Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Rolex TT. Bilselgerklokker. Granka. Harry. For gamliser.

Men de er jo sabla fine, både DJ, Sub og Daytona.

Skal jeg drite i ordene innledningsvis her?
 
Rolex TT. Bilselgerklokker. Granka. Harry. For gamliser.

Men de er jo sabla fine, både DJ, Sub og Daytona.

Skal jeg drite i ordene innledningsvis her?
20231209_205407.jpg

Kjøp det du liker, drit i hva andre tenker;)
 
Noen som vet om antall rolex produsert av hver modell finnes på nett? Ca tall er helt ok
 
Noen som vet om antall rolex produsert av hver modell finnes på nett? Ca tall er helt ok
Det finnes ikke offentlig, og heller ikke eksakt antall klokker de produserer per år. Men det "estimeres" til rett i overkant av 1 million etter det jeg har sett
 
Tilsynelatende er fordelingen noe sånt som..
5k Daytona, 15k Sub, 10k GMT Master 2, 20k DJ i stål og 950k ymse two tone og helgull med diamanter.
 
  • Haha
Reaksjoner: Alinoe
Datejust av ymse varianter er vel den mest produserte klokken. Men noe nøyaktig estimat blir vel bare bingo. Det som er nogenlunde sikkert er vel at total produksjon ligger på rundt 1 million klokker årlig.
 
Jeg for min del skjønner ikke helt stigmaet rundt twotone. Jeg synes mange av de ser helt fantastiske ut. At det skal være så mye mer stas med simpelt stål er jo fullstendig ulogisk. Er det liksom "verken fugl eller fisk" argumentet som gjelder? Hadde vært morsomt om noen luftet noen meninger?
 
Jeg for min del skjønner ikke helt stigmaet rundt twotone. Jeg synes mange av de ser helt fantastiske ut. At det skal være så mye mer stas med simpelt stål er jo fullstendig ulogisk. Er det liksom "verken fugl eller fisk" argumentet som gjelder? Hadde vært morsomt om noen luftet noen meninger?
Sikkert diskutert 100 ganger før. Men fremdeles aktuelt?

Eller er det poster som mine hvis elitistiske nedlatende uttrykk som Bilselgerklokker som opprettholder stigmaet, (ironisk nok ved å ytterligere stigmatisere bilselgeres hang til Bluesy)? Elitist/best/elite/snobb?Jeg vil hardnakket mene jeg hverken har noen horn i siden til bilselgere, at jeg er elitist eller utpreget snobb.

For meg er det ikke «fugl eller fisk» (lyst på helgull, men har ikke råd) som gjelder. Finnes masse fine helgull på Finn.no under prisen av TT.

Argumentet at toolwatch bør være stål er fornuftig, men jeg kjøper ikke det heller gitt faktiske bruksmønsteret til 99% av Rolex sportsmodelleiere. I denne argumentasjonsrekken faller det godt inn at jeg syns reserbilkjøring er dødsteit, men jeg digger Daytona. Spesielt i helgull….

Oppsummert, og en litt kjip innrømmelse. Jeg påvirkes av stigmaet. Tilsvarende stigma gjør at jeg ikke kan bruke en helgull klokke på jobb. IMHO er det ikke produktivt å neglisjere stigmaer. (Forsåvidt heller ikke å dyrke dem). I mitt lille hode så er ikke halvgull akspetert i klokkemiljøet, også er det for mye bling i rose og gult gull til at jeg vil bruke det blant folk. Så jeg holder meg unna. Enn så lenge.

Her luftet jeg en mening som konkluderer med myk ryggrad og innretning etter stigma. Sorry.
 
Jeg tenker at hvis man er bekymret for hva andre mener om ens valg av armbåndsur, så er det kanskje like greit å holde seg langt unna alle Rolex-modeller, enten det er stål, gull eller two tone - og «helgull» Nixon str. XXL.
 
Redigert:
Sikkert diskutert 100 ganger før. Men fremdeles aktuelt?

Eller er det poster som mine hvis elitistiske nedlatende uttrykk som Bilselgerklokker som opprettholder stigmaet, (ironisk nok ved å ytterligere stigmatisere bilselgeres hang til Bluesy)? Elitist/best/elite/snobb?Jeg vil hardnakket mene jeg hverken har noen horn i siden til bilselgere, at jeg er elitist eller utpreget snobb.

For meg er det ikke «fugl eller fisk» (lyst på helgull, men har ikke råd) som gjelder. Finnes masse fine helgull på Finn.no under prisen av TT.

Argumentet at toolwatch bør være stål er fornuftig, men jeg kjøper ikke det heller gitt faktiske bruksmønsteret til 99% av Rolex sportsmodelleiere. I denne argumentasjonsrekken faller det godt inn at jeg syns reserbilkjøring er dødsteit, men jeg digger Daytona. Spesielt i helgull….

Oppsummert, og en litt kjip innrømmelse. Jeg påvirkes av stigmaet. Tilsvarende stigma gjør at jeg ikke kan bruke en helgull klokke på jobb. IMHO er det ikke produktivt å neglisjere stigmaer. (Forsåvidt heller ikke å dyrke dem). I mitt lille hode så er ikke halvgull akspetert i klokkemiljøet, også er det for mye bling i rose og gult gull til at jeg vil bruke det blant folk. Så jeg holder meg unna. Enn så lenge.

Her luftet jeg en mening som konkluderer med myk ryggrad og innretning etter stigma. Sorry.
Synes ikke det grunn til å beklage. Og jeg siktet ikke spesielt mot deg når jeg stilte spørsmålet heller :) jeg kan bare ikke helt huske at debatten rundt dette har blitt drøftet uten litt artige "bilselger"- sleivspark og tenkte egentlig at det var litt interessant vite hva gutta krutt her inne mente. Vi er jo tross alt ekspertisen :mrgreen:

Men dine betraktninger er jo helt fair og jeg for min del respekterer det. Jeg er jo stikk motsatt og digger alt som blinker ( bortsett fra Nixon og Invicta XXL ). Ja, sågar en småfrekk Breitling i edelt metall om det så var om å gjøre :cool:

Toolwatch-argumentet er jeg helt enig I at heller ikke er spesielt troverdig all den tid stålutgavene koster mer enn de fleste har utbetalt på 2-3mnd, men det er jo selvfølgelig ikke "in your face" som samme måte som gull og er mer nedtonet for de som ønsker det.

Men man ser jo at det er få som trakterer TT ift stål i alle tilfeller så jeg er fortsatt nysgjerrig på hva som gjør at de fleste tenker sånn? Tilgangen er jo til og med fornuftig på TT.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Noen som vet om antall rolex produsert av hver modell finnes på nett? Ca tall er helt ok
les denne artikkelen :)

 
  • Liker
Reaksjoner: HSR
Jeg synes rosegull og stål ser skikkelig lekkert ut, særlig med en dæsj sjokolade. Hadde jeg sett en bilselger med en DJ eller GMT i TT så ville jeg tatt motetips av hen Vis vedlegg 354694Vis vedlegg 354695
Gøy.....Jeg er bilselger og har solgt ca 4000 biler. Har eksponert utallig klokker i det jeg tilbyr kunden pennen for en signering.
Akkurat nå spiler jeg og min Datejust med diamantskive på lag for og komme i mål med nok et måneds-budsjett.
Ikke en typisk bilselgerklokke dette!
Høster nå verdigfull erfaring mtp. valg av klokke opp i mot kundene.
Har regnet inn at denne gir meg noen ekstra salg i mnd.
Når budsjettet er i mål for måneden, er planen og hekte på seg min IWC BP i rose'gull på hele 46,2mm.
Men tør ikke blinge denne før jeg er i mål med budsjettet denne måneden:LOL:
Angående stigma/bilselgere/two-tone og debatten rundt dette! Tar jeg med knusende ro nå som tryggheten og selvtilliten vokser med åra.
Tenkte litt på dette i 'gamle' dager hvor mye nedsettende kommentarer det var rundt det og være en bilselger. Men helt ærlig, nå er det bare gøy og følge div. debatter og kommentarer.

Edit: Er jeg et stilikon nå?

IMG_7810.jpeg
 
Redigert:
Vurderte aldri TT før jeg for noen år siden satt meg på liste for en Rootbeer (som av ulike årsaker ikke ble noe av). Den nye GMTen med grå/sort bezel og jubilee kunne jeg også båret.

Og jeg har kun solgt biler på Finn :mrgreen: