San Martin – fake, homage, mushroom brand, akseptabelt

Det som irriterer meg er at det lukter dobbelt moral her for hvis jeg for eksempel legger ut en Squale 1545 her som er en blind kopi av en submariner så er det ingen som reagerer . Er det fordi det står Swiss made på den overprisa dritten ? Selv om Swiss made antagelig er et relativt begrep på klokker i den prisklassen for halve klokka er vel fra Kina . Men er klokka lagd i Kina og ingen har lagt skjul på det da er det fy fy . Vis vedlegg 375480
Det er allerede sagt i flere runder her men ja, helt enig. Hvis vi ser bort fra faktiske illegale kopier med Rolex osv på urskiven: noen merker får "lov" til å lage nærmest blåkopi homages, andre ikke, tydeligvis.

Noen ganger er denne hobby-bobla omtrent like vilkårlig som hvilke merker av klær som er greit eller ikke greit i skolegården for fjortiser. Fjasete greier. :p

Blåser liv i denne tråden da det nå har dukket opp en varsellampe i salgstråden. Hvis ikke dette blir kontrollert kan vi risikere å få samme shitshow som på Finn med seiko homages overalt.

Ikke vanlig at jeg sikter direkte på noe, men dette blir for ille:
IMG_3373.jpeg
IMG_3372.jpeg
IMG_3371.jpeg

Her må det gå an å håndheve regel 1.3 eller 1.4 @Jon Henrik

IMG_3374.jpeg

Blåser liv i denne tråden da det nå har dukket opp en varsellampe i salgstråden. Hvis ikke dette blir kontrollert kan vi risikere å få samme shitshow som på Finn med seiko homages overalt.

Ikke vanlig at jeg sikter direkte på noe, men dette blir for ille:
Vis vedlegg 380428Vis vedlegg 380429Vis vedlegg 380430

Her må det gå an å håndheve regel 1.3 eller 1.4 @Jon Henrik

Vis vedlegg 380433
Dette er jo den samme fake såkalte Seiko søpla det flyter av på Finn. Trodde faktisk vi skulle slippe å se den møkka her inne .

Denne og andre tilsvarende det siktes til kan vel ikke sies å være SeikoMods heller når i utgangspunktet alt utenom urverk er aftermarket. Skive her er jo pr.def falsk om det står Seiko på den.

Dette er jo den samme fake såkalte Seiko søpla det flyter av på Finn. Trodde faktisk vi skulle slippe å se den møkka her inne .
Enig. Jeg synes ikke den type klokker har noe her å gjøre.

Relax, som ble nevnt tidligere i tråden, er bare gøy. Det er gjennomført og 100% åpenbart at det er en parodi. Har ingen problemer med at noen prøver å selge en sånn klokke her, men "Seikoak" eller "Seikonaut tiffany dial" har fint lite her å gjøre spør du meg.

PS: Om noen sitter på den Relax-klokka som ble linket til tidligere i tråden, gi meg en lyd :LOL: