Blant annet, men ikke utelukkende..Jeg prøvde å gi meg - så jeg regner med du prater om deg selv?
Blant annet, men ikke utelukkende..Jeg prøvde å gi meg - så jeg regner med du prater om deg selv?
Nei, vi klarer ikke ha en saklig diskusjon fordi dette er hobbyen vår, med ditto masse følelser....eller kanskje flere enn én av det ovenstående?
Disse to annonsene på TS har gitt en håndfull rapporter med ulike begrunnelser for hvorfor de bør slettes.
![]()
![]()
Selges/byttes - San Martin 39 mm Pelagos SN 0121 v3
San Martin 39 mm Pelagos SN0121 Automatic En klokke som ikke trenger stor presentasjon dette. En skikkelig råtass i 39 mm , skamrost over hele fjøla. Dette er stål modell . San MartinPelagos Sort matt skive 39 mmSafir Safir coated SEIKO NH 35 Keramisk Bezel sort matt 300 meter vanntett Skrudd...www.tidssonen.no
I forhold til reglene for Tidssonen Marked er det ikke lov å annonsere fakes/kopier på Tidssonen. Ei heller klokker som er satt sammen av både ekte og falske deler.
Hva tenker dere i forhold til San Martin? For jeg har ikke helt fått skikkelig tak på hva dette er for et slags merke.
Klarer vi å ha en saklig diskusjon med gode argumenter for hvorfor disse klokkene bør eller ikke bør får annonseres her?
Uh-oh, 5eamaster?
Vis vedlegg 369977
Vis vedlegg 369978
(Dette er ikke en mod, det er en faktisk modell fra Seiko)
Vet ikke.Ikke for å kaste noen brannfakkel inn igjen her, men kan noen forklare hvorfor Smiths Everest og Bulova Super Seville/Royal Oak virker å være akseptert/faktisk verdi litt?![]()
blog.crownandcaliber.com
Ikke for å kaste noen brannfakkel inn igjen her, men kan noen forklare hvorfor Smiths Everest og Bulova Super Seville/Royal Oak virker å være akseptert/faktisk verdi litt?![]()
Trodde denne tråden hadde avgått med døden, men den fortsetter altså å gi og gi.Ikke for å kaste noen brannfakkel inn igjen her, men kan noen forklare hvorfor Smiths Everest og Bulova Super Seville/Royal Oak virker å være akseptert/faktisk verdi litt?![]()
…jeg er en dårlig kopi av mine foreldre, men jeg er…Trodde denne tråden hadde avgått med døden, men den fortsetter altså å gi og gi.
Tror det er en slags konklusjon fra min side at for å få lov til å kopiere uten å bli beskyldt for det, så må du være et finere merke.
Gerald Genta gjorde det til levevei å først kopiere andre (de kaller det sikkert å ha latt seg inspirere), og deretter seg selv til det uendelige og kjedsommelige *gjesp* hos forskjellige fabrikanter, med noen lysglimt innimellom.
Rolex kopierte Omega Speedmaster og kalte den Daytona, og sånn går nu dagan.....
Sannheten er nok at alle, også de "fine" har søkt inspirasjon hos andre på lik linje som de som lager musikk.
De fleste toner og sammensetninger er nok forlengst brukt, men så klarer man å lage en liten vri på det, og vips, så er det en "ny" låt eller et "nytt" riff.
Bilfabrikanter har latt seg inspirere av alt fra dyr og båter til romskip, båtfabrikanter har latt seg inspirere av biler, hvitevarefabrikanter av biler, båter, romskip osv. osv...
Dette er neppe noen brannfakkel, men noen lar seg sikkert fornærme uansett, og det kan de gjerne få lov til.![]()