Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Gylne tidene når jeg solgte 10kg hasj/mnd og hadde tre nattklubber for å hvitvaske pengene... Og mer...
roly.jpeg

• Liker
  • Haha
Reaksjoner: Rød og Grendel
Velkommen tilbake @Lilac, fortsatt litt bitter for at du ikke får lov til å stå på Rolexventeliste hos Bjerke? :mrgreen:

Akkurat så bitter som du er over at nyanskaffelsene dine frontes av sjåffisser og nittenåringer på insta.

Men du er vel en sjåffis? Det ville forklart bildene dine og hvor sår du er i stumpen over et enkeltinnlegg.

Jeg prøvde å komme tilbake til Tidssonen etter en ubehagelig opplevelse med trusler om juling fra et medlem for par år siden.

Foreslår du tar det i en annen tråd dersom du har kommentarer og innspill om forumet generelt. Håper du ikke tolket utspillet mitt som rettet mot deg.

Foreslår du tar det i en annen tråd dersom du har kommentarer og innspill om forumet generelt. Håper du ikke tolket utspillet mitt som rettet mot deg.
Det var det.

Redigert av en moderator:
Ærlig talt, jeg husker første gang du kom slengende inn hit med alt annet enn normal folkeskikk. Ovenfra og ned holdning med god høydeforskjell og tydeligvis alt for hårsår til å tåle at noen arresterer deg på det. Det er da flere her inne som kan noe om urmakerfaget, som du selv sier det, som klarer å leke pent med de andre barna. Du er en god ressurs for kunnskap som vi gjerne vil ha her, men når du fremstår som gretten gammel gubbe, en uflidd en som sådan, så vet jeg ikke helt.
Viser man forståelse for at folk har varierende grad av forståelse, kunnskap og interesse for horologien så blir alt så mye bedre. Så får man heller prøve å ta diskusjoner på en sivilisert måte og prøve å skjønne motparten(e) så godt som mulig, kanskje hjelpe folk til å forstå ting bedre etc.
Jeg husker forøvrig ikke episoden med noen trussel, det er heller ikke oppførsel jeg ønsker å se her på forumet.

Ærlig talt, jeg husker første gang du kom slengende inn hit med alt annet enn normal folkeskikk. Ovenfra og ned holdning med god høydeforskjell og tydeligvis alt for hårsår til å tåle at noen arresterer deg på det. Det er da flere her inne som kan noe om urmakerfaget, som du selv sier det, som klarer å leke pent med de andre barna. Du er en god ressurs for kunnskap som vi gjerne vil ha her, men når du fremstår som gretten gammel gubbe, en uflidd en som sådan, så vet jeg ikke helt.
Viser man forståelse for at folk har varierende grad av forståelse, kunnskap og interesse for horologien så blir alt så mye bedre. Så får man heller prøve å ta diskusjoner på en sivilisert måte og prøve å skjønne motparten(e) så godt som mulig, kanskje hjelpe folk til å forstå ting bedre etc.
Jeg husker forøvrig ikke episoden med noen trussel, det er heller ikke oppførsel jeg ønsker å se her på forumet.

Den forsto jeg ikke .... men så er jeg bare en dum urmaker.

Jeg prøvde å komme tilbake til Tidssonen etter en ubehagelig opplevelse med trusler om juling fra et medlem for par år siden.

Jeg skjønner at holdningene her er de samme som de alltid har vært - så da er det fortsatt ikke plass for en som kan noe om urmakerfaget.

Så takk for meg. Men ikke si at jeg ikke forsøkte.

Det var i desember 2018.
Saken din ble ingen sak fordi du ble aldri truet med noen ting.
Sannheten er at du blandet deg i en sak som slett ikke var din.
Derfra ble du sendt kraftig vekk og du tålte det ikke.
Tydeligvis elsker du fortsatt å spille offeret og rulle deg i tårene dine.
Det er valget ditt men det fungerer ikke med alle.

• Liker
Reaksjoner: MINUTE_REPEATER
Det var i desember 2018.
Saken din ble ingen sak fordi du ble aldri truet med noen ting.
Sannheten er at du blandet deg i en sak som slett ikke var din.
Derfra ble du sendt kraftig vekk og du tålte det ikke.
Tydeligvis elsker du fortsatt å spille offeret og rulle deg i tårene dine.
Det er valget ditt men det fungerer ikke med alle.

Vel .... du hadde ganske grafiske betraktninger om hvordan du skulle ommøblere ansiktet mitt hvis du traff meg. Det syntes jeg er ganske truende. "En sak som ikke var min" - det var du som hengte meg ut som rasist - og ikke ga deg når jeg forsøkte å forklare at det er jeg ikke.

Absolutt ikke.
Saken startet fordi jeg ble kalt for "Herr Mengele" av en medlem og likte det slett ikke.
Hvorfor skulle jeg like det?
Jeg forklarte deg en god del ganger at dette hadde ingenting å gjør med deg og det var ikke snakk om trynet ditt.
Men som sagt: du elsker å ta ting på deg, til og med når de tilhører deg ikke.
Nå må jeg si at jeg starter å bli dritt lei av historien din og på måten du ønsker å fyre opp dette på nytt.
Spesielt at DU hadde ingenting å gjør med saken som startet lenge før du kom i bildet.