Jeg har lenge vært bestemt på å skaffe meg en BLNR når Bjerke fikk denne inn, men er brått blitt meget usikker om jeg heller skal gå for en 116710 i stedet.. Planen min er å ha denne en stund, men faktoren med at det holder seg godt i verdi er jo viktig dersom abstinensene etter en DSSD blir stor stor - noe jeg er redd den blir etter kort tid.. Jeg synes BLNR er grisetøff, men samtidig har jeg en følelse for at det kan bli litt "bling bling" etter tid.. Hva tenker dere om dette? Er det safere å gå for en 116710 i stedet for en BLNR?
Begge holder seg godt i verdi, men akkurat nå har jo BLNR vært veldig populær, så i teorien rent økonomisk lønner det seg å kjøpe BLNR om man kjøper ny. (Prisforskjellen på de to er relativt mye mindre nye, enn på bruktmarkedet). Skal du kjøpe brukt så vil det kanskje være lettere å få en sort LN for en god slump mindre, men nå har det siste ukene vært veldig mange BLNR til salgs, så det kan jo hende du kan prute litt.
Men det er kanskje enda viktigere hva du føler selv om utseendet.
Som Gin skriver mener jeg BLNR ikke er mye mer "Bling" enn den sorte LN (begge har polerte midtledd, og relativt stor/shiny kasse osv).
Det eneste er at BLNR har en fresh blåfarge, som jeg ikke vil kalle spesielt "bling". Mer som en litt mer krativ, unik og personlig touch. Og den synes nesten ikke innendørs/på kvelden, da ser den nesten sort ut.
Er du veldig pirkete på å matche klær osv, er jo den sorte lettere å leve med (og det er en utrolig fin klokke, som ligner på, men bygger bittelitt lavere enn sub), men ellers synes jeg også BLNR er råkul. Det er en klokke jeg selv har - og kommer til å ha lenge..
Hvis du ønsker litt mindre "bling" er det nok ikke dumt som McGyver sier å finne en 16710 (om GMT er tingen), eventuelt en sub av forrige generasjon 14060 / 16610, eller starte jakten på en vintage GMT eller sub...