Rolexcafé – løst og fast om Rolex

rolex.gif
 
Har fått øynene opp for Oyster Perpetual 41, regner ikke med at disse er hyllevare hos AD, hvor mye må man ut med på bruktmarkedet? Noen som vet? :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Har fått øynene opp for Oyster Perpetual 41, regner ikke med at disse er hyllevare hos AD, hvor mye må man ut med på bruktmarkedet? Noen som vet? :)

 
  • Liker
Reaksjoner: Bullitt
Rolex har gjort mye riktig med OP. En flott og klassisk klokke, som har fått et godt spekter med stilige farver. Absolutt noe som er innafor!

Hvis AD forlaget så er ikke det noe tap å 'starte' der.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Bullitt
Har selvfølgelig blitt oppmerksom på en liten detalj på min OP41 som har begynt å irritete meg litt. Dette kan selvfølgelig oppfattes som utrolig pirkete, men jeg hører uansett med dere.

20210329_132502.jpg


Som man ser på bildet er rolex kronen mellom swiss made klokken 6 litt "off center" og det irriterer meg litt. Lettere å se på ekte enn på bildet, men gjorde mitt beste for å illustrere her.

Regner selvsagt med at dette er noe jeg kanskje bare må leve med?
Andre som har opplevd noe lignende?
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Har selvfølgelig blitt oppmerksom på en liten detalj på min OP41 som har begynt å irritete meg litt. Dette kan selvfølgelig oppfattes som utrolig pirkete, men jeg hører uansett med dere.

Vis vedlegg 242154

Som man ser på bildet er rolex kronen mellom swiss made klokken 6 litt "off center" og det irriterer meg litt. Lettere å se på ekte enn på bildet, men gjorde mitt beste for å illustrere her.

Regner selvsagt med at dette er noe jeg kanskje bare må leve med?
Andre som har opplevd noe lignende?
Helt umulig å se etter min mening. Tror du må illustrere dette med bedre bilder :unsure:
 
Spør sikkert dumt da jeg er newbie på Rolex; er Chrono24 riktig i forhold til markedet her på berget? De fleste OP41 ligger til 70000 så kommer vel Mva i tillegg og da blir det 87500. Men, det er kanskje det de ligger på her også? Har ikke sett så mange for salg.
 
Har selvfølgelig blitt oppmerksom på en liten detalj på min OP41 som har begynt å irritete meg litt. Dette kan selvfølgelig oppfattes som utrolig pirkete, men jeg hører uansett med dere.

Vis vedlegg 242154

Som man ser på bildet er rolex kronen mellom swiss made klokken 6 litt "off center" og det irriterer meg litt. Lettere å se på ekte enn på bildet, men gjorde mitt beste for å illustrere her.

Regner selvsagt med at dette er noe jeg kanskje bare må leve med?
Andre som har opplevd noe lignende?

Jeg ser hva du sier. Det kan kan!, være vinkel, ettersom 6-merket er jo høyere enn skriften på skiven.

Legg klokken på et bord, og prøv å se det eksakt 90 grader ned.

Det ville være artig å høre hva en AD vil si, dersom det faktisk er tilfellet!

Uansett så må det dokumenteres om det skal bli en uhyre skjelden "offSix".

8
 
Jeg ser hva du sier. Det kan kan!, være vinkel, ettersom 6-merket er jo høyere enn skriften på skiven.

Legg klokken på et bord, og prøv å se det eksakt 90 grader ned.

Det ville være artig å høre hva en AD vil si, dersom det faktisk er tilfellet!

Uansett så må det dokumenteres om det skal bli en uhyre skjelden "offSix".

8

Da får man ta turen når butikker åpner igjen. Bare for å høre responsen. Det er vel ikke så mye å gjøre tenker jeg. Blir for dumt å la det ødelegge gleden jeg ellers har av klokken :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Spør sikkert dumt da jeg er newbie på Rolex; er Chrono24 riktig i forhold til markedet her på berget? De fleste OP41 ligger til 70000 så kommer vel Mva i tillegg og da blir det 87500. Men, det er kanskje det de ligger på her også? Har ikke sett så mange for salg.
Hvorfor skulle det Norske markedet være +25% i forhold til den øvrige verden? Det finnes jo tilsvarende avgifter i de fleste land og Chrono24 sine priser er jo ikke oppgitt uten avgifter. (Med unntak av USA og deres delstatsavgifter).
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19, UJU og Sylar
Hvorfor skulle det Norske markedet være +25% i forhold til den øvrige verden? Det finnes jo tilsvarende avgifter i de fleste land og Chrono24 sine priser er jo ikke oppgitt uten avgifter. (Med unntak av USA og deres delstatsavgifter).

Sant nok :)
 
Har selvfølgelig blitt oppmerksom på en liten detalj på min OP41 som har begynt å irritete meg litt. Dette kan selvfølgelig oppfattes som utrolig pirkete, men jeg hører uansett med dere.

Vis vedlegg 242154

Som man ser på bildet er rolex kronen mellom swiss made klokken 6 litt "off center" og det irriterer meg litt. Lettere å se på ekte enn på bildet, men gjorde mitt beste for å illustrere her.

Regner selvsagt med at dette er noe jeg kanskje bare må leve med?
Andre som har opplevd noe lignende?

Er det berre meg eller er "U" en i "SUPERLATIVE" litt lavere enn resten av bokstavene?
 
  • Liker
Reaksjoner: joakim25
Oi oi oi.
Bare på de siste 7-8 innleggene her har verdien på den klokka steget med 100%. :LOL:

Fra spøk til alvor.
At det er små variasjoner på skivene til Rolex ikke er helt uvanlig.
Jeg mistenker at de har flere produksjonsfasiliteter som medfører mindre avvik som aldri blir plukket opp av non-WIS delen av befolkningen.;)