Salvesen's byttebonansa 2015/2016

Medlem
1. des. 2010
Innlegg
2.160
Sted
Haugesund
Som overskriften tilsier har jeg tenkt å starte en "bytte bonansa", kort fortalt vill jeg "ofre" ett ur fra boksen som vill bli byttet inn i det "uendelige" i ett år.

Grunnen til dette er at interessen for ur har vært dalende de siste årene og jeg ønsker å komme inn på "rett" spor igjen, så hva kan da være bedre enn å bytte ett ur i mange ur en sikkert aldri ville ha skaffet seg normalt?

Tenker å bruke denne tråden som en samlingspost over ur som kommer inn i bytte, vi nerder liker jo slikt :)

For å "sikre" meg i å konstant bytte ur tenker jeg å sette opp ett lite sett med regler:
  1. Når bytte først blir foreslått har jeg 24t på meg til å bestemme meg for hvilket bytte jeg vill ta(om det skulle være flere muligheter), når tiden er omme jeg takke ja til byttet
  2. Jeg kan ikke ha samme ur innom flere ganger(modell)
  3. Det skal kun være "rene" bytter, ur mot ur
Nå er dere sikkert spent på hvilket ur som blir ofret!

Uret som er up for grabs for tiden:

Nytt ur på vei inn, ny annonse med nytt bytte ur kommer plutselig :)

Ur som har vært "innom":
  1. Seiko SKX007
  2. Seiko SNKL43K1
  3. Swatch Sistem51
  4. Seiko Lord Matic
  5. Longines Sport Chief

Jeg har opprettet en "blogg" hvor jeg tenker å samle små reviews av urene som er innom, den kan besøkes på:

www.TGWE.no

Beklager på forhånd alle skriveleif, og dårlige reviews :)

Ellers håper jeg på mange gode bytteforslag slik at jeg kan fortsette å bedrive denne kjekke aktiviteten, her er ALLE forslag velkomne :)

PS: håper ikke dette strider i mot noen regler på forumet, bytte bonansaen er kun ment for gøy og ikke for vinning.

Tråden vill bli oppdatert i denne posten etterhvert som tiden går :)
 
Redigert:
Her er mitt forslag :)
En seiko SNKL43K1 med ubrukt lenke, brukt blå perlon og nesten ubrukt blå/hvit NATO. Klokka her pent brukt og kjøpt i desember 2014. Boksen er også med.



 
  • Liker
Reaksjoner: Preben Lidi
Kult eksperiment! Hvor lenge har du tenkt å beholde de forskjellige urene etterhvert som du har byttet dem til deg?
 
Kult eksperiment! Hvor lenge har du tenkt å beholde de forskjellige urene etterhvert som du har byttet dem til deg?

Nei det kommer vell Ann på tilbudet. Planen er å lage ny FT tråd så snart jeg har fått inn ett nytt ur også skal jeg jo bytte etter 24t ref reglene:) kan nok avvike litt, men det er iallefall planen:)

Har forresten 3 tilbud så langt! Får bruke arbeidsdagen til å bestemme meg ;-D
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og andres
Da var skx007'en på vei til sitt nye hjem! Må takke for alle forslag om bytter! Dette ble jo en knall start og håper det fortsetter slik sånn at jeg får prøve ut masse nytt og spennende:) satser også på å få skrevet noen ord om urene som er innom å samle det en plass, hvor er jeg litt usikker på da jeg ikke vil spamme tråden helt:)
 
Må nesten inn å skrive litt her, digger ideen og er ikke fremmed for å bli med på byttebonanzaen.
Men her er det vel spesiellt viktig at vi som medforumister stiller med litt goodwill,
hvis @Salvesen må bytte det minste nedover så er det vel fort gjort at han etterhvert blir sittende med en F-91W og ikke får byttet det i noe som helst:)

Casio_F-91W.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Kristaafa og Jone
Må nesten inn å skrive litt her, digger ideen og er ikke fremmed for å bli med på byttebonanzaen.
Men her er det vel spesiellt viktig at vi som medforumister stiller med litt goodwill,
hvis @Salvesen må bytte det minste nedover så er det vel fort gjort at han etterhvert blir sittende med en F-91W og ikke får byttet det i noe som helst:)

Casio_F-91W.jpg


Ja jeg er litt bekymret for at jeg kan havne i en slik situasjon, men det er spennende å prøve slike ur også for all del! Men håper jeg slipper å havne med ett ur ingen andre vill ha:D
 
Da var første bytte unnagjort og jeg har fått prøvd ut min ny byttede seiko! Jeg må si jeg er meget fornøyd, dette uret har en helt fantastisk skive!

Uret jeg fikk byttet til meg var en SNKL43K1, jeg fikk med en helt ny lenke, en nato og en perlon reim! Har prøvd alle sammen men fant til slutt ut at jeg likte perlon'en best(har aldri prøvd det før så har nok noe med det å gjøre).

Jeg må si at jeg er superfornøyd med første bytte, utrolig flott ur som jeg håper noen er klar til å ta over(selv om jeg gjerne skulle beholdt det selv også, skal ikke se bort i fra at jeg må kjøpe meg ett for å ha i samlingen).

Legger ut annonse så snart som mulig og legger link i første post.

Over til bildene av uret:

DSC_0282_zpsjdmgbkhk.jpg


DSC_0281_zpsj8vyownk.jpg


DSC_0277_zpszagnvugl.jpg


DSC_0270_zpslvuqxtcp.jpg


DSC_0269_zpsvas32uyq.jpg


DSC_0266_zps8sjlfzco.jpg


PS: holder på å få opp en "samleside" over urene som forhåpentligvis kommer inn gjennom året slik at jeg slipper å overlasse denne tråden av bilder og tanker over ur jeg prøver. Kommer til å legge link til siden inn i første post så snart den er klar:) Satser på å lage mini reviews over alle ur selv om jeg er langt i fra noen skribent , skal prøve å få tatt noen flotte bilder for å veie opp for skrivingen iallefall :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kristaafa
"samleside" nærmer jeg seg, men jeg trenger flere bytter for å fylle den opp med masse "kjekt" lesestoff så ikke la byttehandlene vente på seg, send meg en PM om du kunne ønske deg å bytte til deg min flotte seiko :)

DSC_0288_zpsa6bfdu8x.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: andres og Fredrik4628