Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Første ferie dagen er i gang- YAAAAY! og dykker kransen på min Pelagos LHD har låst seg fast- NAAAAY!

What to do? Hvorfor har den gjort det?


Har jeg hatt dette problemet før? -Nei!
Var dykker-kransen operativ før bading i dag? -Ja!
Bør du heller gå for en 126600? -Ja! Men Urm. Bjerke er så opptatt med å selge til alle andre før det er min tur.
Har dette skjedd med noen av dine klokker tidligere? -Nei, jeg har hovedsakelig benyttet meg av Omega! :D
Rengjør du klokken din etter bading og generelt? -Ja ofte! Har skikkelig OCD og er nøye med renhold, samt skylle uret etter saltvann!
Har du badet med aktuelle klokken i saltvann tidligere? -Ja! Og uten problem.
Er dette stor irritasjon for deg? -JAAA!
Har du nylig byttet batteriet? -ØØH jeg spør heller etter hjelp på TS, de vet alt har jeg hørt!

Er dette en typisk problem for Tudor, eller er det noen som har noen smidige løsninger på dette uten at jeg må begynne å eksperimentere med å flippe opp kransen?

EDIT: Nå snurrer kransen begge veier!
Lot klokka stå i et glass med vann i en halvtime før jeg prøvde å rotere, den funket plutselig veldig fint og uten problem. Tenkte at sjøsalt var årsaken, men i dag tidlig oppdaget jeg at kransen snurrer begge veier etter en ny baderunde. :(



Midlertidig løsning på problemet er vel å sette Omega Seamster rundt armen? -Check!
 
Redigert:
Askeland i Kristiansand har YM i stål med Dark Rhodium skive og DJ41 med Jubilee i både stål og TT, løp og kjøp :)

Kjenner at feriepengene som snart kommer står i fare for å bli brukt allerede før de er på konto.....
 
IMG_9699.PNG
#invistering
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Sjø
Kjøpte nylig en sub hos AD og spurte om tips for enkel vedlikehold av lenke etc.
Han svarte varmt vann, myk tannbørste og håndsåpe(ikke zalo). Skrubb lenke, lås, krystall og bezel. Dette skulle gi et flott resultat.
Slo meg som litt rart, så jeg spør dere om tanker og innspill:)
 
Kjøpte nylig en sub hos AD og spurte om tips for enkel vedlikehold av lenke etc.
Han svarte varmt vann, myk tannbørste og håndsåpe(ikke zalo). Skrubb lenke, lås, krystall og bezel. Dette skulle gi et flott resultat.
Slo meg som litt rart, så jeg spør dere om tanker og innspill:)


Ville heller ha brukt lunket vann enn varmt vann. Ellers er myk tannbørste og mild såpe ok :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Steiniz