Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Fant litt ny kunnskap på en søndagsmorgen: http://www.watchwallpapers.com/laserlogo.htm

difflogo.jpg
 
Kan ikke se at noen har nevnt dette ennå, men Lian kjører utstilling på alle nye Subs, og OP når de kommer. Så alle får prøve dem før de starter å selge dem.

Var innom på lørdag og fikk prøvd nye kermit og sub. Må si jeg ikke føler store forskjellen mellom min 116610LN, og den nye. Men fortsatt moro å få prøvd, og sammenlignet.
 
Det har vært klokker å se i Oslo også, blant annet forrige uke. Bjerke hadde "For Exhibition only" stående i monteret. Det samme gjorde de med BB58 :)

Var innom Karl Johan forrige uke og ingen Subs eller OP. Damen jeg pratet med sa de få de hadde fått hadde gått rett ut.
 

Vel. Klokker er og blir en bruksgjenstand, så det er et interessant spørsmål om hvor lenge en original-kvittering skal spares. Hadde du kjøpt et maleri til et par millioner på auksjon i London så hadde du nok spart kvitteringen veldig godt. Om du kjøper et maleri av en ukjent maler på gaten så ser du vel ikke så nøye på det. "Then you are fucked" hvis denne maleren blir kjent?

To gamle kammerater har Rolex.
Ene kjøpte i studietiden. Sparte lenge og kjøpte en Explorer 2. Han hadde jo bare denne ene klokken, så der gikk jo "resten av utstyret" etterhvert i det store arkivet. Han bodde jo på en liten hybel.

Den andre kjøpte en Milgauss. Han ville bare ha en fin klokke og kvittet seg med alt annet da han kom hjem. "Fin boks", fortalte han, "men hva skulle han med den? Klokken sitter jo på hånden".

Verden (og kjøpergruppen?) består av annet enn hardbarka entusiaster... Det viker ikke som, spesielt enkelte forsikringsselskaper, har innsett det.

8
Edit: Bra skrevet, Jørgen!
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen