Runes første Rolex

Jeg har de 3 øverste på listen din så det er bare å sende en PM om du er i Oslo så kan vi ta en mini GTG :)

Skulle jeg hatt 1 Rolex tror jeg kanskje jeg hadde endt opp med en 116710. Har du den på lenke har du en shiny og smekker klokke som går til det meste, setter du den på nato har du en litt barskere klokke, men absolutt ikke en Beater. Går du for en Sub eller GMT kan du enkelt og greit ikke trå feil. Exp II og Milgauss er for min del gode suplimenter, men ikke en "one-watch"-klokke :)

Lykke til. Nyt tiden du har forran deg, det er den beste med det hele :)

Om du skal kjøpe nytt vil jeg anbefale deg å ta en telefon til Jørgensen i Tromsø. Han ga meg bedre rabatter enn de andre jeg ringte. Klokken fikk jeg levert på døren i Oslo inkludert i prisen.

Jeg har riktignok aldri handlet der, men har fått en gedigen følelse av "meh" når jeg har vært der. Lite innspirerende ansatte, lite hjelp å få, motvillig lar de deg prøve klokker. I klar kontrast til Otteren som er rett over gata, der du finner de mest hyggelige og servicevillige folkene i Stavanger.

Det var da beklagelig. Jeg har fått veldig god service og snille rabatter fra dag 1 hos Askeland i Stavanger.

På Otteren vet de knapt hva de selger. De burde kurse de ansatte før de kastes til løvene (ref: kundene).

Det var da beklagelig. Jeg har fått veldig god service og snille rabatter fra dag 1 hos Askeland i Stavanger.

På Otteren vet de knapt hva de selger. De burde kurse de ansatte før de kastes til løvene (ref: kundene).

ja det har jeg også merket. jeg spurte om "aqua terra", og hun ene så på meg som om jeg hadde kommet feil. Men da jeg viste henne, så var hun tydelig imponert over mine "kunnskaper".

Og rett skal være rett, jeg fikk fikle med en submariner hos askeland, men det virka ikke helt som de var interesserte. Det var kanskje ikke jeg heller, når jeg tenker meg om. :roll:

...
Og rett skal være rett, jeg fikk fikle med en submariner hos askeland, men det virka ikke helt som de var interesserte... :roll:

Det har dessverre også vært min opplevelse med Askeland. Spesielt dersom jeg signaliserer at jeg bare er ute og titter litt. De gangene jeg har vært inne for å handle har de vært velvilligheten selv. Derfor velger jeg heller å dra til Knut. Der er jeg alltid like velkommen, om jeg bare skal titte eller om jeg skal handle :)

Jeg har de 3 øverste på listen din så det er bare å sende en PM om du er i Oslo så kan vi ta en mini GTG :)

Skulle jeg hatt 1 Rolex tror jeg kanskje jeg hadde endt opp med en 116710. Har du den på lenke har du en shiny og smekker klokke som går til det meste, setter du den på nato har du en litt barskere klokke, men absolutt ikke en Beater. Går du for en Sub eller GMT kan du enkelt og greit ikke trå feil. Exp II og Milgauss er for min del gode suplimenter, men ikke en "one-watch"-klokke :)

Lykke til. Nyt tiden du har forran deg, det er den beste med det hele :)

Om du skal kjøpe nytt vil jeg anbefale deg å ta en telefon til Jørgensen i Tromsø. Han ga meg bedre rabatter enn de andre jeg ringte. Klokken fikk jeg levert på døren i Oslo inkludert i prisen.

Takk for det Mathfjeld. Skal ikke se bort fra at jeg tar deg på ordet ang. en mini-GTG. :)

Skjønner hva du mener ang. Sub og GMT vs. Milgauss og Explorer. Samtidig er litt av fascinasjonen for Milgauss og Explorer at de er mer sjeldne og spesielle enn Sub/GMT. Men det som til slutt vil avgjøre hvilken jeg ender opp med er jo hvordan de føles på armen når jeg får prøvd dem.

Har hat min Gmt m2c i 1,5 år og aldri støtt på noen med den på hånda.. Forøvrig et ur som absolutt kan anbefales!!
På Nato
212BEC47-orig.jpg

I sunnmørsfjelli
BF256BC2-orig.jpg

Skal du ha én klokke her er det 116610 som gjelder spør du meg. Ikke over the top, aldri moderne, aldri umoderne, aldri feil, men alltid ok. Går fint med dress og smoking samt tskjorte og shorts.

MG og ExpII er morsome klokker, men ikke noe jeg ville hatt som eneste klokke.

En gmt-m2c går for det meste i akkurat samme kategori som sub over forøvrig...

MG og ExpII er morsome klokker, men ikke noe jeg ville hatt som eneste klokke.

Uansett hvilken Rolex jeg kjøper, så blir det ikke min eneste klokke. I min høyst beskjedne samling har jeg to klokker jeg (i utgangspunktet) aldri kommer til å selge - en Tag Heuer Carrera og en Sinn U1. Carreraen er dressklokken min og Sinn er hverdagsbeateren.

Hvis jeg ender opp med en Sub som regner med at den kommer til å bli brukt mye, sannsynligvis så mye at Carreraen og U1en blir liggende mye i ro. Hvis jeg kjøper en MG eller Explorer regner jeg med at de går inn i rotasjonen med de allerede eksisterende klokkene. Mens jeg sitter og skriver dette merker jeg at jeg heller mer og mer i retning en Sub eller en GMT. :)

Jeg prøvde en Explorer på armen hos en AD her om dagen og likte den overraskende godt, men så var det prisen da :)

En klassisk modellen som også kan kjøpes pent brukt til en rimligere pris..

På "prøvetur" hos Bjerke

Jeg tilbringer noen få førjulsdager i Bergen, og tok meg litt fri fra julegaveshoppingen i dag for å tilbringe litt kvalitetstid hos Bjerke. Jeg må si at jeg er veldig fornøyd med servicen jeg fikk der, og jeg fikk prøvd de fleste klokkene på listen min. Det var en stor opplevelse å få prøvd de ulike klokkene på armen. Å kunne sitte der med 8-10 Rolexer foran seg og vite at én dag blir en av dem min var veldig fint. Litt zenfølelse i en ellers stressfull førjulstid. :D

Jeg hadde med kamera og hadde tenkt å ta wristshots av de ulike klokkene, men det føltes ikke naturlig å trekke fram kameraet på noe tidspunkt. Bilder er derfor hentet fra nettet.

Som sagt fikk jeg prøvd de fleste klokkene på listen min, i tillegg dukket det opp noen ny "outsidere". Under følger mine tanker rundt de forskjellige kandidatene. Jeg forbeholder meg retten til å endre mening senere. ;) Dersom jeg fornærmer noen ber jeg på forhånd om unnskyldning.

- 14060M - ND Sub.

rolex-submariner-14060m-02.jpg

Denne hadde de ikke inne, og jeg har ikke fått prøvd den. Er fortsatt en veldig het kandidat.

- 116610 - Sub.

Rolex-Submariner-116610-LV.jpg

Jeg ville egentlig prøve LN, men den hadde de ikke. Fikk istedenfor prøvd LV. Veldig positivt overrasket. Har tidligere kun sett LV på bilder, og synes den nesten ser litt glorete/"bling" ut, men IRL var den veldig fin. Spesielt er skiven utrolig lekker, og skifter farge alt ettersom hvordan lyset treffer. Jeg synes den er litt liten, og det hadde ikke gjort noe om den var 42mm istedenfor 40mm, men fortsatt er denne definitivt en av de heteste kandidatene. Kanskje til og med i grønn, noe jeg IKKE hadde trodd før jeg fikk prøvd den. Veldig flott og behagelig lenke.

- 116400 GV - Milgauss.

148569d1229141108-rolex-milgauss-116400gv-rolex-milgauss-gv-ina-07.jpg

Veldig fin, og satt veldig bra på armen. Er imidlertid usikker på hva jeg vil synes om den om noen år. Frykter at den ikke er så tidløs som de andre, og at jeg vil enten gå lei den eller synes den er "stygg" om X antall år.

- 214270 - Explorer.

rolex-explorer-i-reference-214270-profile.jpg

Er vel egentlig "sjekket ut av saken". Synes den var litt kjedelig. Litt som vaniljeis eller Norvegia. Smaker ikke vondt, men er ikke spesielt spennende heller.

- 216570 - Explorer II.

216570-Q.Nero.jpg

Veldig positivt overrasket. Satt perfekt på armen. Ble sittende og tenke på denne i bilen hjem. Muligens en ny favoritt. Ikke så allsidig som f.eks. Sub, ikke så bra

- 116710 - GMT Master II.

57f8_10.JPG

Synes de gamle med Pepsi- og Colabezel er veldig fine. Denne gjorde imidlertid ingenting for meg. Bezelen av keramikk og den grønne GMT-viseren ble feil i mine øyne.

- 116334 - Datejust II.

4788441638_0eb002dcff.jpg

Den hyggelige ekspeditrisen kom med denne, som jeg overhodet ikke hadde tenkt på. Den de hadde inne var med blå skive og var utrolig lekker. Må gjøre litt mer research på den, men det lille jeg jeg fikk testet ga mersmak.

- 16622 - Yachtmaster.

Rolex-Yacht-Master-16622.jpg

Ble for mye St. Tropez og champagne for meg. ;)

- Forrige versjon av Explorer II. Alt for liten i mine øyne.

De jeg sitter igjen med som aktuelle i dag er da altså:

- 14060M
- 116610, både LN og LV
- 216570
- 116334

Milgauss, Explorer, GMT og Yachtmaster er pr.dd. ikke aktuelle, men som sagt forbeholder jeg meg retten til å skifte mening.