På "prøvetur" hos Bjerke
Jeg tilbringer noen få førjulsdager i Bergen, og tok meg litt fri fra julegaveshoppingen i dag for å tilbringe litt kvalitetstid hos Bjerke. Jeg må si at jeg er veldig fornøyd med servicen jeg fikk der, og jeg fikk prøvd de fleste klokkene på listen min. Det var en stor opplevelse å få prøvd de ulike klokkene på armen. Å kunne sitte der med 8-10 Rolexer foran seg og vite at én dag blir en av dem min var veldig fint. Litt zenfølelse i en ellers stressfull førjulstid.
Jeg hadde med kamera og hadde tenkt å ta wristshots av de ulike klokkene, men det føltes ikke naturlig å trekke fram kameraet på noe tidspunkt. Bilder er derfor hentet fra nettet.
Som sagt fikk jeg prøvd de fleste klokkene på listen min, i tillegg dukket det opp noen ny "outsidere". Under følger mine tanker rundt de forskjellige kandidatene. Jeg forbeholder meg retten til å endre mening senere.

Dersom jeg fornærmer noen ber jeg på forhånd om unnskyldning.
- 14060M - ND Sub.
Denne hadde de ikke inne, og jeg har ikke fått prøvd den. Er fortsatt en veldig het kandidat.
- 116610 - Sub.
Jeg ville egentlig prøve LN, men den hadde de ikke. Fikk istedenfor prøvd LV. Veldig positivt overrasket. Har tidligere kun sett LV på bilder, og synes den nesten ser litt glorete/"bling" ut, men IRL var den veldig fin. Spesielt er skiven utrolig lekker, og skifter farge alt ettersom hvordan lyset treffer. Jeg synes den er litt liten, og det hadde ikke gjort noe om den var 42mm istedenfor 40mm, men fortsatt er denne definitivt en av de heteste kandidatene. Kanskje til og med i grønn, noe jeg IKKE hadde trodd før jeg fikk prøvd den. Veldig flott og behagelig lenke.
- 116400 GV - Milgauss.
Veldig fin, og satt veldig bra på armen. Er imidlertid usikker på hva jeg vil synes om den om noen år. Frykter at den ikke er så tidløs som de andre, og at jeg vil enten gå lei den eller synes den er "stygg" om X antall år.
- 214270 - Explorer.
Er vel egentlig "sjekket ut av saken". Synes den var litt kjedelig. Litt som vaniljeis eller Norvegia. Smaker ikke vondt, men er ikke spesielt spennende heller.
- 216570 - Explorer II.
Veldig positivt overrasket. Satt perfekt på armen. Ble sittende og tenke på denne i bilen hjem. Muligens en ny favoritt. Ikke så allsidig som f.eks. Sub, ikke så bra
- 116710 - GMT Master II.
Synes de gamle med Pepsi- og Colabezel er veldig fine. Denne gjorde imidlertid ingenting for meg. Bezelen av keramikk og den grønne GMT-viseren ble feil i mine øyne.
- 116334 - Datejust II.
Den hyggelige ekspeditrisen kom med denne, som jeg overhodet ikke hadde tenkt på. Den de hadde inne var med blå skive og var utrolig lekker. Må gjøre litt mer research på den, men det lille jeg jeg fikk testet ga mersmak.
- 16622 - Yachtmaster.
Ble for mye St. Tropez og champagne for meg.
-
Forrige versjon av Explorer II. Alt for liten i mine øyne.
De jeg sitter igjen med som aktuelle i dag er da altså:
- 14060M
- 116610, både LN og LV
- 216570
- 116334
Milgauss, Explorer, GMT og Yachtmaster er pr.dd. ikke aktuelle, men som sagt forbeholder jeg meg retten til å skifte mening.