Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Tror nok den er litt for ny til at det kan være spider dial. Er ikke dette typisk for blanke skiver på første halvdelen av 80-tallet?
Hehe, det om spider dial var med eit glimt i auga. Likevel, denne skiva skiller seg frå skiva på ein ‘05 Submariner, sjølv om begge er glossy.
 
Tror nok ikke det er begynnelsen på en spider dial du ser, @morbra , men pent var det uansett (og birthyear for meg om du noen gang tenker på å selge)!

Legger ved dette bilder av en spider for å vise litt forskjell ;)
8D5F0E70-1F38-4C79-A332-411A301DE52C.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Skiva på min ‘91 GMT Master 2 er i utgangspunktet glossy og jamn, men i riktig lys kan ein sjå at overflata er noko ujamn (i mangel av bedre ord). På bildet under ser ein det rundt lyskilden. Heile skiva er slik. Kan dette være den spede begynnelse av spider dial? :cool:

Vis vedlegg 142520
En 91 modell vil aldri bli en "Spiderdial". Du finner bare disse på transitional submariner og seadwellere fra -84, første år/batch glossy dial, disse hadde feil på lakkering av dial. Rolex AD sørget for å skifte ut disse dials ved service uten å spørre eier, de er derfor ganske sjeldne, min SD trippel 6 er en evig keeper.
 
En 91 modell vil aldri bli en "Spiderdial". Du finner bare disse på transitional submariner og seadwellere fra -84, første år/batch glossy dial, disse hadde feil på lakkering av dial. Rolex AD sørget for å skifte ut disse dials ved service uten å spørre eier, de er derfor ganske sjeldne, min SD trippel 6 er en evig keeper.
Jeg hadde en 16610 med spiderdial - som jeg solgte for kr 22500 :eek::D
 
Jeg skaffet min fetter etter hans ferdige utdannelse som lege i -84/85 var det vel, en submariner stål til en god pris fra Bjerke/Harald Settem (som jeg kjente godt og var butikksjef der da), etter noen år utviklet den en fantastisk flott skive med masse småprikker, kunne minne om "stjernehimmel". Jeg minnet stadig eier om denne spesielle utvikling på skiven og hva den kunne bety for klokkens verdi etter hvert (hadde en anelse allerede da). Joda......... service på Bjerke og eier så happy for at "den støgge skiva" var byttet ut med ny. GRØSS. Selv hadde jeg en tt sub fra samme år som utviklet en flott lilla farge. Tydelig mange "produksjonsfeil" på
skivene den tid da min venn "Lars"´s tt submariner som var blå ny samme år idag er helt uten blåfarge untatt ytterst mot rehaut, i midten ser skiven ut som gull, utrolig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Når man vurderer fuck-you-klokke: hvit (flat), cognac (sunburst), sølv (sunburst) eller champagne (sunburst)?

Vis vedlegg 142031

Den med cognacskive er sykt vrien å få tak i. Jeg har imidlertid los på en variant som er mer i "fuck you softly"-kategorien. Stay tuned.

Når det gjelder musikk på full styrke mens jeg coaster med Lamboen, er nok dette mer meg:


"Fuck you" med cognac er visst svært vrient å oppdrive, så da ble det "fuck you softly" eller kanskje "fuck me" i stedet. Ladies, gentlemen and non-binaries - I give you 118235.

20190416_090403-01.jpeg
20190416_090550-01.jpeg