Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Eg fekk nei til venteliste på 124270 med ei pelagos 39 som einaste kjøp av Bjerke, dette var i januar i år.

Eg kjøpte så ei Radium OP5 i mars og fekk no i august bekrefta plass på venteliste etter eg viste ny interesse for explorer. Førespegla ventetid: 1,5 - 2 år 😅
Det er faktisk ikke sikkert kjøpet i mars var avgjørende. Tilgjengeligheten av sport i stål er stadig i bedring, spesielt utenfor Norge.124270 har vært tilgjengelig over disk hos flere AD’er i USA jeg har vært innom siste året.

IMG_3679.jpeg

Det er faktisk ikke sikkert kjøpet i mars var avgjørende. Tilgjengeligheten av sport i stål er stadig i bedring, spesielt utenfor Norge.124270 har vært tilgjengelig over disk hos flere AD’er i USA jeg har vært innom siste året.
Eg endte opp med å kjøpe Pelagos 39 for en ukes tid siden, og fikk nettopp avslag på venteliste på Explorer 36 i stål. Eg fikk derimot tilbud om plass på venteliste på Datejust 36 smooth bezel.

Eg var nylig i Krakow og kom i prat med en som driver en butikk som selger brukte Rolex, og i Polen er visstnok Explorer tilgjengelig på walk-in. Forhåpentligvis bare spørsmål om tid før det blir lettare her til lands òg 😅

Eg endte opp med å kjøpe Pelagos 39 for en ukes tid siden, og fikk nettopp avslag på venteliste på Explorer 36 i stål. Eg fikk derimot tilbud om plass på venteliste på Datejust 36 smooth bezel.

Eg var nylig i Krakow og kom i prat med en som driver en butikk som selger brukte Rolex, og i Polen er visstnok Explorer tilgjengelig på walk-in. Forhåpentligvis bare spørsmål om tid før det blir lettare her til lands òg 😅
Tilgangen er i bedring. Som du nevner - og som jeg selv har erfart - DJ36 smooth/oyster var ikke tilgjengelig for kunder med begrenset historikk for bare 6mnd siden. Nå er det åpen liste med 4-8 mnd leveringstid. Tipper DJ36 fluted/jubilee, Explorer og Exporer II er tilgjengelig på de fleste markeder innen 1-1,5 år. For OP36/41 virker etterspørselen fortsatt å være sterk ift produksjonsvolum. Hyppig utskiftinger av freshe farger er nok hovedgrunnen.