Rolexcafé – løst og fast om Rolex

214270 kassen er jo en drøm å bære, ligger like godt på lanken som Daytona for min del. Hvordan ligger Daytona på armen din @Genta?

Ja, den er en drøm å bære! Så også Daytona (som er min favoritt-Rolex)! :)

Men noe skurrer med utseendet på den nye Expl:( IMO. Synd, for modellen er en rå klassiker. Selv hadde jeg valgt en eldre 36mm.

• Liker
Reaksjoner: olem
Spiller egentlig ingen rolle. Har valgt 16610 fremfor 14060 pga den ser mer "riktig" ut i mine øyne. Skiven på 14060 blir litt tom. Da må jeg heller gå for en 5513 med litt større timemarkører.

(Lenken på 214270 er vel modernisert og forbedret mye så der er det vel rått parti og litt urettferdig slik sett.)

Har du vurdert 116600?

• Liker
Reaksjoner: olem og Genta
Ja, den er en drøm å bære! Så også Daytona (som er min favoritt-Rolex)! :)

Men noe skurrer med utseendet på den nye Expl:( IMO. Synd, for modellen er en rå klassiker. Selv hadde jeg valgt en eldre 36mm.

Ok, da forstår jeg, trodde du mente at kasseformen ikke var behagelig å bære, og det klarte jeg ikke å skjønne;)

• Liker
Reaksjoner: havarduf og Genta
Er bezelinserten til en 16710 lik uansett alder på klokka? Altså vil en insert til en 16710 produsert i 89 passe til en produsert i 07? Sist men ikke minst er alle fargekombinasjoner på insert "riktige" til 16710? Etter å ha lest litt rundt dette mener jeg svaret på spørsmålene er ja, men jeg dobbeltsjekker med ekspertisen her;)

Hva med en OP?
IMG_2131.JPG

• Liker
Reaksjoner: time og Preacher
Er bezelinserten til en 16710 lik uansett alder på klokka? Altså vil en insert til en 16710 produsert i 89 passe til en produsert i 07? Sist men ikke minst er alle fargekombinasjoner på insert "riktige" til 16710? Etter å ha lest litt rundt dette mener jeg svaret på spørsmålene er ja, men jeg dobbeltsjekker med ekspertisen her;)
Ja. Eneste som varierer er skriften (med og uten serif, feit og tynn forn), skillet mellom fargene i halvdelene (noen går mellom 1og 8 i 18, mens andre går over/under). Mao. kun insignifikante detaljer i den store sammenhengen.

• Liker
Reaksjoner: Thorvald og Grendel
Tips til hvor man kan lese mer om disse detaljene og variasjonene? Hva som hører til hva osv.

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Thorvald
Hvilken børstetype anbefales for å fjerne hairlines fra clasp på en ny Rolex-lenke?

Hvis lenken er i stål kan du kjøpe en vanlig "skuresvamp" i nærmeste dagligvarebutikk. Stryk jevnt over lenken i samme retning og variér presset etter hvor hardt du ønsker å børste.

Er det polerte midtledd ("PCL") må du bruke CapeCod eller liknende, husk å maskere de børstede leddene.