Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Quick fix på dette problemet. Kjøp hos AD så vet du har/får. Så kan hele gråmarkedet ta seg en bolle.

Det fins ingen "quick fix" når den mest populær modellen er omtrent halvert (eller mer) i produksjon.
Det er som stolleken : noen må tape og finne seg uten stol.
Ikke alle som har innpass til å kjøpe noe uansett og det vet du selv. Ventelistene er tydeligvis borte lenge siden.
Nå er det folk som sier at Rolex skal dra opp produksjonen sin igjen for å unngå at varemerket blir skadet av hele svindel som har bygget seg rundt.
Det hadde vært det smarteste tenker jeg, men spørs om hvis det er sant i det hele tatt.
For min del, kan Rolex stenge fabrikken sin for godt, det skal ikke få meg til å gråte foran en whisky flaske.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
IMG_20210711_222521661~2.jpg

Jeg gikk igjennom litt av klokkestasjet på hjemmekontoret forrige dagen og fant frem Rolexboksene mine. Jeg har aldri hatt de side om side før og ble oppmerksom på at den ene er mindre enn den andre. Altså en S og en M. Er det noen vet om det er noen logikk bak hvilke modeller som hører til hvilke størrelser på boksene. Jeg vet at gull og platina har de største boksene men mine er jo begge stål og har forskjellig størrelse så det må jo ha noe med modell å gjøre?

Nerdete? Ja. Men sånn er det jo...

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Jeg gikk igjennom litt av klokkestasjet på hjemmekontoret forrige dagen og fant frem Rolexboksene mine. Jeg har aldri hatt de side om side før og ble oppmerksom på at den ene er mindre enn den andre. Altså en S og en M. Er det noen vet om det er noen logikk bak hvilke modeller som hører til hvilke størrelser på boksene. Jeg vet at gull og platina har de største boksene men mine er jo begge stål og har forskjellig størrelse så det må jo ha noe med modell å gjøre?

Nerdete? Ja. Men sånn er jo...
Jeg måtte sjekke mine tre bokser (YM, Daytona og Sub) - alle er helt like. Boksen til konas DJ (TT) er også identisk. Mulig du sitter på et samleobjekt her... :LOL:;)

Jeg måtte sjekke mine tre bokser (YM, Daytona og Sub) - alle er helt like. Boksen til konas DJ (TT) er også identisk. Mulig du sitter på et samleobjekt her... :LOL:;)
Haha...ja, det skal du ikke se bort i fra :mrgreen:

Er det S eller M bokser du har?

Min 116710BLNR kom i S-boks og 124060 kom i M. Størrelse på boksene skal samsvare med hangtagen og det gjør de. Så det er ikke feil heller.

• Haha
Reaksjoner: Grendel
Haha...ja, det skal du ikke se bort i fra :mrgreen:

Er det S eller M bokser du har?

Min 116710BLNR kom i S-boks og 124060 kom i M. Størrelse på boksene skal samsvare med hangtagen og det gjør de. Så det er ikke feil heller.
Da er det nok M-bokser. Antar at våre 124060 kom i like bokser ;)

Sitter på hytta og bedriver kvelden med litt «klokkesurfing». Tilfeldigvis legger jeg merke til en liten detalj jeg ikke har lagt merke til tidligere på skiven på min 14060m. Dette blir jo litt nerding… Men på min klokke la jeg plutselig merke til at det er en «lang F» - nesten som en liten hale på 1000ft markeringen. På andre 14060m er det benyttet en annen skrift med en kort F.

Er det flere som har lagt merke til denne detaljen og som kjenner til historikken? Min klokke er produsert i 2007.

tempImage3fChPe.jpg

Sitter på hytta og bedriver kvelden med litt «klokkesurfing». Tilfeldigvis legger jeg merke til en liten detalj jeg ikke har lagt merke til tidligere på skiven på min 14060m. Dette blir jo litt nerding… Men på min klokke la jeg plutselig merke til at det er en «lang F» - nesten som en liten hale på 1000ft markeringen. På andre 14060m er det benyttet en annen skrift med en kort F.

Er det flere som har lagt merke til denne detaljen og som kjenner til historikken? Min klokke er produsert i 2007.

Vis vedlegg 258305

Fant litt info her: