Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Det synes (dessverre) å være et teorem, som viser seg å være suksessen til salg av "luksusprodukter" - herunder Rolex, og det er "…behandle kunden som dritt, og de vil ha produktet ditt enda mer…". Forstå det de som kan, men teoremet virker å være gyldig.

En eier, håndverker, brukt daglig siden 90-tallet. Sjekk lenke, krone og bezel.
Tool Watch :mrgreen:
IMG_1380.jpeg
IMG_1379.jpeg

Redigert:
Bekjent av meg som eier den fortsatt. Kjøpte den i 1995ish på Bjerke.
Flis, betong og snekring som arbeid og skrur på egne biler.
Kjenner meg litt igjen i arbeidshverdagen. Benytter Slack, og innimellom må jeg tilbake til Teams for å lese en beskjed. Da er jeg alltid glad for å sporte en meget vanntett toolwatch på en militærinspirert reim fra anerkjent og eksklusiv kvalitetsprodusent. Røffe arbeidskår her også altså!

Kjenner meg litt igjen i arbeidshverdagen. Benytter Slack, og innimellom må jeg tilbake til Teams for å lese en beskjed. Da er jeg alltid glad for å sporte en meget vanntett toolwatch på en militærinspirert reim fra anerkjent og eksklusiv kvalitetsprodusent. Røffe arbeidskår her også altså!
Kan gå hardt for seg på Teams - husk taktisk vest og flytende feltrasjon:
0081001926323.png

• Elsker
Reaksjoner: Genta
Noen her som har erfaring med å pusse alu-bezel? Er det mulig og vil det bli pent? Har en ripe i pepsi-bezelen min som har plaget meg lenge og som jeg ikke en gang vet hvor kommer fra. Den sitter ikke dypt nok til at den har tatt bort fargen.

Jeg har prøvd litt med Cape cod-klut, men det gjorde ikke mye forskjell.

1000003626.jpg

Redigert:
Noen her som har erfaring med å pusse alu-bezel? Er det mulig og vil det bli pent? Har en ripe i pepsi-bezelen min som har plaget meg lenge og som jeg ikke en gang vet hvor kommer fra. Den sitter ikke dypt nok til at den har tatt bort fargen.

Jeg har prøvd litt med Cape cod-klut, men det gjorde ikke mye forskjell.

Vis vedlegg 424428
Nei, det er ikke mulig. Husk at fargen på bezelringen kun er en overflatebehandling. Pusser du på denne med cape cod fjerner du bare mer av overflatebehandlingen.

Klokken ser jo latterlig bra ut. Men det er kanskje derfor du lar deg bry med det jeg ville kalt små merker? 😉

Nei, det er ikke mulig. Husk at fargen på bezelringen kun er en overflatebehandling. Pusser du på denne med cape cod fjerner du bare mer av overflatebehandlingen.

Klokken ser jo latterlig bra ut. Men det er kanskje derfor du lar deg bry med det jeg ville kalt små merker? 😉
Det er akkurat det. Med unntak av en liten "ding" på innsiden av en lug (synes på bildet over) og ripen på bezel-inserten er klokken strøken. Merket på luggen har jeg slått meg til ro med at jeg ikke får gjort noe med, og det er egentlig veldig lite sjenerende, men ripen på bezel-inserten synes ganske godt i rett lys.

Vet at fargen sitter i overflatebehandlingen og at man vil fjerne litt av denne med å pusse. Spørsmålet er vel sånn sett om det er mulig å fjerne et lite lag av behandlingen uten at det bare ender opp med å se verre ut. Men løsningen er nok kanskje bare å leve med det. Evt kjøpe en ny insert.

Ser forøvrig av bildet mitt at det er på tide med et ultralydbad for lenken 🫣

Tja, jeg har selv eksperimentert en del på diverse alu inserter ( og også vært VELDIG uheldig et par ganger) og min erfaring er at selv om print og fargen er anodisert er det likevel en form for beskyttende lag øverst ( klarlakk?). Jeg synes kanskje ikke at skaden er skjemmende nok til å prøve å utbedre men tenker ( uten garanti) at denne kunne bli dempet om du fjernet det beskyttende laget med klor eller noe lignende. Merk at du da havner med en mattere insert uten dybde og med mindre beskyttelse...
Obs : dette var noe jeg gjorde for mange år siden når insertene var både lettere tilgjengelig og rimelige.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: acnorway