3F9-286E2083577B_zpsxc63z6dl.jpg
 
Oppfattet utsagnet ditt som du vurderte å flippe sub/seadweller før den var i hus, derav "Tenker feil" dette er jo ikke flippemateriale.
Tom

Da skjønner jeg. Ser for meg at Sub/ SD lett kan bli en keeper for mange. Moro å se hvor populære klokkene er selv etter mange år og at en bruksgjenstand holder seg så godt i verdi. Fascinerende.
 
SD er flotte. Leste nylig at urskiven på en SD16600 er hakket mindre enn urskiva på en Submariner 14060. Wow, det var ganske overraskende. Tipper den tykkere bezelinserten og tykkelsen på kassa gir et annet inntrykk på bilder.
 
Jeg har hatt denne 3 ganger. Flott klokke, men den virker irriterende mindre i mine øyne. .. i tillegg til at den er for topptung og ligger elendig på mitt håndledd. Oppskrytt? Tja... eller hva @rkjersem ?
Flame away!

PS gjelder overhodet ikke 1665. Den er tilnærmet ultimat i min bok... 116600 har jeg ikke grunnlag for å mene noe om...men den er i alle fall større.
 
Redigert av en moderator:
Får puste liv i tråden med nyervervelsen:)

Virkelig en klokke med tilstedeværelse og personlighet. På lik linje med Marius sin er denne utstyrt med flawless tritiumskive som faktisk kan leses straks synet har justert seg til nattemørket og bezelperlen begynner å anta en litt mer kremaktig farge.
Ligger høyt på håndleddet, men funker fint på alt fra lenke til skinn og natorem.





 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Gratulerer så mye med et pent eksemplar, @Vegard! Jeg greier faktisk å lese av min i mørket selv, men det krever konsentrasjon;) Hvilken årsmodell er dette?

Slenger med et bilde fra Sydney for noen dager siden. Har sagt det før, og sier det igjen: Min evige keeper:cool:

 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Gratulerer så mye med et pent eksemplar, @Vegard! Jeg greier faktisk å lese av min i mørket selv, men det krever konsentrasjon;) Hvilken årsmodell er dette?

Slenger med et bilde fra Sydney for noen dager siden. Har sagt det før, og sier det igjen: Min evige keeper:cool:



Tror ikke du trår feil når du har den der som en keeper. Nesten som å ha pengene i banken :)
kanskje til og med litt bedre enn banken å mye gøyere.. :)

Min er fra 2004... hadde ikke noe singel bilde av den. Så du for bare se bort ifra kompisen på bildet.
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Tror ikke du trår feil når du har den der som en keeper. Nesten som å ha pengene i banken :)
kanskje til og med litt bedre enn banken å mye gøyere.. :)

Min er fra 2004... hadde ikke noe singel bilde av den. Så du for bare se bort ifra kompisen på bildet.

Virkelig flott, @Preben Lidi. Det hender jeg av og til skulle ønske jeg hadde en nyere modell med luminova, men er samtidig så glad for tritiumen. Dette er min birthyear, og synes derfor at det bare er på sin plass at den skal se eldre ut med årene, i likhet med eier ;)

At den holder seg godt i verdi er jo også hyggelig:)
 
Redigert av en moderator:
Min er kanskje litt nyere enn din @Marius M? Min stammer fra 1992 og akkurat som deg gleder jeg meg til å se hvordan denne utvikler seg. Gleder meg allerede til sommeren sidn dette må være den perfekte badeklokke:D

Legger med et bilde av dagens kombo.



Gratulerer så mye med et pent eksemplar, @Vegard! Jeg greier faktisk å lese av min i mørket selv, men det krever konsentrasjon;) Hvilken årsmodell er dette?

Slenger med et bilde fra Sydney for noen dager siden. Har sagt det før, og sier det igjen: Min evige keeper:cool:

 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Min er kanskje litt nyere enn din @Marius M? Min stammer fra 1992 og akkurat som deg gleder jeg meg til å se hvordan denne utvikler seg. Gleder meg allerede til sommeren sidn dette må være den perfekte badeklokke:D

Legger med et bilde av dagens kombo.

Jøss, min er faktisk solgt ny februar 1995, men serienummer tyder på at den kan være produsert i 91-92. Antar det ikke finnes noen fasit når det kommer til tritium.

Det er en herlig badeklokke. Bare å glede seg!
 
Redigert av en moderator:
Virkelig flott, @Preben Lidi. Det hender jeg av og til skulle ønske jeg hadde en nyere modell med luminova, men er samtidig så glad for tritiumen. Dette er min birthyear, og synes derfor at det bare er på sin plass at den skal se eldre ut med årene, i likhet med eier ;)

At den holder seg godt i verdi er jo også hyggelig:)

Det er tritium og lugholes som gjelder. :D
Tom
 
Redigert av en moderator: