Salvesen's byttebonansa 2015/2016

Etter ett par hyggelige bytteforslag er nå Seikoen byttet mot et spennende ur! Denne har jeg gledet meg til å få i "havn" siden Mars 2014 da jeg ikke fikk handlet den i butikken deres på champes lysee pga manglende tilgang på uret på den tiden. Ble også valgt vekk fremfor spansk skinke i pinsen da jeg måtte prioritere tidsbruken på Malaga flyplass, så denne gleder jeg meg til:)
 
  • Liker
Reaksjoner: lantin
Da har jeg endelig fått opp en "blogg" type ting for å holde oversikt på disse byttene. Har også lagt inn reviews på de klokkene som har vært med så langt. Jeg er ingen skribent så beklager på forhånd ;) Hovedgrunnen til at jeg skriver litt om hver klokke er for å tinge meg til å lære noe om hver enkelt :) Har også valgt å skrive på engelsk i håp om å kanskje få noen internasjonale bytter etterhvert, en kan jo drømme iallefall? :)

Siden finner dere på:

www.TGWE.no
 
  • Liker
Reaksjoner: MrRambutan
Da har jeg endelig fått opp en "blogg" type ting for å holde oversikt på disse byttene. Har også lagt inn reviews på de klokkene som har vært med så langt. Jeg er ingen skribent så beklager på forhånd ;) Hovedgrunnen til at jeg skriver litt om hver klokke er for å tinge meg til å lære noe om hver enkelt :) Har også valgt å skrive på engelsk i håp om å kanskje få noen internasjonale bytter etterhvert, en kan jo drømme iallefall? :)

Siden finner dere på:

www.TGWE.no

Kjempekult! Garantert noe som vil vekke interessen for meg og samtidig kanskje lære nye ting :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Salvesen
Etter ett par hyggelige bytteforslag er nå Seikoen byttet mot et spennende ur! Denne har jeg gledet meg til å få i "havn" siden Mars 2014 da jeg ikke fikk handlet den i butikken deres på champes lysee pga manglende tilgang på uret på den tiden. Ble også valgt vekk fremfor spansk skinke i pinsen da jeg måtte prioritere tidsbruken på Malaga flyplass, så denne gleder jeg meg til:)
Stjernekart på skiven eller? :)
 
Som overskriften tilsier har jeg tenkt å starte en "bytte bonansa", kort fortalt vill jeg "ofre" ett ur fra boksen som vill bli byttet inn i det "uendelige" i ett år.

Grunnen til dette er at interessen for ur har vært dalende de siste årene og jeg ønsker å komme inn på "rett" spor igjen, så hva kan da være bedre enn å bytte ett ur i mange ur en sikkert aldri ville ha skaffet seg normalt?

Tenker å bruke denne tråden som en samlingspost over ur som kommer inn i bytte, vi nerder liker jo slikt :)

For å "sikre" meg i å konstant bytte ur tenker jeg å sette opp ett lite sett med regler:
  1. Når bytte først blir foreslått har jeg 24t på meg til å bestemme meg for hvilket bytte jeg vill ta(om det skulle være flere muligheter), når tiden er omme jeg takke ja til byttet
  2. Jeg kan ikke ha samme ur innom flere ganger(modell)
  3. Det skal kun være "rene" bytter, ur mot ur
Nå er dere sikkert spent på hvilket ur som blir ofret!

Uret som er up for grabs for tiden:

Nytt ur på vei inn, ny annonse med nytt bytte ur kommer plutselig :)

Ur som har vært "innom":
  1. Seiko SKX007
  2. Seiko SNKL43K1
  3. Swatch Sistem51
  4. Seiko Lord Matic

Jeg har opprettet en "blogg" hvor jeg tenker å samle små reviews av urene som er innom, den kan besøkes på:

www.TGWE.no

Beklager på forhånd alle skriveleif, og dårlige reviews :)

Ellers håper jeg på mange gode bytteforslag slik at jeg kan fortsette å bedrive denne kjekke aktiviteten, her er ALLE forslag velkomne :)

PS: håper ikke dette strider i mot noen regler på forumet, bytte bonansaen er kun ment for gøy og ikke for vinning.

Tråden vill bli oppdatert i denne posten etterhvert som tiden går :)
Hei. Kan bytte med LONGINES Sport Chief stål, subsekund. Vakker lys totone-skive med stardust - patina. Veldig fin kasse. Manuelt opptrekk. Pen rødbrun lærreim som kler klokka godt. Tidlig 60-tall ? ofagersa@online.no