Santos-Dumonts julekalendergalleri

Du er en sann entusiast. Det er litt trist å tenke på at en av de beste samlingene jeg har sett skal spres på mange hender, men samtidig er det noe veldig forfriskende over det. Klokker er til for å brukes. Lykke til med salget.
 
Når du ikke er en samler "at heart" men heller en entusiast som vil ha en konsentrert samling som blir brukt, så må det å ha så mange flotte klokker bare liggende til oppbevaring være særdeles frustrerende. Skjønner godt at du fikk en liten "utladning" etter julekalenderen...

Veldig kjekt å se at du er tilbake aktivt igjen! Gleder meg til å følge den nye tråden etter du har fått solgt unna de gamle klokkene og får begynt med blanke ark. :)

Lykke til med salgene!
 
Den julekalenderen din må ha vært årets - om ikke tidenes, tråd. Helt fantastisk. Jeg fulgte med tidlig hver adventsmorgen og gledet meg like mye over alle klokkene og din beskrivelse av dem.

Synd at futten gikk ut, men kan kanskje forstå at du ble litt "utbrent" etter den voldsomme innsatsen du gjorde med kalenderen. Veldig glad for å høre at du ikke har tenkt å gi opp alt som har med klokker å gjøre, og jeg venter spent på hva vi får se og høre i tiden som kommer.
 
Skjønner deg godt, en hel samling du aldri bruker eller får noe glede av gir ingen mening. Håper du får frigjort litt klokkemidler så du kan bruke dem på noe som gir deg glede. Det er jo tross alt hele poenget med penger :)
 
Jeg skjønner deg godt. har et lite ørlite samlergen selv, men lever likevel for det meste i øyeblikket. Man kan jo velge å gravlegges med tidenes samling, eller bare gjøre som du gjør nå. Når det er sagt håper så jeg du får ferten av en ny ting du kaster deg over med skrivelyst og smalsporet entusiasme. Julen 2012 ble liksom ikke helt den samme som 2011. Vi har store forventninger til 2013 :D
 
Fikk et hyggelig gjensyn med en fantastisk tråd nå:)

Jeg vil bare nok en gang takke deg for innsatsen med julekalenderen, det var virkelig en herlig horologisk adventstid! Håper nedsalget går greit, og at du fortsetter å henge på TS - kanskje med et nytt merke i samlerkikkerten?
 
Julekalender som kan nytes hele året

Det er sikkert flere enn jeg som ikke har fått med seg @Santos-Dumonts fabelaktige Zenith-julekalender anno 2011, så den bumpes herved. Fabelaktig lesning som kan nytes hele året, ikke bare til jul. Men sett av noen timer!
 
Redigert av en moderator:
Thank you!

Wow...kom over denne tråden ved en tilfeldighet i dag. Bøyer meg i støvet og sier takk for en fantasktisk leseopplevelse!
 
Denne har gått meg hus forbi frem til i år, men kjære folk for en reise, og hvilket arbeid som ligger bak!
Jeg fikk udiskutabelt bekreftet min higen etter Zenith, men samtidig åpnet du en verden jeg ikke var forberedt på å finne helt ennå. Jeg falt pladask for denne ref. 03.0210.415, og har endelig fått noe å fokusere Zenith-jakten på.
Tusen takk @Santos-Dumont, for at du tok deg tiden til å lage dette.
 
  • Liker
Reaksjoner: Santos-Dumont