Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Flere som syns det er bølletøft med minuttmarkering rundt hele bezel?
IMG_4807.jpeg

:cool:
 
Bor ikke i by med rolex så ikke så enkelt å stikkw innom,
nå som reseller markedet er i fritt fall og det ryktes om relativt korte ventetider. Er det grunnlag for optimisme i forhold til å få lov å stå på venteliste?
Har ikke kjøpshistorikk hos rolex forhandlere.
 
Bor ikke i by med rolex så ikke så enkelt å stikkw innom,
nå som reseller markedet er i fritt fall og det ryktes om relativt korte ventetider. Er det grunnlag for optimisme i forhold til å få lov å stå på venteliste?
Har ikke kjøpshistorikk hos rolex forhandlere.
Ja

Edit: ser @Genta sier stikk i mot det jeg gjør. Så en begrunnelse er på sin plass. To bekjente av meg fikk bestille SS-Rolex nå ( en uten og en med minimal historikk ). I dette tilfelle en OP41 og Sub date. Det indikerer for meg at det er mulig å få til noe.

Det er selvfølgelig enkelte modeller som vil være relativt håpløse enda. Sub ser ut til å ha løsnet en del, ihvertfall sort. GMT og Daytona er nok håpløst uten historikk. DJ, SUB, OP og YM tror jeg er fullt mulig å få til med litt innsats.
 
Redigert:
Bor ikke i by med rolex så ikke så enkelt å stikkw innom,
nå som reseller markedet er i fritt fall og det ryktes om relativt korte ventetider. Er det grunnlag for optimisme i forhold til å få lov å stå på venteliste?
Har ikke kjøpshistorikk hos rolex forhandlere.
Nei. Ikke ennå iallefall. Fremdeles for mange som ønsker en stål-Rolex enn hva det er ønskelig/hensiktsmessig å ha på liste.
Fiffig @GrimReaper :) Så ulike svar. Mitt svar er gjengivelse fra Bjerke for kun få uker siden.
 
"Vi har ikke mulighet til å sette opp alle som ønsker på ventelister heller dessverre, selv om vi veldig gjerne skulle ha gjort det. Slik situasjonen nå er blitt så kreves det et kundeforhold hos oss med varierte kjøp over lengre tid for å stå på venteliste for de fleste modellene, da vi ikke er i nærheten til å få tak i nok klokker til alle som ønsker å kjøpe. Dog er det ikke en garanti at du kommer på venteliste selv med kundehistorikk."

Dette fikk jeg til svar denne uken da jeg forhørte meg om en YM. Sannsynligvis det samme svaret de aller fleste får...
 
Jeg sitter jo ikke på fasit. Men jeg synes det var rart at de fikk bestille to relativt populære modeller som var håpløse bare for noen måneder siden uten noe større problem. Derav mitt svar, men da ser det ut til at hypen enn så lenge har puls, og jeg dementerer mitt innlegg :)
 
Tålmodighet er en dyd sies det. Bjerke og andre forhandlere gjør en god jobb i å prioritere kunder. Oppfattes nok mer negativt enn det det er, ettersom de fleste nye kunder får kategorisk nei og roper høyt om det.
 
Jeg lærer noe nytt hver dag. Jeg var ikke klar over at flere av astronautene valgte å bruke egen Rolex på turene ut i verdensrommet.

IMG_0834.png